کد خبر : 37542
تاریخ انتشار : شنبه 28 آبان 1401 - 12:16
-

کانون‌های مساجد نقش مهمی در جذب جوانان دارند

کانون‌های مساجد نقش مهمی در جذب جوانان دارند

آبادان – شبکه خبری خوزستان – مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: کانون‌های مساجد انتخاب خوبی برای فعالیت‌های مختلف در عرصه مسجد هستند و نقش مهمی در جذب جوانان دارند.

به گزارش خبرنگار شبکه خبری خوزستان حجت الاسلام کمال‌الدین خداداده روز شنبه در نشست بررسی مشکلات کانون‌های فرهنگی شهرستان شادگان با اشاره به ظرفیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد افزود: ۲۶ هزار کانون ثبت شده در مساجد سراسر کشور وجود دارد که نیمی از آنها در روستاها و نیمی در شهرها فعالیت دارند و خدمات تربیتی، هنری و فرهنگی در مساجد ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه فعال شدن کانون‌های مساجد منجر به شکوفایی حوزه‌های علمیه و روحانیت می‌شود، ادامه داد: کانون‌های فرهنگی هنری باید مساجد خلوت و غریب را آباد کند و با راه‌اندازی و اجرای برنامه‌های مورد نیاز جامعه، نوجوانان و جونان را جذب کنند.

حجت الاسلام خداداده بیان کرد: این مراکز با هدف استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندسازی نیروهای جوان کشور برای حضور در عرصه‌های مختلف فرهنگی تشکیل شده‌اند و انتظام بخشی و کیفی سازی اقدامات فرهنگی مهمترین دستاوردهای تعریف شده برای این کانون‌ها است.

 مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: شهرستان شادگان به لحاظ اقتصادی کم برخوردار است ولی به لحاظ فرهنگی دارای استعدادهای ناب می‌باشد که برای شکوفا شدن باید امکانات را در اختیار جوانان منطقه گذاشت.

وی افزود: نشاط فرهنگی در این شهرستان وجود دارد و برای کشف استعدادهای فرهنگی نهفته آن باید کمبود امکانات را برطرف کرد.

حجت الاسلام خداداده اظهار داشت: شادگان با استعدادهای فرهنگی که دارد می‌تواند حلقه اتصال استان خوزستان در حوزه فرهنگ و هنر بخصوص کانون‌های فرهنگی مساجد باشد.

فرماندار شادگان نیز در این نشست گفت: بیشتر مشکلات امروز جامعه ریشه فرهنگی دارد از این رو تمامی حوزه‌ها باید توجه ویژه‌ای به جایگاه فرهنگ داشته باشند.

جلیل صالح‌زاده بیان کرد: زیرساخت‌های فرهنگی و هنری شهرستان با استعداد شادگان بسیار ضعیف است و تقویت این مهم حمایت جدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را می‌طلبد.

وی افزود: رسیدگی به وضعیت فرهنگ و معیشت جامعه از مطالبات رهبر معظم انقلاب است و اگر این زیرساخت‌ها اصلاح شوند سایر امور مانند آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی هم بهبود خواهند یافت.

فرماندار شادگان از این شهرستان بعنوان استعداد شعر و شاعری یاد کرد و اظهارداشت: این شهرستان به لحاظ فرهنگی استعدادهای زیادی دارد که بدلیل کمبود امکانات شکوفا نشده‌اند.

وی افزود: امیدواریم دولت با نگاه ویژه به این شهرستان شرایط شکوفایی آنان را با دادن امکانات و زیرساخت‌های فرهنگی فراهم کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.