کد خبر : 21967
تاریخ انتشار : دوشنبه 28 مهر 1399 - 12:15
-

شعله‌های آتش در حال بلعیدن تالاب شیمبار است/ نیروهای محلی و محیط زیست فراخوان شدند

شعله‌های آتش در حال بلعیدن تالاب شیمبار است/ نیروهای محلی و محیط زیست فراخوان شدند

طی یک هفته گذشته به دلایلی نامعلوم آتش تالاب شیمبار اندیکا را فراگرفته و نیروهای محلی و محیط زیست برای اطفای حریق فراخوان شدند.

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از تسنیم؛

تالاب شیمبار یکی از منابع غنی زیست محیطی در خوزستان است. این تالاب زیبا یکی از بزرگترین تاکستان‌های طبیعی کشور را در دل خود جای داده و با گونه‌های مختلف گیاهی نقش مهمی در امرار معاش مردم منطقه ایفا می‌کند.

منطقه حفاظت شده شیمبار بیش از ۵۴هزار هکتار وسعت دارد که در ۲ هزار هکتار آن، عمده پوشش گیاهی این منطقه درختان و درختچه‌های جاز، پده ، گز ، تمشک، زالزالک ، انگور وحشی یاقوتی است.

در مابقی این منطقه حفاظت شده، کوهستان‌ها و جنگل و مرتع وجود دارد که از نظر تقسیم بندی جغرافیایی در شهرستان اندیکا با سه بخش مرکزی، چلو و آبژدان درشمال شرق خوزستان قرار دارد.

این منطقه در هفته گذشته به دلایلی نامعلوم دوبار طعمه حریق شده است که تداوم این آتش سوزی‌ها ممکن است یک فاجعه زیست محیطی ایجاد کرده و بسیاری از منابع گیاهی و حیوانی را از بین ببرد.

ایرج حاتمی سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اندیکا در این باره اظهار داشت: شعله‌های آتش از ظهر امروز دوباره در تالاب شیمبار زبانه کشیده است.

وی افزود: نیروهای محیط زیست و منابع طبیعی در حال اعزام به محل آتش سوزی هستند و به نیروهای محلی نیز فراخوان داده شده تا در صورت امکان نیروهای امدادی را همراهی کنند .

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اندیکا ادامه داد : علت این آتش سوزی مشخص نیست و در یک هفته اخیر این دومین بار است که این تالاب زیبا دچار آتش سوزی می شود .

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.