کد خبر : 21113
تاریخ انتشار : پنجشنبه 10 مهر 1399 - 7:34
-

با حضور استاندار خوزستان: بازار سنتی فیدوس آبادان افتتاح شد

با حضور استاندار خوزستان: بازار سنتی فیدوس آبادان افتتاح شد

    شریعتی: امیدواریم آبادان مرکز تجارت ایران شود به گزارش خبرنگارما ازآبادان با حضور غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، سید زین العابدین موسوی معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان، اسماعیل زمانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند و مسئولان محلی بازار سنتی فیدوس آبادان در منطقه احمداباد خیابان یکم بین فرعی سیزدهم و چهاردهم افتتاح گردید.

 

 

شریعتی: امیدواریم آبادان مرکز تجارت ایران شود

به گزارش خبرنگارما ازآبادان با حضور غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، سید زین العابدین موسوی معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان، اسماعیل زمانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند و مسئولان محلی بازار سنتی فیدوس آبادان در منطقه احمداباد خیابان یکم بین فرعی سیزدهم و چهاردهم افتتاح گردید.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، سید زین العابدین موسوی معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان، اسماعیل زمانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند و مسئولان محلی بازار سنتی فیدوس آبادان در منطقه احمداباد خیابان یکم بین فرعی سیزدهم و چهاردهم افتتاح گردید.

این بازار که به صورت سنتی و الهام گرفته از بازارهای سنتی اصفهان شیراز کاشان و تبریز ساخته شده است با اعتباری حدود۶۰۰ میلیارد ریال  سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حالی احداث گردید که ۸۴ واحد تجاری دوبلکس را در دل خود می‌بیند.

 

این بازار که برای ۲۵۰ نفر اشتغال مستقیم خواهد داشت در مدت زمان ۱۴ ماه به به داری کامل رسیده است.

استاندار خوزستان در آیین افتتاح این بازارچه با تشکر از مسئولان اجرایی شهرستان آبادان در خصوص افتتاح بازار سنتی فیدوس ابراز امیدواری کرد که با فعالیت‌های صورت گرفته آبادان به روزهای خوب گذشته بازگردد و تبدیل به مرکز تجارت ایران شود.

 

استاندارخوزستان گفت: امیدوارم مشکلات تحریم و کرونا مرتفع شود تا توسعه تجاری و اقتصادی منطقه را بیش از پیش شاهد باشیم.  آبادان و خرمشهر به خاطر موقعیت بکر  بسترهای لازم تجارت را برای پیشرفت بهتر دارد. وجود سازمان منطقه آزاد نیز می‌تواند این شرایط را تسهیل بخشد.

 

دکترشریعتی افزود: حرکت های خوبی برای رونق کسب و کار در سطح منطقه به وجود آمده است. بازاری که در آن قرار داریم  کاری بسیار خوب با استفاده از معماری سنتی وایرانی_ اسلامی انجام گرفته که بسیار ارزشمند است و باید حتماً تقویت شود.

 

استاندار خوزستان اظهارکرد:با توجه به جایگاه  آبادان و خرمشهر و بازارهای مناسبی که در طول هفته با حضور گردشگران استانی می‌توانند رونق بگیرد، نیاز است از نظر ساخت و ساز مراکز تجاری نیز موارد استاندارد لحاظ گردد.

 

وی تسریع داشت :می توان ساخت بازارهایی مثل بازار ادویه، شیلات و بازارهای تخصصی را مثل این بازار الگو قرار داد و ساماندهی کرد.از تمام عزیزانی که این حرکات ارزنده را انجام دادند قدردانی می‌کنم و امیدواریم که مسئولان محترم شرایط را برای  سرمایه گذاران آبادان تسهیل بخشند.

شریعتی از شهرداری آبادان خواست که نسبت به تسهیل امور مربوط به ساخت و سازهای در کسب و کار همکاری بیشتری داشته باشد.

 

وی همچنین در خصوص سازمان منطقه آزاد گفت:فلسفه‌ی  وجودی سازمان منطقه آزاد ایجاد بسترهای لازم برای رونق کسب و کار است و باید نسبت به ایجاد شرایط مناسب برای سرمایه گذاری در منطقه تلاش‌هایی صورت بگیرد که آبادان را به روزهای خوب گذشته و مرکز تجارت ایران تبدیل کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.