کد خبر : 22448
تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 آبان 1399 - 5:25
-

عضو مجلس خبرگان: تقریب بین مذاهب از طریق گفتمان علمی هدفمند محقق می‌شود

عضو مجلس خبرگان: تقریب بین مذاهب از طریق گفتمان علمی هدفمند محقق می‌شود

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: تقریب بین مذاهب اسلامی از طریق گفت‌وگو و گفتمان علمی هدفمند در جوی آرام و برادرانه محقق می‌شود. به گزارش شبکه خبری خوزستان آیت‌الله محسن حیدری سه شنبه شب در سی و چهارمین کنفرانس وحدت اسلامی که از طریق وبینار در حال برگزاری است اظهار داشت: علماء

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: تقریب بین مذاهب اسلامی از طریق گفت‌وگو و گفتمان علمی هدفمند در جوی آرام و برادرانه محقق می‌شود.

به گزارش شبکه خبری خوزستان آیت‌الله محسن حیدری سه شنبه شب در سی و چهارمین کنفرانس وحدت اسلامی که از طریق وبینار در حال برگزاری است اظهار داشت: علماء مذاهب باید در فضایی اسلامی و صمیمی و برادرانه گرد هم جمع شوند تا علاوه بر معرفی مذاهب‌شان، پیرامون مذاهب دیگران پرسش‌گری کرده و به تفاهم برسند.

وی با بیان اینکه اگر مسلمانان وحدت داشته باشند تفرقه و از هم گسیختگی ایجاد نمی‌شود و بعد از ۷۰ سال فلسطین و قدس اولین قبله مسلمانان و سومین حرم شریف را زیر آتش دژخیم و اشغالگری رژیم صهیونیستی نمی‌دیدیم گفت: اگر وحدت داشتیم مسلمانان کشته و خونشان ریخته نمی‌شد و یا به آنان تعرض نمی‌شد در حالی که می‌بینیم امروزه نیز چنین است و تمام اینها نتیجه تفرقه و عدم رعایت وحدت است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر وحدت به معنای کامل آن در جامعه مسلمانان وجود داشت اکنون شاهد روابط عادی برخی کشورها با رژیم صهیونیستی که دشمن قرآن است، نبودیم. مقصود از تقریب بین مذاهب اسلامی این است که تفرقه را کنار گذاشته و افکار و آراء را به یکدیگر نزدیک کنیم چرا که بسیاری از اختلافات نتیجه سوء تفاهم‌ها است.

وی با بیان اینکه بسیاری از اختلافات و سوء‌تفاهم‌ها نتیجه عدم گفتمان صحیح است و اگر گفتمان صورت بگیرد اختلافات از بین می‌رود افزود: همه مسلمانان شیعه و سنی باید در مسائل اجتماعی و سیاسی و مهمتر از آن در مقابل دشمنان خود یک صف واحد تشکیل دهند. مسلمانان باید مستقل و آزاد باشند تا علاوه بر متحد بودن، در برابر هجمه دشمنان مقاوم و پایدارتر شوند.

حیدری ادامه داد: در زمینه تقریب مذاهب می توان از الگوهای برجسته‌ای همچون حضرت آیت‌الله بروجردی، امام شیخ عبدالحمید سلیم، امام سید عبدالحسین شرف‌الدین و شیخ سلیم بشری یاد کرد. همچنین امام شیخ محمود شلتوت که فتوای صحت عمل اهل‌سنت به مذهب اهل‌بیت(ع) را صادر کرد.

وی افزود: از دیگر شخصیت‌های برجسته تقریب مذاهب می‌توان به امام خمینی(ره) که هفته وحدت را پایه‌گذاری کرد و رهبر معظم انقلاب که مجمع تقریب بین مذاهب اسلامی را تأسیس نمود و آیت‌الله سیستانی که شیعیان را دعوت کرد که اهل‌سنت را از خود بدانند نه فقط برادران خود نام ببریم، اشاره کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب توهین به مقدسات اهل‌سنت را حرام اعلام کرده است افزود: کسانی که به مقدسات مذاهب و ادیان اهانت می کنند، خوارج این عصر و آلت دست صهیونیسم در ایجاد فتنه، آتش‌افروزی و خلق جریان‌های تکفیری مانند داعش هستند.

حیدری در پایان گفت: دعوت‌ به تشکیل خلافت اسلامی عراق و شام نتیجه هذیان‌گویی مفتیان وهابی است و گفته‌های آنها هرگز از ما پنهان نخواهد بود. این جاسوسان از امت اسلامی خارج هستند و آنان را دعوت می‌کنیم که در نظراتشان تامل و بازاندیشی داشته و به پرچم وحدت اسلامی بپیوندند.

سی و چهارمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با شرکت ۱۶۷ شخصیت برجسته جهان اسلام به صورت مجازی از هشتم آبان ماه در قالب وبینار آغاز شد.

هدف از برگزاری کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، ایجاد اتحاد و همبستگی بین مسلمانان، همفکری علماء و دانشمندان جهت تقریب دیدگاه‌های علمی و فرهنگی آنان ونیز بررسی و ارائه راهکارهای عملی برای دستیابی به وحدت اسلامی و تشکیل امت واحده در جهان اسلام و حل مسائل و مشکلات مسلمانان و ارائه راه‌ کارهای مناسب در این خصوص است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.