عملکرد موسسات خیریه مردم نهاد و خصوصی شفاف می‌شود

مدیر کل تعاون خوزستان گفت:نهادهای عمومی غیردولتی و بنیادها که از اقشار آسیب‌پذیر حمایت می‌کنند، مکلفند تمامی حمایت‌ها و کمک‌های خود را صرفاً از طریق حواله‌های الکترونیک ساتنا و پایا انجام دهند. این به شفافیت کمک می‌کند.

کد خبر : 22328
تاریخ انتشار : دوشنبه 12 آبان 1399 - 1:07
عملکرد موسسات خیریه مردم نهاد و خصوصی شفاف می‌شود

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از تسنیم؛

ارسلان غمگین اظهار داشت: موسسات خیریه در تمامی کشورها از ارکان بخش رفاه اجتماعی به شمار می‌روند و با این وجود، در صورت نبود نظارت مناسب و دقیق، امکان استفاده از عنوان خیریه برای پولشویی و فساد محتمل است که موجب سلب اعتماد عمومی به خیریه‌ها می‌شود.

وی افزود: به همین منظور با ثبت دقیق اطلاعات پرداخت‌های حمایتی، مبنای دریافت معافیت مالیاتی خیریه‌ها شده و به این ترتیب شفافیت در پرداخت‌های حمایتی این موسسات ممکن می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: بر این اساس، موسسات خیریه قادر خواهند بود نتیجه استحقاق سنجی افراد را از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دریافت کنند.

وی اظهار داشت: بر اساس قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کشور، تمامی دستگاه‌های موضوع ماده(۲۹) قانون برنامه ششم توسعه از جمله نهادهای عمومی غیردولتی و بنیادها که به هر شکل از اقشار آسیب‌پذیر حمایت می‌کنند، موظف هستند تمامی حمایت‌ها و کمک‌های خود را به افراد حقیقی صرفاً از طریق حواله‌های الکترونیک ساتنا و پایا انجام دهند.

این مقام مسئول تاکید کرد: اجرای این بند، می‌تواند نقشی موثر در ارتقای شفافیت عملکرد موسسات خیریه خصوصی و مردم نهاد ایفا کند.

غمگین بیان کرد: پرداخت ها باید به صورت حواله الکترونیک (ساتنا/پایا) انجام و در قسمت بابت حواله الکترونیک، نسبت به درج کد ۲۴ رقمی در قسمت «شناسه پرداخت» اقدام شود. این کد شامل عدد ۱۱۰ در ابتدا، سپس عدد ۱۱ رقمی شماره ثبت مؤسسه خیریه و در انتها شماره تلفن همراه رابط مؤسسه(بدون در نظر گرفتن صفر اول)  است.

وی گفت: پس از انجام پرداخت به شیوه مذکور، اطلاعات شناسه پرداخت به همراه اطلاعات هویتی دریافت کننده، دستگاه پرداخت کننده، مبلغ و تاریخ پرداخت از شبکه بانکی دریافت و در سامانه‌ای که به این منظور در آینده‌ای نزدیک معرفی خواهد شد، طبقه بندی و ثبت می‌شود.

این مقام مسئول بیان کرد: سامانه مذکور در فرایند مالیاتی در سال جاری برای عملکرد سال ۱۳۹۸ هیچ تغییری نخواهد کرد و این سامانه، مبنای معافیت مالیاتی عملکرد سال ۱۳۹۹ است که در سال ۱۴۰۰ منظور می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

خروج از نسخه موبایل