کد خبر : 35465
تاریخ انتشار : دوشنبه 23 خرداد 1401 - 5:02
-

رئیس اداره دامپزشکی شادگان: 

مصطفی شکیبافر

مردم بیماری تب کریمه‌ کنگو را جدی بگیرند / برگزاری دوره های آموزشی پیشگیری از بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در شادگان

مردم بیماری تب کریمه‌ کنگو را جدی بگیرند / برگزاری دوره های آموزشی پیشگیری از بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در شادگان
رئیس اداره دامپزشکی شادگان گفت: با توجه به افزایش دما و وجود کنه مردم از خرید گوشت از مراکز غیربهداشتی خودداری کرده و بیماری تب کریمه‌کنگو را جدی بگیرند.

 

 

سید حسین هاشمی در گفتگو با خبرنگار شبکه خبری خوزستان اظهار کرد: با توجه به فصل گرما و ازدیاد فعالیت کنه ها از شهروندان و روستائیان عزیر شهرستان شادگان درخواست داریم تا این بیماری را جدی گرفته و از انجام اقدامات خطرآفرین مثل کشتار غیر مجاز ، تماس با خون و ترشحات دامی آلوده ، استفاده از گوشت گرم و تازه ای که دوره ی پیش سرد را نگذرانده، خودداری کنند.

 

وی افزود: باید مردم رعایت کنند که گوشت خود را از مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند و از کشتار دام و مصرف گوشت تازه دام خودداری کنند.

 

رئیس اداره دامپزشکی شادگان ادامه داد: بعد از کشتار دام حتما گوشت باید ۲۴ ساعت و احشا باید ۴۸ ساعت درون یخچال نگهداری شود و سپس مصرف کنند و

از مصرف گوشت نیمه پخته خودداری کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: دامداران باید از جدا کردن کنه از بدن دام و له کردنش با پست خودداری کنند همچنین سم پاشی جایگاه دام و خود دام باید برای مقابله با کنه ها انجام شود البته اداره دامپزشکی شهرستان درحال حاضر داره در حال سم پاشی از جایگاه دامدران این شهرستان می باشد.

 

هاشمی یاد آور شد: بحث آموزش خیلی مهم هست که در حال حاضر ما یک دوره آموزشی با همکاری شبکه بهداشت و درمان برای کارکنان کشتارگاه و قصابی ها این شهرستان که بیشتر در معرض خطر هستند برگزار شده است.

 

وی بیان کرد: هم اکنون با همکاری اداره ترویج جهاد کشاورزی شهرستان شادگان در سطح روستاها شادگان کلاس ها و دوره های آموزشی درحال برگزاری می باشد.

 

رئیس اداره دامپزشکی شادگان در پایان گفت: به جهت جلوگیری از انتقال بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو لازم است از هرگونه کشتار غیر مجاز دام شامل( کشتار در معابر ، منازل ، باغات ، مراسمات مختلف و … ) جلوگیری به عمل آید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.