اخبار شهرداری اهواز

اخبار شهرداری های خوزستان

تشریح وضعیت ساماندهی تاکسی های شهر اهواز از زبان شهردار

جهت راه‌اندازی خط بی‌آر‌تی، ۱۵ دستگاه اتوبوس ۱۸ متری پیش بینی شده که در صورت به کارگیری آنها تا ۶ ماه آینده قطعاً در امر جابجایی مسافر در مسیرهای پر تردد اتفاقات خوبی خواهد افتاد.
کد خبر : 39959
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آبان 1402 - 10:32
تشریح وضعیت ساماندهی تاکسی های شهر اهواز از زبان شهردار

شبکه خبری خوزستان / شهردار اهواز در گفتگوی خبری خود در خصوص ساماندهی تاکسی های سطح شهر گفت:  جهت تامین تعداد تاکسی های مورد نیاز، به حداقل ۱۰ هزار تاکسی در اهواز احتیاج است و در حال حاضر حدود ۱۹۰۰ دستگاه تاکسی مربوط به سازمان تاکسیرانی و همچنین تاکسی‌های شخصی در سطح شهر در حال تردد هستند.

وی به فعالیت‌های شهرداری در امر تامین تعداد دستگاه‌های مورد نیاز اشاره و اظهار داشت: در این زمینه همکاری خوبی با برخی بانک‌ها، بنیاد شهید، کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی صورت گرفته و شهرداری در نظر دارد ۵۷۰ دستگاه به ظرفیت کنونی اضافه نماید.

این مقام مسئول در خصوص تسهیلات دریافت شده توسط رانندگان توضیح داد: به علت آنکه تسهیلات بانکی در بازپرداخت دارای سود می‌باشد، با مجوز شورای اسلامی شهر، بیش از ۸۰ درصد سود تسهیلات از طریق شهرداری اهواز پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه هر دستگاه تاکسی می‌تواند به صورت دو شیفت فعالیت نماید عنوان داشت: در این صورت می‌توان دو خانواده را مشغول به کار کرد که از ارزان‌ترین راه‌ها برای اشتغال زایی است.

شهردار اهواز در ادامه به دستور استاندار خوزستان جهت ساماندهی مسافربران شخصی اشاره و تصریح کرد: در مورد مسافربران شخصی به سمت سیاست گذاری و ساماندهی گام برداشتیم و در حال تدوین سازوکارهای قانونی هستیم تا اطمینان بخشی بیشتری به شهروندان داده شود و همچنین پراکندگی خطوط شهری نیز سامان پیدا کند.

شهردار اهواز در ادامه به اقدامات شهرداری در مورد راه‌اندازی خطوط brt (تندرو) اشاره و عنوان داشت: ۱۰ سال پیش جانمایی و مصوبات راه‌اندازی خطوط بی آر تی انجام شد اما هیچگاه عملیاتی نشد.

وی با بیان اینکه با در نظر گرفتن ۸۵۰ میلیارد ریال، پروژه توسط شهرداری کلید خورده ادامه داد: قرارداد پایانه شهید بندر به ارزش ۱۰۰ میلیارد ریال در ماه مهرماه سال جاری جهت اجرا ابلاغ شده است.

امینی گفت: جهت راه‌اندازی خط بی‌آر‌تی، ۱۵ دستگاه اتوبوس ۱۸ متری پیش بینی شده که در صورت به کارگیری آنها تا ۶ ماه آینده قطعاً در امر جابجایی مسافر در مسیرهای پر تردد اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

خروج از نسخه موبایل