کد خبر : 23854
تاریخ انتشار : دوشنبه 17 آذر 1399 - 23:22
-

برگزاری ویژه برنامه تالاب‌گردی در تالاب بندون ایذه

برگزاری ویژه برنامه تالاب‌گردی در تالاب بندون ایذه

ویژه برنامه تالاب‌گردی و معرفی ظرفیت تالاب‌های شهرستان ایذه با حضور فعالان حوزه محیط زیست شهرستان ایذه برگزار شد.

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از فارس نیوز؛

ویژه برنامه تالاب‌گردی و معرفی ظرفیت تالاب‌های شهرستان ایذه و همچنین قبرستان شیرهای سنگی شهسوار با حضور فعالان حوزه محیط زیست و میراث فرهنگی شهرستان ایذه و همت اداره حفاظت محیط زیست و موسسه سبزگامان دیار بلوط و بابونه در حاشیه تالاب بندون برگزار شد.

در این برنامه علاوه بر معرفی آثار و شیرهای سنگی گورستان شیرهای سنگی شهسوار که از بزرگترین و منحصر به‌فردترین آثار در نوع خود است، این فعالان با حضور در حاشیه تالاب بندون به شناخت بیشتر این اثر ملی و ظرفیت‌های آن پرداختند.

احمد امیری رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ایذه با اشاره به انجام این کار به‌عنوان یک حرکت نو اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته است به‌دنبال اجرای چندین برنامه متنوع جهت معرفی مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست در شهرستان ایذه هستیم.

وی با تاکید بر اینکه نباید در ایام کرونا و درگیری با این ویروس نیز دست از کار معرفی و آموزش حوزه محیط زیست برداریم افزود: شناخت، آموزش و همکاری مردم در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی به عنوان اصلی‌ترین میراث زیست بوم از ملزومات جامعه امروز است و ما باید در این شرایط و وجود بیماری کرونا با توجه جدی شیوه‌نامه‌های بهداشتی کار را به نحوی پیش ببریم که جامعه از این آموزش‌ها و شناخت بی‌بهره نماند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ایذه با بیان اینکه معرفی آثار و آموزش شهروندان باعث حفاظت مردمی از آن خواهد شد اضافه کرد: بدون شک بدون آموزش و معرفی یک ظرفیت نمی‌توان انتظار حفاظت از آن از سوی شهروندان را داشت.

امیری ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به دنبال ایجاد یک بستر جدید برای معرفی تالاب‌ها، مناطق حفاظت شده، راه‌های مشارکت مردمی در حوزه محیط زیست، اقدامات فرهنگی جدید و… هستیم و از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد این حوزه بهره خواهیم برد.

وی گفت: بازدید از تالاب میانگران، پرنده‌نگری، بازدید از مناطق تحت مدیریت در شهرستان، اجرای برنامه‌های روز هوای پاک و زمین پاک و همچنین اجرای ویژه برنامه روز جهانی تالاب‌ها در بهمن ماه از برنامه‌های پیش‌بینی شده است که با توجه به وجود بیماری کرونا در حال تدوین یک برنامه ویژه با بهره‌گیری کامل از شیوه نامه‌های بهداشتی هستیم تا یک برنامه کاملا اصولی با محوریت آموزش و شناخت محیط زیست در شهرستان ایذه داشته باشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.