کد خبر : 22382
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 آبان 1399 - 6:33
-

۷۰هزار واحد روستایی در استان خوزستان مقاوم‌سازی شدند

۷۰هزار واحد روستایی در استان خوزستان مقاوم‌سازی شدند

گروه استان‌ها- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان گفت: تاکنون ۷۰هزار واحد در سطح روستاهای استان مقاوم‌سازی شده‌اند.

مسعود انصاریان در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه خبری خوزستان، اظهار داشت: پدافند غیرعامل به معنای حفاظت در مقابل تهدیدات طبیعی و انسان ساخت است که در این روش اهدافی مانند: کاهش تهدیدات و آسیب پذیری بناها و تاسیسات و سکونتگاه‌های انسانی و حفظ و حراست از جان و مال انسان‌ها دنبال می‌شود.

وی افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان در جریان سیل سال ۹۸ و زلزله سال گذشته مسجدسلیمان و در بازسازی واحدهای مسکونی، اصل مهم مقاوم سازی بناها در برابر زلزله را مدنظر داشته و تمام واحدهای بازسازی شده سیل براساس کد ارتفاع جدیدی که توسط مهندسین مشاور تعیین شده، انجام گرفته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان گفت: در سال‌های اخیر نیز بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان براساس سیاست‌های کلی نظام، نسبت به مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی اقدام کرده و این مهم همچنان ادامه دارد.

انصاریان بیان کرد: در زمینه تهیه طرح‌های هادی روستایی، مسئله پدافند غیر عامل در شرح خدمات تهیه طرح لحاظ شده و توزیع کاربری اراضی، تراکم‌های ساختمانی و سطح اشغال قطعات مسکونی با توجه به پدافند غیرعامل توسط مشاورین طراحی و تعیین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۷۰هزار واحد در سطح روستاهای استان مقاوم سازی شدند، گفت: در برنامه سال جاری ۷هزار و ۵۰۰ واحد دیگر به سیستم بانکی معرفی شدند که این افراد می‌توانند با مراجعه به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی محل سکونت خود، نسبت به تشکیل پرونده اقدام کنند.

این مقام مسئول تاکید کرد: مسئله آموزش افراد جامعه و لحاظ نمودن اصول پدافند غیرعامل در کلیه پروژه‌ها یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان با اشاره به رعایت اصول مقاوم سازی در احداث مسکن جدید در خوزستان گفت: تمامی مسکن‌های که از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان احداث می‌شود، مقاوم و دارای استاندارد ۲۸۰۰ است. این واحدها در مقابل زلزله ۷ و نیم ریشتری مقاوم هستند.

انصاریان بیان داشت: همچنین با توجه به اینکه برخی از روستاها به دلیل سطح پایین دچار آبگرفتگی می‌شوند، این واحدهای روستایی به گونه‌ای احداث شدند که دچار آبگرفتگی نشوند. دایک‌های حفاطتی  نیز برای این روستاها احداث شده است.

وی با اشاره به اینکه مناطق حاشیه زاگرس روی خط زلزله قرار دارند؛ ادامه داد: بیش از ۷۰ هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله زده مقاوم سازی شدند.

انصاریان گفت: در این مناطق روستاهای کوچک و پراکنده ای وجود دارند که بسیاری از آنها به دلیل مناطق کوهستانی درصورت وقوع زلزله امکان کمک رسانی ندارند و لازم است در این مسئله اصول پدافند غیرعامل بازتعریف شود.

وی تصریح کرد: پدافند غیرعامل نباید معطوف به یک هفته باشد بلکه باید در طول سال رعایت شود و این اصول باید در ساخت مسکن و حتی خط تولید یک کارخانه لحاظ شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.