کد خبر : 33430
تاریخ انتشار : شنبه 7 اسفند 1400 - 16:19
-

اخبار پلیس فتا

سید ابوالفضل حسینی

هک پیج اینستاگرام به قصد انتقام جویی

هک پیج اینستاگرام به قصد انتقام جویی
سرهنگ کارآگاه علی حسینی رئیس پلیس فتا استان خوزستان، در رابطه با این خبر بیان کرد: خانمی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه کرده و اظهار کرد، فردی ناشناس با دسترسی غیرمجاز به صفحه اینستاگرام من اقدام به انتشار تصاویر خصوصی‌ام در فضای مجازی کرده است و حال از پلیس فتا تقاضای رسیدگی دارم.

رئیس پلیس فتا استان خوزستان از شناسایی و دستگیری فردی که اقدام به هک صفحه اینستاگرامی شاکیه و تهدید وی در فضای مجازی کرده بود خبر داد.

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ کارآگاه علی حسینی رئیس پلیس فتا استان خوزستان، در رابطه با این خبر بیان کرد: خانمی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه کرده و اظهار کرد، فردی ناشناس با دسترسی غیرمجاز به صفحه اینستاگرام من اقدام به انتشار تصاویر خصوصی‌ام در فضای مجازی کرده است و حال از پلیس فتا تقاضای رسیدگی دارم.

وی افزود: پس از ثبت اظهارات شاکی، پرونده اولیه تشکیل شده و به صورت ویژه در دستورکار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت و در ادامه با جمع آوری مستندات و بررسی‌های فنی صورت گرفته، سرانجام هویت متهم که از آشنایان شاکیه بود، شناسایی شده و به این پلیس احضار شد.

این مقام مسئول بیان کرد: در تحقیقات اولیه از متهم، وی به کلی منکر بزه انتسابی شد، اما پس از مشاهده مدارک و اسناد جمع‌آوری شده توسط کارشناسان پلیس فتا به ناچار لب به اعتراف گشود و در خصوص نحوه ارتکاب جرم و انگیزه خود گفت: به دنبال اختلافات خانوادگی که با شاکیه داشتم و از آن جایی که مشخصاتی از صفحه اینستاگرام شاکی را در اختیار داشتم، شروع به تلاش جهت هک صفحه اینستاگرامی وی کرده که پس از موفقیت اقدام به انتشار تصاویر خصوصی وی در فضای مجازی کردم.

سرهنگ حسینی در خصوص دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری شهروندان هشدار داد و گفت: اگر کسی بدون رضایت صاحب عکس، اقدام به انتشار تصاویر خصوصی وی کند، از نظر قانون مجرم شناخته می‌شود و باید در انتظار مجازات باشد و ماده ۱۷ قانون جرایم رایانه‌ای به طور مشخص، هتک حیثیت از طریق انتشار تصاویر خصوصی را دارای عنوان مجرمانه دانسته و برای افرادی که مرتکب این جرم شده‌اند حبس یا جزای نقدی و یا هر دو مجازات را در نظر گرفته است.

این مقام انتظامی از معرفی متهم به دادسرا خبر داد و از شهروندان خواست برای جلوگیری از دسترسی‌ غیرمجاز به حساب‌های کاربری خود نسبت به تعیین رمز عبور قوی و تغییر آنها به صورت دوره‌ای و همچنین فعال کردن تایید هویت دو مرحله ای اقدام کنند.

پلیس فتا استان خوزستان در پایان اظهار کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه مورد مجرمانه، آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسcyberpolice.ir بخش فوریت‌های سایبری اطلاع‌رسانی کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.