۵۰۰ هزار قلم دارو برای زائران اربعین در شلمچه تامین شد

آبادان – شبکه خبری خوزستان – معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه مشکل یا کمبود دارویی در داروخانه شبانه‌روزی مرز شلمچه وجود ندارد گفت: ۵۰۰ هزار قلم دارو برای زائران اربعین توسط دانشگاه علوم پزشکی آبادان تامین شده است.

کد خبر : 36530
تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 شهریور 1401 - 15:22
۵۰۰ هزار قلم دارو برای زائران اربعین در شلمچه تامین شد

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی آبادان دکتر زینب جوانمردی چهارشنبه افزود: با توجه به پیگیری‌ مستمر از سوی این معاونت با سازمان غذا و داروی کشور برای اختصاص انواع سرم و داروهای سهمیه‌ای مورد نیاز به منظور برگزاری مراسم اربعین حسینی(ع) دارو، سرم و ملزومات پزشکی مورد نیاز، تامین و خریداری شد.

وی افزود:داروهای خریداری شده در انبار استراتژیک این معاونت که راه اندازی و تجهیز شده است،  نگهداری می‌شوند و به طور مستمر در اختیار واحدهای مستقر در بیمارستان شهید حاج قاسم سلیمانی در مرز بین‌المللی شلمچه قرار می‌گیرند.
جوانمردی بیان کرد: تاکنون حدود ۲۰۰هزار قلم دارو و ملزومات به واحدهای مختلف اعم از  داروخانه شبانه‌روزی، فوریتهای پزشکی، معاونت بهداشت، دفتر پرستاری و بسیج جامعه پزشکی تحویل و مصرف شده است.
وی افزود: در حال حاضر با کمبود دارویی در داروخانه شبانه‌روزی شلمچه مواجه نیستیم ضمن اینکه به طور روزانه و مستمر و به منظور جایگزینی داروها و ملزومات مصرف‌شده، این اقلام  تامین می‌شوند.
معاون دانشگاه علوم پزشکی آبادان ادامه داد: دارو و ملزومات مورد نیاز از ۱۰ شهریور به داروخانه شلمچه انتقال یافت و با تجهیز  آن داروخانه شبانه‌روزی مرز شلمچه رسما کار خود را آغاز کرد.
وی با اشاره به خدمات شبانه‌روزی داروخانه مستقر در بیمارستان شلمچه گفت: این داروخانه خدماتش را طبق تجویز پزشک و تحت نظر مسئول فنی داروساز داروخانه براساس نسخه دارویی به زائران ارائه می‌کند.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی آبادان تصریح کرد: برای اولین بار داروسازان در هر ۲ نوبت صبح و شب در داروخانه حضور دارند تا به این ترتیب بهترین خدمات و با بالاترین کیفیت به زائران ارائه شود.
دکتر جوانمردی خاطر نشان کرد: امسال برای اولین بار با راه‌اندازی انبار اربعین و سیستم تعهدی در داروخانه شلمچه، انباردار معاونت نیز به طور مستمر برای ثبت ورود و خروج دارو و ملزومات مصرفی در داروخانه حضور دارد.
وی تصریح کرد: روزانه نیروهای پشتیبانی اعم از امور عمومی، اجرایی، خدمات، نقلیه  برای هماهنگی و تسهیل امور در داروخانه شبانه‌روزی شلمچه فعالیت دارند.
این مقام مسئول دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: روزانه بیش از یکهزار نسخه از بیماران و زائران اربعین حسینی(ع) به صورت سیستمی توسط داروسازان ستاد معاونت غذا و دارو در دانشگاه علوم پزشکی آبادان ثبت می‌شود.

مرکز بهداشتی، درمانی و فوریت‌های پزشکی شهید حاج قاسم سلیمانی در مرز شلمچه در زمینی به مساحت پنج هزار و ۴۰۰ مترمربع و زیربنای سه هزار مترمربع ساخته شده است.

این مرکز با ۲۴ تخت بستری و ۶۰ تخت بستری موقت دارای اتاق پزشک، بخش بستری زنان و مردان، اتاق عمل، رادیولوژی، آزمایشگاه، اتاق احیاء(CPR)، داروخانه، واحد بهداشت (نمونه گیری)، هدایت عملیات فوریت‌های پزشکی، واحد مامایی و واحد تریاژ است.

مرز بین‌المللی شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و ۲۰ کیلومتری بصره عراق میزبان زائران اربعین حسینی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

خروج از نسخه موبایل