نشست خبری با ریاست اداره بهزیستی شهرستان دشت آزادگان

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از خبرنگار کانون بسیج رسانه شهرستان دشت آزادگان پایتخت غیرت جهان، مهندس عبدالمحمد سعیدی ریاست اداره بهزیستی شهرستان دشت آزادگان در نشست خبری که صبح امروز در دفتر ریاست این این برگزار شد به سوالات خبرنگار کانون بسیج رسانه که در قالب نشست مطالبه گری بود پاسخ دادند.

کد خبر : 33992
تاریخ انتشار : یکشنبه 7 فروردین 1401 - 19:25
نشست خبری با ریاست اداره بهزیستی شهرستان دشت آزادگان

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از خبرنگار کانون بسیج رسانه شهرستان دشت آزادگان پایتخت غیرت جهان، مهندس عبدالمحمد سعیدی ریاست اداره بهزیستی شهرستان دشت آزادگان در نشست خبری که صبح امروز در دفتر ریاست این این برگزار شد به سوالات خبرنگار کانون بسیج رسانه که در قالب نشست مطالبه گری بود پاسخ دادند.

-باسلام و تبریک سال نو لطفاً بفرمایید چه تعداد مددجو و چه مراکزی و خدماتی در سال ۱۴۰۰ به مددجویان آن سازمان ارائه شد؟

+ عرض سلام و ادب و احترام دارم خدمت همه دوستان سال نوتون مبارک بهزیستی شهرستان دشت آزادگان با بیش از ۱۲ هزار مددجوی تحت پوشش و با داشتن نیروهای متعهد و تلاشگر همیشه سعی نموده تا بهترین خدمات را به این عزیزان ارائه دهد. بهزیستی شهرستان دشت آزادگان با ۶ مرکز مثبت زندگی دو مرکز حرفه آموزی ویژه معلولین ذهنی یک مرکز مشاوره عمومی یک مرکز ام ام تی ، دو کمپ ترک اعتیاد و دو موسسه خیره، و همچنین راه اندازی اورژانس اجتماعی انواع خدمات را در سطح شهرستان جهت رفاه حال تحت پوشش های این سازمان و سایر شهروندان عزیز ارائه می دهد. در سال ۱۴۰۰ به شهرستان دشت آزادگان در زمینه مسکن خدمات قابل توجهی را با کمک و همراهی نماینده محترم شهرستان جذب و در اختیار افراد واجد شرایط که اقدام به احداث مسکن نمودند قرار داده است با توجه به اینکه اشتغال یکی از موارد مهم مورد نیاز می باشد در سال ۱۴۰۰ تعداد ۷۶ سهمیه وام اشتغال به مددجویان عزیز تحویل گردید.

-چه اقداماتی برای مناسب سازی محیط شهری و زندگی مددجویان انجام دادید؟

+از آنجایی که مناسب سازی محیط زندگی و محیط شهری دارای اهمیت ویژه ای بوده و از برنامه‌های اساسی سازمان محسوب می شود جلسات متعدد مناسب سازی در فرمانداری برگزار و مصوبات قابل توجه به تصویب رسید. همچنین اعتبارات ویژه‌ای به معلولین جهت مناسب سازی محل زندگی پرداخت گردید.

-چه تعداد کمیسیون پزشکی برای معلولین برگزار کردید؟

+با توجه به اینکه سیکل تکمیل پرونده تحت پوشش مستلزم تشکیل کمیسیون عالیه پزشکی می باشد و جهت رفاه حال معلولین عزیز بیش از ۴۰۰ جلسه کمیسیون عالی پزشکی در سال جدید در شهرستان برگزار گردید.

– آیا با مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان برای توانمند کردن مددجویان تفاهم نامه همکاری امضاء کردید؟

+با توجه به اهمیت توانمندی معلولین و مددجویان تحت پوشش سازمان تفاهم‌نامه برگزاری دوره های متعدد فراگیری حرفه با همکاری فنی و حرفه ای شهرستان امضاء کردیم.

-چه دوره‌هایی برای ارتقاء سطح فکری و رفع آسیب های اجتماعی و جلوگیری از معلولیت برگزار کردید؟

+از آن جایی که آموزش نقش بسیار مهمی در ارتقاء سطح فکری و رفع آسیب‌های اجتماعی و جلوگیری از معلولیت دارد بهزیستی شهرستان اقدام به برگزاری دوره های متعدد با عناوین مهارت های زندگی آموزش خانواده و سبک زندگی پیشگیری از اعتیاد و غیره در طول سال نمود.

-بهزیستی برای رفاه حال دانش آموزان و دانشجویان تحت پوشش چه کاری انجام داده است؟

+خدمات و هزینه های ویژه تحصیلی کمک در تامین کیف و لوازم تحریر و همچنین تامین تبلت از جمله اقدامات بهزیستی شهرستان در جهت حمایت از دانش آموزان تحت پوشش در سال گذشته بود. در خصوص حمایت از خانوارهای تحت پوشش دارای فرزند دانشجو یا معلول دانشجو هزینه دانشگاه ۱۰۲ نفر از این عزیزان که در حال حاضر در دانشگاه‌های متعدد درحال تحصیل هستند توسط بهزیستی شهرستان پرداخت می‌شود.

-خدمات توانبخشی بهزیستی در سال ۱۴۰۰ را بیان نمایید؟

+خدمات ویژه توانبخشی مانند تامین ویلچر سمعک واکر عصا تشک مواج توالت فرنگی باطری سمعک و…
و همچنین تامین هزینه کاردرمان و گفتار درمان در اختیار معلولین عزیز قرار گرفت.

-خدمات صورت گرفته توسط بهزیستی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

+اداره بهزیستی شهرستان دشت آزادگان در ارائه خدمات یاد شده در چندین آیتم جزو شهرستانهای موفق در رتبه های برتر اول و دوم استان قرار گرفته که این مهم با همت و پیگیری نماینده محترم شهرستان جناب دکتر ساعدی به ثمر رسید.
بعنوان مثال:
۱. در بحث مستمری بگیران از ابتدای تاسیس سازمان بهزیستی تا سال ۹۷ فقط ۴۶۳ خانوار مستمری بگیر حوزه توانبخشی(معلولین ) بودند که با همت و پیگیری نماینده محترم و تلاش همکاران در بهزیستی شهرستان درسال ۹۷ تعداد ۱۲۰۰ خانوار به این تعداد اضافه شدند‌.
۲.درسال جدید به یاری خداوند متعال و پیگیری شخص نماینده محترم شهرستان و تلاش جهادی پرسنل بهزیستی شهرستان تعداد بیش از ۴۰۰ خانوار جدید به آمارفوق اضافه گردید.
۳. در بحث مسکن شهرستان رتبه اول تامین هزینه های ساخت مسکن را دارد که با توجه به وجود شهرستانهای کلان در استان این کار‌ بسیار بزرگ تقدیم مردم شریف شهرستان خصوصا مددجویان تحت پوشش گردید.
۴. در حوزه اشتغال نیز شهرستان در رده های بالای استان از لحاظ پرداخت تسهیلات اشتغال قرار دارد.

-ضمن تشکر از پاسخگویی حضرتعالی چنانچه نکته ای مانده بفرمایید؟

+درپایان ذکر این نکته ضروری میباشد که ‌ کمکهای سازمان محدود بوده و برای رسیدن به توانمندی نیازمند مشارکت خیرین ، نهادها و کلیه اقشار جامعه میباشد که در اینجا ضمن تشکر‌ از فعالان و خیرین عزیز تقاضا دارم همه دوستان در کلیه زمینه ها ‌مارا مورد لطف و عنایت خود قرار دهند تا إن شاءالله به ایده‌ال های مورد نظر دست یابیم. از کلیه دوستان عزیز فعال در حوزه خبر و فضای مجازی به جهت حمایت بی دریغ کمال تشکر را دارم.

کانون بسیج رسانه سردار شهید فرشاد حسونی زاده شهرستان دشت آزادگان پایتخت غیرت جهان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

خروج از نسخه موبایل