کد خبر : 30228
تاریخ انتشار : یکشنبه 4 مهر 1400 - 10:14
-

اخبار اهواز

ویژه | اجرای طرح ضربتی بخشی از فاضلاب اهواز توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا

ویژه | اجرای طرح ضربتی بخشی از فاضلاب اهواز توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا
طرح ساماندهی فاضلاب اهواز به گونه ای طراحی شده تا بتواند آب های سطحی ناشی از بارندگی ها را هدایت کند البته در هیچ جای دنیا سامانه هدایت کامل آبهای سطحی به طور کامل اتفاق نمی‌افتد.

 

اجرای طرح ضربتی بخشی از فاضلاب اهواز توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا

 

شبکه خبری خوزستان | معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: طرح ضربتی ساماندهی بخشی از فاضلاب کلانشهر اهواز با اولویت مناطقی که در سال‌های گذشته هنگام بارندگی مشکلاتی برای مردم ایجاد می‌شد توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در حال انجام است.

 

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از ایرنا حمید رضا جانباز دیروز شنبه در نشست بررسی پروژه های آب و فاضلاب خوزستان در سرسرای اداری سازمان آب و برق خوزستان افزود: طرح ساماندهی فاضلاب اهواز در سه بخش لوله گذاری ، احداث ایستگاه های پمپاژ و رفع گرفتگی های نقاط بحرانی توسط پیمانکاران قرارگاه خاتم الانبیا انجام می شود.

 

وی گفت: طرح ساماندهی فاضلاب اهواز به گونه ای طراحی شده تا بتواند آب های سطحی ناشی از بارندگی ها را هدایت کند البته در هیچ جای دنیا سامانه هدایت کامل آبهای سطحی به طور کامل اتفاق نمی‌افتد.

 

جانباز افزود: با اجرای طرح ساماندهی فاضلاب اهواز ، ظرفیت هدایت و انتقال آبهای سطحی ناشی از بارندگی افزایش خواهد یافت تا مردم کمتر با پس زدگی و طغیان فاضلاب مشکل رو به رو شوند.

 

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب ادامه داد: به وزارت کشور پیشنهاد کردیم همزمان با اجرای طرح ساماندهی فاضلاب در مناطقی که قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا مشغول کار است، شهرداری اهواز نیز نسبت به اجرای طرح جمع آوری آبهای سطحی کمک کند تا در زمان بارندگی مردم با مشکلات کمتری روبه رو شوند.

 

در این نشست پیشنهادهایی برای سرعت بخشیدن به طرح ساماندهی فاضلاب اهواز مطرح شد.

 

سال های گذشته به ویژه آذر سال های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ بارندگی های شدید، سبب پس زدگی فاضلاب در نقاط مختلف کلانشهر اهواز شده بود.

 

رهبر معظم انقلاب با اختصاص مبلغ ۵۰ میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح ساماندهی فاضلاب اهواز که از پارسال شروع شده موافقت فرمودند.

 

هم اکنون در ۸۶ شهر خوزستان پروژه توسعه و بهبود فاضلاب و جمع آوری آب های سطحی در دست اجرا است.

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.