کد خبر : 15191
تاریخ انتشار : یکشنبه 7 اردیبهشت 1399 - 1:12
-

فوری | معتادان متجاهر از فردا هشتم اردیبهشت جمع آوری می شوند

فوری | معتادان متجاهر از فردا هشتم اردیبهشت جمع آوری می شوند

مراحل جمع آوری معتادان متجاهر به این صورت است که در ابتدا این معتادان به مراکز غربالگری که توسط سپاه رسول الله راه اندازی شده می‌روند و سپس در آنجا هم از نظر نوع اعتیاد و هم از نظر مبتلا بودن به بیماری کرونا مورد بررسی قرار می‌گیرند.

 

فوری | معتادان متجاهر از فردا هشتم اردیبهشت جمع آوری می شوند

شبکه خبری خوزستان: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا از جمع آوری مجدد معتادان متجاهر خبر داد و گفت: این معتادان در ابتدا به مراکز ماده ۱۶ کرونایی می روند و بعد از ۱۴ روز به مراکز ماده ۱۶ اصلی منتقل می شوند.

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از مهر، سردار مسعود زاهدیان رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در گفتگوی تلویزیونی اعلام کرد بر اساس هماهنگی‌های انجام شده مقدمات جمع آوری معتادان متجاهر در سطح تهران و مراکز استان‌ها به تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا رسیده است.

وی افزود: مراکز قرنطینه‌ای برای نگهداری این معتادان پیش بینی شده است و مسئولان در حال تجهیز کردن این مراکز هستند تا در روزهای آینده جمع آوری معتادان شروع شود.

وجود ۱۸ هزار معتاد متجاهر در پایتخت

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا افزود: بر اساس پیش بینی‌های انجام شده بین ۱۷ تا ۱۸ هزار معتاد متجاهر در سطح شهر تهران وجود دارد که البته این آمار در گردش است یعنی در فصول مختلف آمار کم و زیاد می‌شود.

وی تصریح کرد: مراکز ما گنجایش ظرفیت ۱۵ هزار معتاد متجاهر را دارد که البته این راهم بگویم ناجا تنها وظیفه جمع آوری معتادان را دارد و سازمان بهزیستی ، شهرداری و سازمان زندان‌ها باید برای نگهداری و درمان معتادان اقدام کنند.

انتقال معتادان متجاهر به مراکز غربالگری

زاهدیان ادامه داد: مراحل جمع آوری معتادان متجاهر به این صورت است که در ابتدا این معتادان به مراکز غربالگری که توسط سپاه رسول الله راه اندازی شده می‌روند و سپس در آنجا هم از نظر نوع اعتیاد و هم از نظر مبتلا بودن به بیماری کرونا مورد بررسی قرار می‌گیرند.

وی افزود: اگر مبتلا به کرونا بودند که در مراکز جداگانه نگهداری می‌شوند و در غیر این صورت به مراکزی که نام آنها مرکز ماده ۱۶ کرونایی است منتقل می‌شوند. معتادان در این مرکز ۱۴ روز می‌مانند و بعد از اینکه مجدد از آنها تست گرفته شود به مراکز اصلی ماده ۱۶ منتقل می‌شوند.

وی در پایان گفت: ذکر این نکته ضروری است که جمع آوری کارتن خواب‌ها به عهده شهرداری ها است و پلیس در این زمینه هیچ نقشی ندارد.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.