کد خبر : 17265
تاریخ انتشار : شنبه 7 تیر 1399 - 9:39
-

دوی ماراتن یا آموزش درسی دانش آموزان

دوی ماراتن یا آموزش درسی دانش آموزان

بسیاری از دانشجویان و دانش آموزان ازهمان دوران ابتدایی به دنبال روش های خواندن صحیح بوده‌اند. از شیوه‌هایی مانند حفظ کردن گرفته تا حبس کردن خود در یک اتاق. بدیهی است که درس خواندن با بعضی از شیوه‌هایی که اکنون بین دانش‌آموزان رایج است، بجز وقت تلف کردن، ثمره دیگری ندارد. آنها باید بدانند درس

بسیاری از دانشجویان و دانش آموزان ازهمان دوران ابتدایی به دنبال روش های خواندن صحیح بوده‌اند. از شیوه‌هایی مانند حفظ کردن گرفته تا حبس کردن خود در یک اتاق.

بدیهی است که درس خواندن با بعضی از شیوه‌هایی که اکنون بین دانش‌آموزان رایج است، بجز وقت تلف کردن، ثمره دیگری ندارد. آنها باید بدانند درس خواندن هنری است که ظرافت‌های خاص خود را دارد، در صورتی که این ظرافت‌ها به کار گرفته شود، موفقیت حتمی است.

دیدن کتاب های روی هم چیده شده و حجم درس های نخوانده شده در وقت امتحانات ممکن است حال شما را بد کند و سر در گم بمانید که چگونه میتوانید از دردسری که برای خود درست کردیده اید نجات پیدا کنید.

اکنون باتوجه به شرایط پیش آمده از تعطیلات چهار ماهه که بر اثر بیماری کووید ۱۹ پیش‌آمده ظاهراً تصمیماتی جهت شروع سال تحصیلی جدید توسط مسئولان مربوطه صورت گرفته است که نیاز به تجدید نظرو اعمال نظر کارشناسانه می‌باشد.

آنچه در بالا ذکر کردیم آموزش باید به صورت صحیح باشد نه شرط زمان و نه شرط زیاد درس خواندن در امر موفقیت تحصیلی تاثیر صد درصدی دانش آموزان دارد.

جبران تعطیلات با یک سری تصمیمات همچون دایر بودن مدارس در روزهای پنجشنبه و بیشتر کردن روزهای تدریس که به صورت های مجازی یا حضوری باشد امری است که ایراد هایی بر آن وارد است.

آموزش یک مسابقه دوی ماراتون نیست که زمان و مسافت آن با زیاد باشد بلکه روش درست آموزش دادن و یادگیری دانش آموزان شرط اساسی و نقش کلیدی در آن بازی می کند.

مثلاً یک دانش آموز ابتدایی در صورتی که در تمام طول هفته مشغول به آموزش باشد آیا چند درصد می توان موفقیت آن را تضمین کرد.

آیا خستگی، عدم رغبت، افت تحصیلی به همراه خواهد داشت؟

آیا نداشتن زمانی برای تفریح و استراحت و مسافرت موجب افسردگی دانش آموزان می شود؟

آیا راه حلی برای شاد کردن و آموزش در مدارس در صورتی که قرار بر این باشد زمان آموزش بیشتر شود پیدا شده است؟

آیا راه حلی برای مدارسی که از امکانات لازم برای اداره کلاس ها در زمان بیشتر همچون کمبودمعلم وغیره پیدا شده است؟

آیا استطاعت مالی اولیا در جهت تامین امکانات و نیازمندی‌های لازم دانش آموزان خود برای زمان بیشتر وجود دارد؟

آیا ایاب و ذهاب دانش آموزان توسط سرویس مدارس با مشکلات بهداشتی و مالی مواجه میشود؟

آیا عملکرد تحصیلی پایین به بچه ها آسیب های روانی و اجتماعی وارد می کنند؟

مطمئناعملکرد تحصیلی پایین زمینه شکل‌گیری بد رفتاری و اعتماد به نفس پایین را فراهم می کند.

یکی از راههای مهم برای موفقیت تحصیلی داشتن یک برنامه ریزی درسی منسجم است یک برنامه تحصیلی مناسب می تواند راه گشا باشد حتی اگر انجامش از آنچه ما فکر می کنیم سخت تر باشد پس باید آنقدر هوشمندانه عمل کنیم تا از مسئولیت های خود در قبال خانواده ها و دانش‌آموزان و معلمان غافل نشویم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.