کد خبر : 17356
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 تیر 1399 - 3:36
-

۸۲ درصد اهالی رسانه خوزستان در انتخابات خانه مطبوعات مشارکت کردند

۸۲ درصد اهالی رسانه خوزستان در انتخابات خانه مطبوعات مشارکت کردند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به حضور ۸۲ درصدی اعضا در انتخابات خانه مطبوعات استان گفت: سلامت انتخابات از سوی اداره ارشاد تایید و ترکیب جدید اعضا نشان از رای هوشمندانه اهالی رسانه است. محمد جوروند دیروز در دیدار با منتخبین جدید هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های خوزستان با تشکر از

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به حضور ۸۲ درصدی اعضا در انتخابات خانه مطبوعات استان گفت: سلامت انتخابات از سوی اداره ارشاد تایید و ترکیب جدید اعضا نشان از رای هوشمندانه اهالی رسانه است.

محمد جوروند دیروز در دیدار با منتخبین جدید هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های خوزستان با تشکر از زحمات هیئت‌مدیره دوره گذشته اظهار داشت: سلامت انتخابات اخیر خانه مطبوعات از سوی اداره ارشاد تایید شده است. ترکیب جدید اعضا که متشکل از سلایق مختلف است نشان از رای هوشمندانه جامعه رسانه‌ای استان است.

وی افزود: پیشکسوتان و نیروهای قدیمی و ارزشی رسانه که وارد صحنه انتخابات می‌شوند نباید با برخی هجمه‌ها موجبات دلزدگی و خدای ناکرده هتک حرمت آنان فراهم شود، زیرا این افراد سرمایه‌های رسانه هستند.

پروانه متقاضیان نشریات منوط به تایید دوجانبه از سوی اداره ارشاد و خانه مطبوعات است

جوروند با اشاره به پیشنهاد تشکیل کمیته انضباطی رسانه‌ها گفت: این کمیته به منظور ایجاد محیطی سالم و عاری از بداخلاقی جهت نظارت و بررسی موارد انضباطی در جامعه رسانه‌ای تشکیل می‌شود.

وی در ادامه تایید پروانه متقاضیان نشریات را منوط به تایید دوجانبه از سوی اداره ارشاد و خانه مطبوعات دانست و افزود: از این پس در فرایند تایید پروانه‌های متقاضیان نشریات حتماً باید نظر خانه مطبوعات علاوه بر تایید ارشاد اخذ شود.

عضوگیری در خانه مطبوعات در طول دوره انجام شود

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بر عضوگیری خانه مطبوعات در طول دوره تاکید کرد و افزود: تلاش شود عضوگیری در خانه مطبوعات به صورت مستمر و در طول دوره انجام شده و به روزهای پایانی و منتهی به انتخابات موکول نشود.

مرتضی جمشیدی، معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نیز گفت: انتخابات خانه مطبوعات با مشارکت ۸۲ درصد از اعضا به بهترین شکل به صورت همزمان با مراکز سایراستان‌ها با موافقت هیئت مدیره وقت و معاونت مطبوعاتی وزارت برگزار شد.
رئیس هیئت‌مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های استان خوزستان نیز در این نشست گفت: خانه مطبوعات خوزستان از سال ۷۷ که اولین خانه را با برخی بزرگان راه اندازی کرد تاکنون همیشه محل بحث و تبادل نظر بوده و هدف اصلی از تشکیل این نهاد صنفی مرتفع کردن مشکلات صنف رسانه است.

حل تخصصی مشکلات رسانه‌ها در خانه مطبوعات خوزستان

غلامرضا فروغی‌نیا رئیس خانه مطبوعات خوزستان با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور و افزایش نرخ ارز بیان کرد: مطبوعات مکتوب روز به روز بر مشکلات‌شان افزوده می‌شود از این رو مسائل را باید به‌صورت تخصصی حل کرده و به صورت صنفی دنبال کنیم تا مقرون‌به‌صرفه‌ترین رسانه‌گردانی را داشته باشیم.

وی افزود: اگر اقتصاد رسانه دچار مشکل شود رسانه با مشکل مواجه می‌شوند و وقتی رسانه نباشد خبرنگاری نخواهد بود و این کشتی مسافران خود را به سرمنزل مقصود نخواهد رساند.

تنوع و تکثر یک فرصت مطلوب برای اصحاب رسانه است

مجید منادی نایب رئیس خانه مطبوعات استان خوزستان نیز در این جلسه اظهار داشت: فضای فرهیخته‌ای در رسانه‌های استان وجود دارد و مردم علاقه دارند مشکلات و مسائل‌شان را از طریق رسانه‌ها پیگیری کنند. انتظار می‌رود این مجموعه که قرار است مدیران را رصد کند، پیش از آن باید به رصد خود اقدام کند.

وی افزود: تنوع و تکثر یک فرصت مطلوب در استان خوزستان است که اگر بتوان از اجماع این نیروها استفاده کرد؛ بهترین نتیجه حاصل می‌شود.

وی با اشاره به برخی بداخلاقی‌ها در فضای رسانه بیان داشت : معتقدم ظرف حرمت، شیشه‌ای است و اگر حرمت افراد خدشه‌دار شود گاه قابل جبران نبوده و لطمات سختی به جامعه رسانه‌ای وارد می‌شود.

مساله مسکن دغدغه اصلی اصحاب رسانه خوزستان است

افتخار فرج، مدیرعامل خانه مطبوعات خوزستان نیز در این نشست اظهار داشت: به نظر می‌رسد اصلی‌ترین دغدغه اصحاب رسانه ابتدا موضوع مسکن، دوم موضوع آگهی‌ها و سوم تولید محتوا و پویایی رسانه است.

دبیر خانه مطبوعات و رسانه‌های استان خوزستان نیز بیان داشت: در سایر ارگان‌ها، سازمانها و جوامع و اصناف به دلیل وجود واحدهای بازرسی و حراست میزان تخلفات و بداخلاقی‌ها حداقل ممکن است. عدم وجود کمیته انضباطی و یا اهرمی برای برخورد با این موارد در جامعه رسانه‌ای، باعث مشکلاتی شده است.

فاطمه زورمند در ادامه بر لزوم اجرای گزینش افراد جدیدالورود به عرصه رسانه در راستای پالایش و به‌گزینی تاکید کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.