وسایل حمل و نقل برای بازگشت زائران در مرزهای شلمچه و چذابه فراهم است

اهواز – شبکه خبری خوزستان – استاندار خوزستان با بیان اینکه تا صبح دیروز ( پنجشنبه ) یک و نیم میلیون زائر از مرزهای شلمچه و چذابه عازم کربلای معلا شده و ۷۰۰ هزار زائر اربعین نیز به کشور بازگشتند گفت: وسایل حمل و نقل عمومی به اندازه کافی برای انتقال زائران در این گذرگاه های مرزی تامین شده است.

کد خبر : 36644
تاریخ انتشار : جمعه 25 شهریور 1401 - 7:20
وسایل حمل و نقل برای بازگشت زائران در مرزهای شلمچه و چذابه فراهم است

به گزارش روز جمعه شبکه خبری خوزستان به نقل از روابط عمومی استانداری خوزستان صادق خلیلیان وی افزود: به تعداد کافی اتوبوس‌ در پایانه های مسافربری شلمچه و چذابه پیش بینی شده و با نرخ کرایه مصوب زائران بازگشته از سفر اربعین را به شهرها و  استان‌های مختلف کشور منتقل می کنند.

وی همچنین گفت: بر اساس هماهنگی صورت گرفته با مسئولان راه آهن کشور برای انتقال زائران،  روزانه ۱۲ رام قطار از خرمشهر به مقصد تهران، ۲ رام قطار به مشهد، یک رام قطار به یزد و یک رام قطار به زاهدان حرکت خواهند کرد. 

خلیلیان با اشاره به روند خدمات رسانی به زائران در مرزهای خوزستان افزود: فعالیت تعدادی از مواکب در دو سوی مرزهای شلمچه و چذابه تا بعد از روز اربعین متناسب با شرایط ادامه خواهد داشت.

استاندار  خوزستان روز پنجشنبه ضمن مذاکره با مسئولان عراقی در شیب العماره و شلمچه بصره  پیرامون تسهیل بیشتر و بهتر عبور زوار  و تامین وسایل حمل و نقل، توافقات لازم را به عمل آورد و تاکید کرد: وسایل حمل و نقل کافی در مرزها برای انتقال زائران به نقاط مختلف کشور فراهم است.

وی تصریح کرد: حرکت زائران به شهرهای نجف و کربلا به صورت روان از هر ۲ مرز چذابه و شلمچه همچنان ادامه دارد.

خلیلیان همچنین با اشاره به دیدار روز پنجشنبه خود با مسئولان عراقی در منطقه شیب استان العماره همچنین منطقه شلمچه در استان بصره عراق گفت: در این دیدار تسهیل در عبور زائران اربعین از گذرگاه های مرزی ، تامین وسایل حمل و نقل مسافری با نرخ مناسب، ادامه فعالیت اتوبوس‌های ایرانی در عراق و انجام  اقدامات لازم در زمینه تسهیل بازگشت زائران هماهنگی‌ و توافق لازم به عمل آورد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

خروج از نسخه موبایل