گرده افشانی نخیلات در کارون

 به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کارون از انجام گرده افشانی و تلقیح نخیلات در سطح ۳۰۰۰ هکتار باغات شهرستان خبر داد و افزود: گرده‌افشانی در نخیلات، معمولاً در فصل بهار انجام می‌شود و زمان دقیق گرده‌افشانی بستگی به شرایط آب و هوایی و نوع نخلی که در نظر گرفته می‌شود دارد

کد خبر : 57091
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 اردیبهشت 1403 - 10:44
گرده افشانی نخیلات در کارون

گرده افشانی نخیلات در کارون

۳۰۰۰ هکتار از نخیلات شهرستان کارون گرده افشانی شد.

 به گزارش شبکه خبری خوزستان: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کارون از انجام گرده افشانی و تلقیح نخیلات در سطح ۳۰۰۰ هکتار باغات شهرستان خبر داد و افزود: گرده‌افشانی در نخیلات، معمولاً در فصل بهار انجام می‌شود و زمان دقیق گرده‌افشانی بستگی به شرایط آب و هوایی و نوع نخلی که در نظر گرفته می‌شود دارد. 

 

جبار حمادی افزود:  نخیلات کارون شامل ارقام مختلفی از جمله استعمران که هشتاد درصد باغات شهرستان را تشکیل می دهد و سایر ارقام مرغوب از جمله برحی,بریم،زاهدی است.

وی اظهار داشت: در این زمان، گل‌های نخیلات باز می‌شوند و آماده دریافت گرده ها می‌شوند. این گرده ها به وسیله باد یا حشرات مانند زنبورها به گل‌های ماده منتقل می‌شوند.

حمادی تصریح کرد: درصورت عدم گرده‌افشانی، تولید مثل در نخل‌ها امکان‌پذیر نخواهد بود و بنابراین میوه‌های نخل نیز تشکیل نخواهند شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

خروج از نسخه موبایل