کد خبر : 24865
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 دی 1399 - 9:02
-

محور حادثه خیز اندیکا – لالی در انتظار ایمن سازی

محور حادثه خیز اندیکا – لالی در انتظار ایمن سازی

محور حادثه خیز و پرتردد اندیکا – لالی با داشتن پیچ‌های خطرناک ، جاده کم عرض و دره های عمیق نیازمند توجه مسئولان واقدام برای ایمن سازی است.

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از خبر روز؛ با توجه به میان‌بر بودن این مسیر و از طرفی وابستگی های اجتماعی این دو شهرستان و دیگر شهرستان های شمال خوزستان هرساله رانندگان زیادی از این جاده برای سفر به شهرستان‌های گتوند ، شوشتر و دزفول استفاده می کنند.

از طرفی عشایر شهرهای شمال خوزستان نیز در فصل پاییز و بهار به دلیل مراتع و آب کافی برای رفت و برگشت از ییلاق از این جاده استفاده می کنند، اما نبود علائم ایمنی، شیب‌های تند و غیراستاندارد بودن جاده باعث شده در نیمه نخست امسال بیش از ۱۰ تصادف فوتی و جرحی در مسیر رخ دهد.

یکی از رانندگان این مسیر به خبرنگار خبر روز می گوید : رانندگی شب هنگام در این مسیر بسیار خطرناک است و متاسفانه هیچ گونه روشنایی یا علائم هشدار دهنده در نقاط حادثه خیز این محور به چشم نمی خورد .

حسین اسکندری می گوید: خانواده های زیادی در این جاده حادثه خیز داغدار شده اند اما متاسفانه مسئولان برای ایمن سازی آن گامی بر نمی دارند .

یکی دیگر از رانندگان می‌گوید: این جاده در گذشته روستایی طراحی شده بود اما امروزه با توجه به توسعه ارتباطات نیاز است در زیرساخت‌ها و ابنیه فنی این جاده اقداماتی اساسی انجام شود .

روزعلی عبداللهی اضافه می‌کند: مسئولان از این جاده بازدیدهای زیادی داشته اند و وعده های زیادی داده اند اما در عمل اتفاقی رخ نداده است .

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان در این زمینه به خبرنگار خبر روز می گوید : محور لالی – اندیکا قطعه ای از جاده پاشنه زاگرس است که در آینده قرار است بهسازی و توسعه یابد .

علی عیدی وندی افزود: در راستای توسعه این جاده عملیات احداث پل شور لالی به زودی شروع می شود که برای آن اعتباری حدود ۲۶۰ میلیارد ریال پیش بینی شده است .

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای لالی نیز میگوید: ۶ کیلومتر از این مسیر که بیشترین حوادث در آن رخ داده با استفاده از تجهیزات داخلی و ماشین آلات راهداری در دست تعریض و ایمن سازی قرار گرفته است و تا پایان هفته پروژه آن به پایان می رسد.

اتابک جهانبخشی افزود: یک نقطه حادثه خیز دیگر این مسیر نیز در حال مطالعه و بررسی است تا رفع خطر شود.

انتظار می رود متولیان این مسیر نسبت به ایمن سازی و توسعه این مسیر جدیت بیشتری داشته باشند چرا که علاوه بر موارد ذکر شده این دو شهرستان دارای مناطق گردشگری و تفریحی کم نظیری هستند که سالانه گردشگران زیادی برای سفر به این مناطق باید از این محور حادثه خیز تردد کنند .

اندیکا و لالی در نزدیکی شهرستان مسجد سلیمان با جمعیتی بیش از ۱۲۰ هزار نفر به رغم داشتن ظرفیت های گردشگری و منابع طبیعی از برخی زیر ساخت های اولیه محرومند .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.