کد خبر : 14004
تاریخ انتشار : دوشنبه 11 فروردین 1399 - 1:53
-

گزارش| قانون کاهش نیروی کار ‌در قرنطینه مدیران‌ / بی‌توجهی‌ برخی دستگاه‌ها به مصوبه ستاد مهار کرونا‌

گزارش| قانون کاهش نیروی کار ‌در قرنطینه مدیران‌ / بی‌توجهی‌ برخی دستگاه‌ها به مصوبه ستاد مهار کرونا‌

قانون کاهش نیروی کار در دستگاه ها و ادارات که از سوی استانداری خوزستان برای قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا تدبیر و ابلاغ شده بود همچنان منتظر روی خوش مدیران است. پس از شیوع ویروس کرونا از همان ابتدا بهترین راه مبارزه با آن قطع زنجیره انتقال ویروس اعلام شد. در خانه بمانیم و از

قانون کاهش نیروی کار در دستگاه ها و ادارات که از سوی استانداری خوزستان برای قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا تدبیر و ابلاغ شده بود همچنان منتظر روی خوش مدیران است.

پس از شیوع ویروس کرونا از همان ابتدا بهترین راه مبارزه با آن قطع زنجیره انتقال ویروس اعلام شد. در خانه بمانیم و از ویروس در امان بمانیم راهکاری بود که برای مصونیت از این ویروس در کشور تجویز شد.

قانونی برای کاهش نیرو و مقابله با ویروس کرونا

استانداری خوزستان اسفندماه ۹۸ بخشنامه الزام آوری را برای مبارزه با کرونا به تمامی دستگاه ها ابلاغ کرد. در این بخشنامه تاکید شده بود: باتوجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و به تبع آن در استان خوزستان، حسب تصمیمات گرفته شده در ستاد استانی مدیریت پیشگیری و کنترل بیماری کرونا، به منظور تامین و ارتقای سطح سلامت کارکنان و خانواده های انها تمام ماموریت های اداری غیرضروری درون و برون استانی در این مدت لغو شده ، تعدا کارکنان واحدها تا سقف یک سوم با اولویت بانوان باردار، بانوان دارای فرزند خردسال، مقطع پیش دبستانی و ابتدایی کاهش یابد.

این بخشنامه الزام‌آور استانداری انجام وظایف این افراد به صورت دورکاری تدبیر کرده و به دستگاه‌ها تصریح کرده بود در صورت نیاز با درخواست مرخصی پرسنل موافقت شود.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان با الزام آور بودن این بخشنامه اظهار داشت: با توجه به فعالیت‌های مهم ادارات و ارگان‌های دولتی، ۵۶ بازرس و سربازرس در راستای نظارت بر عملکرد ادارات در دو حوزه «اداری» و «عملکردی» در سطح استان فعال هستند.

وی افزود: در صورت عملکرد نادرست(ادارات و ارگان‌های دولتی) به آنها تذکر داده می‌شود و با جدیت نیز بر این موضوع نظارت می‌شود.

استاندار خوزستان: تنها ۲۰ درصد افراد شاغل در محل کار خود حاضر شوند

استاندار خوزستان بیان کرد: در صورت تداوم عملکرد ضعیف از سوی ادارات بدون اغماض با مدیران برخورد خواهیم کرد. سلامت مردم خط قرمز ما است و در این راستا همه باید دست‌به‌دست هم دهند تا این امر مهم محقق شود.

وی با اشاره به نحوه حضور کارکنان دستگاه‌ها و ادارات خوزستان در محل کار از پنجم تا ۱۵ فروردین ماه اظهار کرد: به مسئولان و کارمندانی که از پنجم فروردین باید در محل کار خود حاضر شوند تاکید می‌کنم تا ۱۵ فروردین ماه، باید تنها ۲۰ درصد افراد شاغل در محل کار خود حاضر شوند.
استاندار خوزستان افزود: مسئولین ادارات و مدیران کل موظف هستند که چهار پنجم شاغلان را تقسیم کار کنند تا حداقل کارکنان برای حل کار مردم در محل کار خود حضور داشته باشند. در عین حال به نحوی عمل شود که هم کار مردم انجام شود و هم امکان خطرپذیری به حداقل برسد.

“تنها ۲۰ درصد افراد شاغل” قید تاکیدآوری که استانداری خوزستان برای مقابله با شیوع کرونا بسیار بر آن تاکید و امید داشت تا بتواند شیب مبتلا به کرونا را در استان ملایم و نزولی کند، اما آنچه مشهود است روی ترش کردن مدیران به این بخشنامه استانداری است.

شرکت نفت و گاز اروندان؛ مستثنی است؟

شرکت نفت و گاز اروندان خود را از این بخشنامه مستثنی دانسته و همچنان نیروی این اداره بویژه پرسنل شاغل در اداره ایمنی به صورت کامل و تمام شیفت در محل کار حاضر می شوند. بخش تلخ ماجرا عدم اهتمام به اجرای پروتکل های بهداشتی از جمله ارائه ماسک و دستکش و ضدعفونی محیط و سرویس‌های جابجای پرسنل از سوی شرکت است.

این بی تفاوتی مدیران شرکت نفت و گاز اروندان(منطقه نفتی غرب کارون) موجی از ترس و نگرانی را بین پرسنل و خانواده های انان از بابت گرفتاری به کرونا ایجاد کرده است. مدیران این شرکت که اعتنایی به کاهش نیروهای خود در شرایط کرونا ندارند به بهانه مقابله با شیوع کرونا وعده های غذایی پرسنل را حذف کرده است. این یعنی؛ دو سر باخت برای پرسنل! از آنطرف رانده و از این طرف مانده!

به گزارش تسنیم؛ با توجه به اهمیت قطع زنجیره انتقال کرونا و رعایت نکات بهداشتی و ضدعفونی مستمر محیط کار و سرویس های ایاب و ذهاب لازم است دستگاه های بازرسی نسبت به این گونه اهمال‌های زیان بار ورود داشته و اجازه ندهد جان پرسنل به خطر افتد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.