کد خبر : 9232
تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 دی 1398 - 11:46
-

نشست خبری با صادق فریسات ریاست نهضت سوادآموزی

نشست خبری با صادق فریسات ریاست نهضت سوادآموزی

نشست خبری با صادق فریسات ریاست اداره نهضت سواد آموزی سوسنگرد در این نشست خبری ، که به مناسبت فرارسیدن هفته ی نهضت سوادآموزی برگزار شد ، آقای فریسات به تاریخچه ی تشکیل نهضت سوادآموزی واهمیت این نهاد ، و گزیده ای از عملکرد نهضت سوادآموزی شهرستان در زمان ریاست خود و برنامه های اداره

نشست خبری با صادق فریسات ریاست اداره نهضت سواد آموزی سوسنگرد

در این نشست خبری ، که به مناسبت فرارسیدن هفته ی نهضت سوادآموزی برگزار شد ، آقای فریسات به تاریخچه ی تشکیل نهضت سوادآموزی واهمیت این نهاد ، و گزیده ای از عملکرد نهضت سوادآموزی شهرستان در زمان ریاست خود و برنامه های اداره در هفته نهضت سواد آموزی پرداخت.

فریسات در ابتدای صحبت های خود به تشکیل نهضت سوادآموزی در هفتم دی ماه سال ۵۸ به دستور امام خمینی ( ره ) اشاره کرد وگفت : در زمان شاهنشاهی و در بدو پیروزی انقلاب اسلامی ، فقط ۳۵درصد الی ۴۰ درصد از جمعیت ایران باسواد بودند. که بیشتر این افراد از قشرهای مرفه وفئودال جامعه بودند که با فرمان امام وتشکیل نهضت سواد آموزی و گسیل شدن آموزشیاران ( معلمان ) به روستاها و مناطق دور دست وصعب العبور ، میزان افرادی که از نعمت سواد برخوردار شدند ، به ۸۵ الی ۹۰ درصد رسیده ، که این از برکات تشکیل نهضت سوادآموزی وفرمان تاریخی امام می باشد.

ریاست اداره سوادآموزی سوسنگرد در ادامه ی این نشست از شهدای نهضت سواد آموزی یاد کرد و گفت : در استان چهار شهید نهضت سوادآموزی والا مقام داریم که دو شهید از این چهار شهید ، بچه های منطقه ما هستند و به همین مناسبت یاد وخاطره والامقامان، شهید رمضان شریفی و شهید عبدالعظیم مرمضی را گرامی می داریم.

صادق فریسات در قسمت بیان عملکرد اعلام کرد که ما در طی سالهایی که مدیر این اداره شدیم ( از سال ۹۳ تاکنون ) توانستیم ۱۲۰ آموزش دهنده جذب کنیم و به خدمت بگیریم
همچنین بیان داشت که اداره ی ما از ادارات برتر استان می باشد و توانسته برنامه های آموزشی و اجرای بخشنامه ها را به نحو احسن انجام دهد که جا دارد از پرسنل زحمتکش اداره و آموزش دهندگان و اراگانهایی که با ما در ارتباطند وکمک می کنند ، تقدیر وتشکر کنیم .

ریاست اداره ی نهضت سوادآموزی سوسنگرد اضافه کرد که جامعه هدف نهضت سواد آموزی ، افراد بازمانده از تحصیل در دوره ابتدایی می باشد که در سه دوره وپایه آموزش می بینند که رنج سنی افراد بین ۱۰ تا ۴۹ سال است.

۱-دوره سوادآموزی ( معادل سوم ابتدایی )

۲- دوره تحکیم ( تقویت واستمرار یادگیری برای دوره ی سواد آموزی برای افرادی که وقت تحصیل ندارند)

۳- دوره انتقال ( معادل ششم ابتدایی )

صادق فریسات در مورد جذب آموزش دهندگان در آموزش وپرورش بعنوان حق التدریس بیان کرد که تعداد ۵۳ آموزش دهنده که از سال ۹۲ وقبل از آن با اداره نهضت همکاری داشتند ، امسال جذب آموزش وپرورش شدند .

فریسات در بحث اعداد وارقام اظهار داشت که ماامسال بحمدالله توانستیم در دوره سوادآموزی ( معادل سوم ابتدائی ) تا بدین لحظه ۳۲۱ سوادآموز ، در دوره ی تحکیم ۳۸۹سوادآموز، در دوره انتقال ۳۰۴ سوادآموز ثبت نام کنیم . همچنین اضافه کرد، تعداد کلاس های دوره سوادآموزی ۷۳ کلاس، دوره تحکیم ۳۴ کلاس ، انتقال ۳۱ کلاس ودر مجموع ۱۳۸ کلاس تشکیل داده ایم که مجموع همه اینها ، ۱۰۱۴ سوادآموز جذب کلاس های نهضت کرده است.

صادق فریسات مهم ترین برنامه های بزرگداشت هفته نهضت را اینگونه عنوان کرد : برنامه های امسال هفته نهضت سوادآموزی

مصاحبه باخبرنگاران واصحاب رسانه

دیدار باپیشکسوتان نهضت سوادآموزی که امسال با حاج آقا محمد زاده و از متوفیان باخانواده ی مرحوم سیدحمید سبهانی

تقدیر وتشکر از ادارات کمک رسان مانند بهزیستی وکمیته که در معرفی افراد بی سواد همکاری خوبی دارند.

معرفی چهره های ماندگار که از نهضت شروع کردند

دیدار با امام جمعه شهرستان وارائه گزارش به ایشان و سخنرانی ریاست آموزش وپرورش در این مراسم

غبار روبی وقرائت فاتحه در مزار شهدا
دیدار با فرماندار و ارائه گزارش
شرکت در نماز جمعه وارائه گزارش عملکرد یک ساله
درج پیام گرامیداشت هفته نهضت سوادآموزی در فیش فرهنگیان
تقدیر وتفقد از خانواده های شهدای سواد آموزی

حضور در کتابخانه شهر

در پایان این نشست ریاست نهضت سواد آموزی از ریاست آموزش وپرورش شهرستان آقای جلالی و تمام افراد حقیقی وحقوقی وارگانها که در امر ریشه کن شدن بی سوادی کمک می کنند ، تقدیر وتشکر کرد .

علی دغاغله ( مرعی)

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.