کد خبر : 30024
تاریخ انتشار : چهارشنبه 31 شهریور 1400 - 7:04
-

جانشین ناجا : مردم سلاح‌های غیرمجاز را به مراجع قانونی تحویل دهند / خواستار تسریع در صدور حکم و قصاص عاملان شهادت ماموران هستیم

جانشین ناجا : مردم سلاح‌های غیرمجاز را به مراجع قانونی تحویل دهند / خواستار تسریع در صدور حکم و قصاص عاملان شهادت ماموران هستیم

جانشین ناجا : مردم سلاح‌های غیرمجاز را به مراجع قانونی تحویل دهند شبکه خبری خوزستان | جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران وجود سلاح غیرمجاز در جامعه را خطرناک دانست و گفت: مردم درصورت داشتن سلاح غیرمجاز هرچه سریعتر آن را به مراجع قانونی نظیر نیروی انتظامی، سپاه، ارتش و دستگاه قضایی تحویل دهند.

جانشین ناجا : مردم سلاح‌های غیرمجاز را به مراجع قانونی تحویل دهند

شبکه خبری خوزستان | جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران وجود سلاح غیرمجاز در جامعه را خطرناک دانست و گفت: مردم درصورت داشتن سلاح غیرمجاز هرچه سریعتر آن را به مراجع قانونی نظیر نیروی انتظامی، سپاه، ارتش و دستگاه قضایی تحویل دهند.

 

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از ایرنا قاسم رضایی روز یکشنبه در نمایشگاه کشفیات سلاح و مهمات شمال خوزستان در جمع خبرنگاران دزفول افزود: افرادی که خبر دارند چه کسانی سلاح غیرمجاز دارند مراتب را به ۱۱۰ اعلام کنند تا موضوع بررسی و سلاح‌ها جمع آوری شوند.

 

وی وجود سلاح‌های غیرمجاز در خوزستان را از مشکلات این استان برشمرد و جمع آوری آنها را به نفع دارندگان این سلاح‌ها دانست و ادامه داد: وجود سلاح‌های غیرمجاز باعث شده جرم‌های زیادی در نقاط مختلف صورت گیرد.

 

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه وجود سلاح غیرمجاز موجب قتل ، درگیری و سرقت مسلحانه می‌شود ، گفت: نیروی انتظامی برای جمع‌آوری سلاح‌های غیرمجاز آمادگی دارد.

 

وی افزود: داشتن  سلاح غیرمجاز جرم است ؛ طبق قانون کسی که سلاح غیرمجاز را تهیه ، حمل ، نگهداری و استفاده کند ، مرتکب جرم شده است.
سردار رضایی بیان کرد: فرد دامدار در صورت تایید دستگاه مرجع ، سلاح در اختیارش گذاشته می‌شود که مورد تایید است ولی اگر خودش سلاح تهیه کند ، مرتکب جرم شده است.

وی استفاده از سلاح در مراسم جشن و عزا را نیز جرم دانست و گفت: استفاده از سلاح در این مراسم، فرهنگ و آداب نیست بلکه بدعت است و نیروی انتظامی مکلف به جمع‌آوری سلاح‌های غیرمجاز است.

جانشین نیروی انتظامی جمهوری اسلامی بیان کرد: استفاده از سلاح هنگام درگیری ۲ طایفه یا خانواده باعث ایجاد وحشت در جامعه می‌شود و خسارت و تلفات به بار می‌آورد که همین امر موجب  ریشه زدن انتقام می‌شود.

 

وی افزود: دستگاه‌های مربوطه از جمله وزارت اطلاعات، سپاه، ارتش و دستگاه قضایی باید با هدف گذاری و تکمیل اطلاعات خود در خصوص مبادی جرم، اطلاعات را در اختیار نیروی انتظامی قرار دهند تا از وقوع یا تکرار جرم پیشگیری شود.

 

خواستار تسریع در صدور حکم و قصاص عاملان شهادت ماموران هستیم

 

سردار رضایی با اشاره به شهادت سروان سجاد دالمن از نیروهای کلانتری صفی آباد دزفول گفت: برخی افراد، جسارتشان بالا رفته و هنگام گشت نیروی انتظامی به ماموران تیراندازی می‌کنند مانند اتفاقی که برای شهید دالمن افتاد.

وی افزود: اکنون قاتل این شهید دستگیر شده و نیروی انتظامی، خانواده شهید و همچنین ملت شهیدپرور انتظار دارند هم در صدور حکم و هم در قصاص قاتل در محل حادثه تسریع شود.

جانشین فرمانده انتظامی دزفول قصاص قاتل را عاملی بازدارنده برای تکرار نشدن چنین جرم‌هایی دانست و اظهار داشت: معنی ندارد این موضوع طولانی شود ؛ یک هفته بعد از حادثه، قاتل شهید دستگیر شده ولی هنوز پرونده در سیر مراحل قانونی است.

وی افزود: برای نیروی انتظامی قابل قبول نیست یک نیروی میدانی هنگام گشت شبانه و ایجاد آرامش برای جامعه ، شهید شود و اقدام لازم برای برخورد با مجرم صورت نگیرد.

 

سردار رضایی با قدردانی از دستگاه قضایی برای صدور احکام قضایی بیان کرد: نیروی انتظامی دارای توان ، اقتدار ، انگیزه و روحیه انقلابی است و می‌تواند هر لحظه مانند عقاب ظاهر شود لذا انتظار می‌رود سایر دستگاه‌ها نیز همسو باشند.

وی افزود: هزینه جرم باید متناسب با جرم باشد؛ اگر ظرفیت زندان‌ها کم است باید طبق قانون و اسلام، حکم جاری شود در غیر اینصورت مأمور نیروی انتظامی بی‌انگیزه می‌شود.

 

شاهد تحول اساسی و هدفمند برای ارتقای امنیت خوزستان خواهیم بود

جانشین فرمانده ناجا نیروی انتظامی را خادم و تکیه‌گاه مردم دانست و گفت: نیروی انتظامی با مردم مهربان و با هنجارشکنان قاطع و مقتدر است.

 

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی مماشات و محافظه کاری ندارد، افزود: امروز نشست‌هایی با فرماندهان، مدیران و مأموران شمال خوزستان شامل شهرهای دزفول ، اندیمشک ، شوشتر و شوش برگزار و تصمیمات جدی برای ارتقای امنیت در منطقه گرفته می‌شود.

 

سردار رضایی از ایجاد تحول اساسی و هدفمند برای ارتقای امنیت خوزستان خبر داد و اظهار داشت: اقدامات نیروی انتظامی در استان خوزستان قابل ستایش است برای مثال افرادی قصد داشتند از اعتراضات آب سوء استفاده کنند ولی نیروی انتظامی مقابل آنها ایستاد و شهید هم تقدیم کرد.

 

وی خوزستان را کربلای ایران خواند و افزود: اینجا خون‌های پاکی برای امنیت جامعه ریخته شده و هشت سال زیر توپ و هجمه‌های استکباری بوده است.

 

جانشین فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی اظهار داشت: طی هشت سال جنگ تحمیلی مردم و رزمندگان درخشیدند، استقلال را حفظ کردند و یک وجب از خاک کشور را از دست ندادند.

وی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: استان خوزستان با تقدیم ۲۳هزار شهید به استان لاله‌ها و دزفول با تقدیم ۲هزار و ۶۰۰ شهید به شهر مقاومت معروف است که این مسئولیت ما را سنگین تر می‌کند.

سردار رضایی افزود: نیروی انتظامی با استفاده از فرماندهانی مقتدر، مجموعه مستحکمی در استان خوزستان ایجاد کرده است لذا هر فردی که بخواهد هنجارشکنی کند و امنیت جامعه را برهم بزند با برخورد جدی نیروی انتظامی مواجه خواهد شد.

 

جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی روز یکشنبه در سفر به دزفول با حضور بر سر مزار شهیدان حاجی مراد نادری و علیرضا باغبان زاده از شهیدان ناجا یاد و خاطره آنها را گرامی داشت و سپس از نمایشگاه کشفیات سلاح و مهمات شمال خوزستان دیدن کرد.

 

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.