کد خبر : 31600
تاریخ انتشار : یکشنبه 9 آبان 1400 - 5:44
-

ویژه

پوسترهای تبلیغاتی کاندیداهای شورای شهر زخمی بر چهره ی شهر اولین ها + تصاویر

پوسترهای تبلیغاتی کاندیداهای شورای شهر زخمی بر چهره ی شهر اولین ها + تصاویر
راهکار جلوگیری مؤثر از تجاوز آشکار صاحبان این پوسترها، الصاق غیر مجاز و بی اعتنایی در پاکسازی این پوسترها از در و دیوارهای شهر چیست؟

 

شبکه خبری خوزستان// مطابق ماده ۹۲ قانون شهرداری ها؛ آگهی ها و دیوار نویسی های غیر مجاز جرم محسوب می گردد و در محضر قانون، ارتکاب به جرم در این موارد به نوعی نقض آشکار حقوق شهروندی است.

اگر یک روز صبح فاصله خانه تا محل کارتان را پیاده طی کنید و به در و دیوار محله، خیابان و مسیری ڪه تردد می کنید با دقت بیشتری بنگرید درخواهید یافت که درب بسیاری از خانه ها، دیوارهای مدارس، ادارات دولتی؛ نمای فروشگاهها، تابلوهای اعلانات، تیرهای روشنایی و … پر است از تبلیغات کاندیداهای محترم شورای شهر ڪه بدون اجازه و رضایت شهروندان بر در و دیوار منازل و املاک آنان و همچنین املاک عمومی چسبانده شده و گاها مشاهده می کنید که برخی کاندیداها نقض حقوق شهروندی را تا آنجا پیش برده اند که از چسباندن تبلیغات خود بر روی عابر بانک ها، کیوسک های تلفن و اماکن دولتی و حتی تابلوهای راهنمایی و رانندگی نیز امتناع نکرده اند.

راهکار جلوگیری مؤثر از تجاوز آشکار صاحبان این پوسترها، الصاق غیر مجاز و بی اعتنایی در پاکسازی این پوسترها از در و دیوارهای شهر چیست؟

آیا تنها راهکار، برخورد از طریق مراجع قانونی و قضایی است؟

یکی از دستورات دینی ما مسلمانان، احترام به حقوق یکدیگر است، اما متاسفانه می بینیم که این موضوع توسط برخی از افراد مراعات نمی شود به طور مثال؛ چسباندن پوستر های تبلیغاتی بر درب منازل و دیوارهای شخصی و نیز بر روی اموال عمومی که متعلق به بیت المال است و همچنین معابر شهری، نمونه بارزی از تجاوز به حقوق دیگران و حق الناس است. 

بارها مشاهده نموده اید که نزاع فی مابین دو نفر در خیابان منجر به صدور حکمِ محکومیت شخص مجرم و متجاوز به حقوق دیگری شده است.

حال سؤال اینجاست که، آیا این اقدام کاندیداهای شورای شهر در نصب پوسترهای تبلیغاتی در اماکن مختلف، تجاوز آشکار به حقوق سایر شهروندان محسوب نمی گردد؟

آیا در اینگونه موارد، نباید نص صریح قانون اجرا گردد؟

 

 برابر ماده ۹۲ قانون و مقررات شهرداری ها: نوشتن هر نوع مطلبی یا الصاق هر نوشته ای بر روی دیوارهای شهر که مخالف مقررات انجمن شهر باشد، ممنوع است؛

مگر در محل هایی که شهرداری برای نصب و الصاق اعلانات معین می کند…

لذا با عنایت به مطالبی که عنوان شد، از اعضای محترم شورای شهر و سایر کاندیداها تقاضا داریم، جهت حفظ منظر سیمای شهری، پاکیزگی دیوارها و نماهای منازل و احقاق حقوق شهروندان، هرچه زودتر نسبت به پاکسازی پوسترهای تبلیغاتی خود از در و دیوارهای شهر اقدام نمایند.

 

سعید کریمی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.