کد خبر : 24247
تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 آذر 1399 - 10:02
-

مدیریت دورهمی خانوادگی تا ۸۳ درصد از انتقال کرونا پیشگیری می کند

مدیریت دورهمی خانوادگی تا ۸۳ درصد از انتقال کرونا پیشگیری می کند

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با استناد به آخرین بررسی‌ مجله نیچر از معتبرترین مجلات پزشکی جهان گفت: مدیریت و لغو کردن دورهمی و جمع‌های خانوادگی تا ۸۳ درصد انتقال ویروس کرونا را کاهش می‌دهد.

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از ایرنا؛

دکتر فرهاد ابول نژادیان شامگاه چهارشنبه در گفت وگوی ویژه خبری در سیمای خوزستان بیان کرد: ۸۳ درصد موارد انتشار و ابتلای به کرونا مربوط به دورهمی و جمع‌های خانوادگی است.

وی افزود: همچنین بر اساس بررسی‌ این مجله پزشکی، تعطیلی موسسات آموزشی ۷۳ درصد و محدودیت تردد از مرز تا ۵۶ درصد از انتشار ویروس پیشگیری می‌کند.

ابول نژادیان ادامه داد: در موج اخیر کرونا در خوزستان شکل ابتلای کرونا خانوادگی بود و گاهی تمام اعضای یک خانواده در بیمارستان بستری می‌شدند.

 

نگران دورهمی شب یلدا هستیم

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: خطر انتقال ویروس به میزان تهویه محیط، تجمع جمعیت، میزان استفاده از ماسک، مدت تماس و نوع فعالیت افراد بستگی دارد و به ویژه در دورهمی‌ شب یلدا نگرانی وجود دارد.

وی بیان کرد: بسیاری از خانواده‌ها اصول پیشگیری در منزل را تا زمانی که فردی از اعضای خانواده علامت دار نشود رعایت نمی‌کنند و حال آنکه افراد بیمار پیش از آنکه علامت‌دار شوند می‌توانند بیماری را به بقیه منتقل کنند.

 

سه شهر خوزستان نارنجی

ابول نژادیان با بیان اینکه ۲ هفته محدودیت کرونایی ( از اول آذر) به کاهش ببیمارستان‌ها در مقابله با کرونا کمک زیادی کرد توضیح داد: هم اکنون سه شهرستان اهواز، بهبهان و آبادان در وضعیت نارنجی کرونا بوده و سایر شهرستان‌های این استان در وضعیت زرد هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: هم اکنون بیمارستان‌های امیرالمومنین(ع) و فاطمه الزهرا(س) اهواز از چرخه خدمات دهی به بیماران کرونا خارج شدند و و بیمارستان‌های نفت به تعداد کمی بیمار، رازی با یک سوم ظرفیت و گلستان با ۱۰ تخت مراقبت ویژه مشغول فعالیت هستند.

 

۵۰ درصد میزان اشغال تخت‌های آی سی یو کاهش یافته است

وی ادامه داد: هم اکنون نسبت به قبل از اعمال محدودیت‌های کرونایی در خوزستان ۵۰ درصد میزان اشغال تخت‌های آی سی یو کاهش و تعداد بیماران بستری در بخش‌های عادی به کمتر از ۲۰ درصد پیش از محدودیت‌ها رسیده است.

ابول نژادیان افزود: فعلا از پیک بیماری خارج شدیم و وضعیت پایدار است و امیدوارم با همکاری مردم شاهد پیک زمستانه نباشیم.

 

موارد ابتلا در خوزستان ۱۵.۷ درصد کاهش یافته است

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص افزایش و کاهش موارد بیماری ناشی از کرونا در هفته اخیر نسبت به هفته گذشته در خوزستان گفت: کل موارد ابتلا در خوزستان به طور متوسط ۱۵.۷، موارد بستری ۲۳.۴ درصد و فوتی ۹.۲ درصد کاهش یافته است؛ در اهواز نیز ۲ درصد، دزفول ۱۴، اندیمشک ۴۱ و هندیجان ۷۰ درصد کاهش ولی در رامشیر ۱۷ درصد افزایش یافته است.

وی بیان کرد: بیشترین سن ابتلای کرونا ۳۰ تا ۴۴ سال گزارش شده و ۲۹ درصد موارد خانه دار، ۱۳ درصد آزاد و ۹ درصد کارکنان بهداشت و درمان، ۷۸ درصد موارد ابتلا بیماری زمینه‌ای ندارند و همچنین میانگین سنی فوت شدگان ۶۷ سال ثبت شده است.

ابول نژادیان در خصوص واکسن آنفلوآنزا گفت: هم اکنون این واکسن برای مردم در داروخانه‌های بیمارستان گلستان، ملی راه، کمپلو و هلال‌احمر اهواز موجود است و توصیه می‌شود افراد دارای آلرژی و یا آسم استفاده کنند.

محدودیت‌ کرونایی از یکم آذر در خوزستان اعمال شد و به کاهش بار مراجعات بیمارستان‌ها کمک کرد و این استان از وضعیت قرمز خارج شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.