کد خبر : 13272
تاریخ انتشار : دوشنبه 26 اسفند 1398 - 14:28
-

یادداشتی از دکتر محمد سرکوهکی تحلیلگر مسائل سیاسی و روابط بین الملل

یادداشتی از دکتر محمد سرکوهکی تحلیلگر مسائل سیاسی و روابط بین الملل

یادداشت مهم | کرونا مدلی از جنگ جهانی سوم   یادداشتی از دکتر محمد سرکوهکی تحلیلگر مسائل سیاسی و روابط بین الملل در مباحث آفندی و پدافندی فضاهای جنگ درطول تاریخ مکرا در حال گسترش بوده اند .اولین فضای جنگ در تاریخ فضای زمینی بود که بعدها فضای دریایی نیز وارد عرصه شد و در

یادداشت مهم | کرونا مدلی از جنگ جهانی سوم

 

یادداشتی از دکتر محمد سرکوهکی تحلیلگر مسائل سیاسی و روابط بین الملل

در مباحث آفندی و پدافندی فضاهای جنگ درطول تاریخ مکرا در حال گسترش بوده اند .اولین فضای جنگ در تاریخ فضای زمینی بود که بعدها فضای دریایی نیز وارد عرصه شد و در جنگ جهانی اول فضای هوایی و سپس فضا و در دهه های اخیر فضاهای سایبری و بیولوژیکی هم به فضای جنگها اضافه شد.

بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند جنگ جهانی سوم در فضاهای سایبری وبیولوژیکی رخ خواهد داد.

یعنی قدرت های بزرگ بجای به کار بردن نفرات نظامی و تجهیزات نظامی از روش های سایبری و بیولوژیکی برای به زانو درآوردن دشمنان خود بهره خواهند برد.

فضای سایبری به کشورها امکان می دهد با استفاده از روش های های جنگ الکترونیک؛ بحران سیاسی ؛ اقتصادی و اجتماعی از طریق رسانه ها؛ نفوذ و از کار انداختن سیستم ها ؛ استفاده از قدرت امواجی مانند هارپ و… باعث تضعیف و شکست دشمنان شود.

ولی در کنار آن سالهاست که زمینه های فراگیری از جنگ های بیولوژیکی در حال گسترش است ؛

وقتی در دهه شصت میلادی در کتابی به سلاحی اشاره شد که نژادها را هدف قرار میدهد هیچکس این موضوع را جدی نگرفت بعدها هم فیلم های زیادی از آزمایشات مخفی بیولوژیکی دولتهای بزرگ و حملات بیولوژیکی ساخته شد اما باز کسی آن راجدی نگرفت. تااینکه وقتی پوتین به ایران آمد شاهد بودیم تمام لوازم ؛ خودرو و حتی دفع (مدفوع و ادرار) وی از دسترس دور شد . دراینجا این سوال پیش آمد که دلیل اینکار چیست ؟

کارشناسان نظامی اعلام کردند پوتین نمیخواهد در هیچکدام از سفرهایش اثری از دی ان ای وی باقی بماند چون میدانست که قدرت های غربی میتواند با داشتن فرمول دی ان ای ایشان سلاحی بیولوژیک برای کشتن او بسازند!!

این بدین معنی است که بعضی از کشورها به مرحله ای از جنگ بیولوژیک رسیده اند که میتواند بر اساس دی ان ای یک شخص یا یک نژاد یک سلاح بیولوژیک بسازند!!

حالا با شیوع بیماری ویروس جهش یافته!!! کرونا حتی اگر با یک جنگ بیولوژیک مواجه نباشیم اما این میتواند زنگ خطری برای کشورها برای نیاز به آمادگی در زمینه جنگ های بیولوژیکی و تشکیل پدافندهای بیولوژیک باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.