کد خبر : 19104
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 شهریور 1399 - 18:21
-

نهاده‌های دامی با نظارت ویژه بین دامداران و مرغداران استان خوزستان توزیع می‌شود

نهاده‌های دامی با نظارت ویژه بین دامداران و مرغداران استان خوزستان توزیع می‌شود

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از تسنیم رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به نظارت ویژه بر توزیع نهاده‌های دامی در استان گفت: با همکاری اتحادیه‌ها و تشکل‌های خوزستان، توزیع نهاده‌ها میان دامداران و مرغداران در حال انجام است تا خللی در این زمینه ایجاد نشود. خدارحم امیری‌زاده  در نشست خبری با

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از تسنیم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به نظارت ویژه بر توزیع نهاده‌های دامی در استان گفت: با همکاری اتحادیه‌ها و تشکل‌های خوزستان، توزیع نهاده‌ها میان دامداران و مرغداران در حال انجام است تا خللی در این زمینه ایجاد نشود.

خدارحم امیری‌زاده  در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: خوزستان یک منطقه اقتصادی و کشاورزی است و باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

وی با اشاره به ویژگی‌های برجسته کشاورزی خوزستان افزود: خوزستان حدود یک میلیون هکتار جنگل و ۲٫۵ میلیون هکتار مرتع، یک میلیون و ۲۳۶ هزار هکتار اراضی کشاورزی و ۲٫۲ میلیون هکتار اراضی مستعد کشاورزی دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: ۱۷ میلیون تن میزان تولیدات کشاورزی خوزستان است. از نظر تنوع بیش از ۱۳۸ نوع محصول تولید می‌شود. بیش از ۱۹۰ هزار بهره‌بردار حوزه کشاورزی در خوزستان فعال هستند و به کشت می‌پردازند.

وی با اشاره به رتبه برتر استان در بخش تولیدات کشاورزی بیان داشت: خوزستان نان ۱۱٫۵ میلیون نفر از جمعیت کشور را به عهده دارد و شکر مورد نیاز ۳۱ میلیون نفر از مردم ایران را تامین می‌کند.

این مقام مسئول اظهار داشت: در بخش محصولات باغی رتبه نخست صادرات خرما و رتبه دوم تولید خرما را در کشور متعلق به خوزستان است.

وی با اشاره به برنامه های کشاورزی صورت گرفته و راه اندازی طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در خوزستان گفت: در افق ۱۴۰۳ تا۱۴۱۰، تولیدات کشاورزی خوزستان به حدود ۳۰ میلیون تن می‌رسد.

امیری‌زاده اظهار کرد: در پنج سد خوزستان با مجوز وزارت نیرو پرورش ماهی در قفس (پرورش متراکم) صورت می‌گیرد.

وی گفت: دنبال جذب سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی به‌ویژه در زمینه صنایع جانبی کشاورزی هستیم؛ زیرا بخش کشاورزی مطمئن‌ترین بخش برای سرمایه‌گذاری است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به نقش طرح کشاورزی ۵۵۰ هزار هکتاری در تامین امنیت غذایی بیان داشت: در فاز اول طرح ۵۵۰ هزار هکتاری بیش از ۴ میلیون تن به محصولات کشاورزی افزوده شد و با اجرای فاز دوم این طرح نیز بیش از ۹ میلیون تن به تولیدات کشاورزی خوزستان اضافه می‌شود.

امیری‌زاده در زمینه نظارت بر توزیع نهاده‌های دامی نیز عنوان کرد: با استفاده از سامانه‌ای که به این منظور اجرایی شده است، در حال نظارت بر توزیع نهاده‌های دامی هستیم. همچنین با همکاری اتحادیه‌ها و تشکل‌های استان خوزستان، توزیع نهاده‌ها میان دامداران و مرغداران در حال انجام است تا خللی در این زمینه ایجاد نشود.

وی افزود: با توجه به مشکلاتی که در تامین ارز وجود داشت، شاهد کمبود نهاده‌ها در سطح استان و کشور بودیم اما اکنون برخی از مشکلات ارزی مرتفع شده است و امیدواریم تا ۱۰ – ۱۵ روز آینده شاهد رضایت نسبی در زمینه توزیع نهاده‌های دامی در استان و کشور باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به پروژه‌های این سازمان در هفته دولت گفت: در هفته دولت ۱۰۰ پروژه در حوزه کشاورزی با اعتبار یک هزار و ۷۷۸ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۷ هزار و ۱۳۶ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در پاسخ به خبرنگار تسنیم درباره الگوی کشت اظهار داشت: از سال زراعی جدید براساس سیاست کشت در هر بخش کشاورزی صورت می‌گیرد و براساس نیاز و منابع آبی و خاکی کشاورزی توسعه داده می‌شود.

امیری‌زاده گفت: در این زمینه نیاز توسعه آموزش و ترویج داریم تا بتوانیم با هدایت تولیدات کشاورزی مانع از آسیب به بخش کشاورزی شویم.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.