کد خبر : 7627
تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 آبان 1398 - 7:47
-

راهکارهای پیشنهادی استاندار خوزستان برای کاهش احتمال وقوع سیل چیست؟

راهکارهای پیشنهادی استاندار خوزستان برای کاهش احتمال وقوع سیل چیست؟

راهکارهای پیشنهادی استاندار خوزستان برای کاهش احتمال وقوع سیل چیست؟ استاندار خوزستان معتقد است بهسازی نهر بحره، احیاء مسیر قدیمی رودخانه دز و راه‌اندازی کانال سیلاب بر خسرج می‌تواند جلوی طغیان رودخانه‌ها را گرفته و مناطق شهری و روستایی را از وقوع سیل در امان نگه دارد. به گزارش شبکه خبری خوزستان و به نقل

راهکارهای پیشنهادی استاندار خوزستان برای کاهش احتمال وقوع سیل چیست؟
استاندار خوزستان معتقد است بهسازی نهر بحره، احیاء مسیر قدیمی رودخانه دز و راه‌اندازی کانال سیلاب بر خسرج می‌تواند جلوی طغیان رودخانه‌ها را گرفته و مناطق شهری و روستایی را از وقوع سیل در امان نگه دارد.

به گزارش شبکه خبری خوزستان و به نقل از تسنیم، غلامرضا شریعتی امروز در “همایش ملی سیلاب ۹۸_۹۷ اگر تکرار شود” که در محل مرکز همایش‌های بین‌المللی سازمان آب و برق خوزستان برگزار شد، بابیان اینکه در سیلاب امسال سه رویکرد و اولویت در دستور کار داشتیم، اظهارداشت: رویکرد نخست کاهش تلفات جانی بود که همواره با دستورات رئیس‌جمهور در این راستا تلاش کردیم به هیچ‌کس در سیل آسیبی وارد نشود.

وی افزود: دومین رویکرد ما پایداری سدها و جلوگیری از آسیب‌دیدگی آن‌ها بود که در همین جهت آب باید به‌گونه‌ای رهاسازی می‌شد که سد دچار شکستگی نشود و اتفاق ناگوارتری رخ ندهد. سوم رویکرد نیز ریسک‌پذیری بود به این معنی که باید تلاش می‌کردیم با رهاسازی آب از بالادست، پایین‌دست رودخانه‌ها آسیب کمتری ببیند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: خسارات سیل امسال در مقایسه باسیل‌هایی که در سال‌های گذشته رخ داد بسیار کم بود. هرچند آمار و ارقام در سیل امسال بیانگر بزرگی و وسعت آن بود اما برخلاف آمارها نسبت به پیش‌بینی‌ها خسارت کمتری به مردم و زیرساخت‌ها وارد شد.

شریعتی ادامه داد: در یک سال آبی آورد آب رودخانه‌های خوزستان حدوداً ۲۸ میلیارد مترمکعب است اما امسال این مقدار به بیش از ۵۹ میلیارد مترمکعب رسید که کنترل آن کار بسیار دشواری بود.

وی افزود: حجم زیادی از آب‌ها به سمت کانون‌های ریزگرد هدایت و سبب بهبود وضعیت این مناطق شد. همچنین بخشی از آب‌ها نیز به تالاب‌های استان هدایت و سبب احیای تالاب‌ها شد.
استاندار خوزستان درباره میزان ذخیره‌سازی آب در سد کرخه گفت: در سد کرخه بیش از ۴ میلیارد مترمکعب آب نگه‌داشته می‌شد که بعد از سیل این مقدار به بیش از ۶ میلیارد مترمکعب رسید اما با تلاش‌های گروه‌های کارشناسی که به‌صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کردند این کار به‌خوبی مدیریت شد.

شریعتی به راهکارهای پیشنهادی جهت کاهش احتمال وقوع سیل در رودخانه‌های استان اشاره کرد و افزود: بهسازی نهر بحره، احیاء مسیر قدیمی رودخانه دز و راه‌اندازی کانال سیلاب بر خسرج می‌تواند جلوی طغیان رودخانه‌ها را گرفته و مناطق ما را از وقوع سیل در امان نگه دارد. همچنین ساخت سد بختیاری برای کمک به طولانی‌تر شدن عمر سد دز لازم است.

وی خاطرنشان کرد: تأکید مقام معظم رهبری در خصوص بازسازی مناطق سیل‌زده نشان از دغدغه ایشان در این موضوع است که سبب افزایش بار مسئولیت مدیران در استان می‌شود.

انتهای پیام/ ع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.