کد خبر : 22376
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 آبان 1399 - 0:44
-

افزایش ۲برابری پهنای باند ارتباطی استان خوزستان/ ۳۳هزار پورت اینترنت پرسرعت در اهواز واگذار می‌شود

افزایش ۲برابری پهنای باند ارتباطی استان خوزستان/ ۳۳هزار پورت اینترنت پرسرعت در اهواز واگذار می‌شود

مدیر مخابرات منطقه خوزستان گفت: تاکنون ۱۱ هزار پورت فیبرنوری در استان راه اندازی شده و برای سال ۱۴۰۰ در شهر اهواز ۳۳ هزار پورت جدید مدنظر است.

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از تسنیم؛

رحیم فلاح زاده اظهار داشت: شرکت مخابرات ۳ سرفصل مهم و عمده دارد که شامل حوزه تلفن ثابت، ارتباط و اینترنت و حوزه همراه اول است.

وی با اشاره به حوزه تلفن ثابت گفت: در خوزستان بیش از ۱٫۵ میلیون شماره تلفن ثابت نصب‌شده داریم که از این تعداد شماره، نزدیک به یک میلیون شماره در تمامی شهرها و برخی از روستاهای استان فعال است.

مدیر مخابرات منطقه خوزستان با اشاره به اقبال مردم به استفاده از فضای مجازی در استان گفت: مخابرات استان خوزستان برای افزایش پهنای باند و افزایش کیفیت و سرعت اینترنت؛ شبکه فیبر نوری را به شکل مناسبی توسعه داده و  شبکه فیبر نوری گسترده‌ای در استان وجود دارد.

اتصال ۵ شهر استان به رینگ دوم ارتباطی

وی ادامه داد: اکنون تمام شهرستان‌های استان به فیبر نوری وصل هستند و از طرفی شهرهای که به رینگ دوم ارتباطی وصل نبودند برای پایداری شبکه و جلوگیری از قطعی اینترنت به این رینگ وصل شدند. شهرهای مانند هندیجان، گتوند، به شبکه رینگ ارتباطی وصل شدند و به‌زودی ایذه و قلعه خواجه اندیکا به این رینگ ارتباطی وصل می‌شوند.

فلاح زاده با اشاره به افزایش سطح تکنولوژی شبکه مخابرات استان بیان داشت: در حوزه تکنولوژی جدید، برنامه ۲ ساله برای استان تدوین شده است که بتوانیم فیبر نوری پرسرعت FTTH  را به درب منازل و سازمان‌ها برسانیم.

راه اندازی ۳۳ هزار پورت اینترنت پرسرعت در اهواز

وی در این باره بیان داشت: برای این فیبر نوری پرسرعت ظرفیت سازی مناسبی در استان صورت گرفته است که برای این منظور در استان تاکنون ۱۱هزار پورت ارائه کردیم. به طوری که اکنون بیشتر فرمانداری‌ها و بخش‌های حاکمیتی متصل هستند. برنامه FTTH برای اهواز در سال آینده ۳۳ هزار پورت است.

مدیر مخابرات منطقه خوزستان اظهار داشت: سرویس پرسرعت دیگری بنام VDSL است که برای این سرویس نیز ظرفیت سازی شده است. برای این سرویس ۱۵۰ هزار پورت برای استان در نظر گرفته شده است که بخش عمده آن برای مرکز استان است. این سرویس بیش از ۴ برابر ADSLسرعت دارد.

پهنای باند خوزستان در شرایط کرونا ۲ ونیم برابر ارتقا یافت

وی به مسئله شیوع کرونا از اسفند ۹۸ و افزایش حجم استفاده از اینترنت اشاره کرد و بیان داشت: برای پاسخ به این نیاز از همان اوایل سال ۹۹ برنامه فشرده ای برای پاسخ به این حجم نیاز تدوین شد. پهنای باند استان را تا ۲ و نیم برابر ارتقا دادیم.

این مقام مسئول گفت: در بخش ارتباطات سیار و همراه اول نیز ظرفیت سازی مناسبی صورت گرفته تا بتوانیم پهنای باند را در اهواز و سایر شهرها از ۴ گیگابایت به ۱۰ گیگابایت برسانیم.

وی به بخش همراه اول اشاره کرد و بیان داشت: برای ارتقا پوشش همراه ۱۳۵ سایت و دکل ارتباطی را در دستور پوشش و تکمیل داریم. بخشی زیادی از سایت‌ها، سایت‌های جدیدی هستند.

راه اندازی ۱۵۰ سایت جدید ارتباطی در روستاهای خوزستان

فلاح زاده با اشاره به اینکه بخش توسعه شبکه ارتباطات روستایی در تعهد وزارت ارتباطات است، گفت: در مناطق روستایی ۱۵۰ سایت برنامه ریزی شده که ۱۳۰ سایت آن نصب و ارتقا تکنولوژی یافته است.

وی به نصب تکنولوژی‌های جدید به شبکه همراه اول اشاره و بیان داشت: برای امسال برنامه ما افزودن یک هزار و ۴۷۰ تکنولوژی جدید بوده که از این تعداد ۸۷۰ تکنولوژی در ۶ ماهه گذشته نصب شده است.

توسعه ۴۲۰ کیلومتری فیبر نوری در خوزستان

مدیر مخابرات منطقه مخابرات خوزستان اظهار داشت: برای توسعه شبکه فیبر نوری در استان ۴۲۰ کیلومتر فیبر نوری از وزارت ارتباطات با وجود هزینه های بالا این فناوری، برنامه ریزی شده که تاکنون ۲۴۰ کیلومتر از این مقدار به اتمام رسیده و مابقی نیز تا پایان سال تکمیل می‌شود. ۹۶ مرکز و سایت روستایی نیز ارتقا پیدا کردند.

وی به هوشمندسازی مدارس اشاره کرد و گفت: پس از شیوع کرونا و مجازی شدن مدارس، یکی از برنامه‌های مهم اجرا شده مخابرات هوشمندسازی مدارس بوده است. در این زمینه برای روستاها وزارت ارتباطات دوهزار و ۹۰۰ مدرسه را ابلاغ کرده بودند که تاکنون دوهزار و ۴۵۰ مدرسه هوشمندسازی شده است.

فلاح زاده بیان داشت: به این مدارس تلفن ثابت و مودم رایگان تحویل شده و برای هر مدرسه یک شیفته ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان و دوشیفته ۵۰ گیگ اینترنت رایگان واگذار شده است.

واگذاری ۷ هزار شماره تلفن ثابت در سال ۱۳۹۹

وی گفت: از آغاز سال ۱۳۹۹  بیش از ۷ هزار شماره تلفن ثابت واگذار شده و در زمینه ADSL  ۱۲هزار خدمت ارائه شده و برای فیبرنوری پرسرعت درب منازل نیز تاکنون به  ۷۸۰ مشترک واگذار شده است. از نظر همراه اول تمامی شهرهای استان پوشش ۱۰۰درصدی دارند. اگر مشترکی نیز از این پوشش شکایت داشت می‌تواند با شماره ۹۹۹۰ تماس و پیگیری کند.

مدیر مخابرات منطقه خوزستان درباره توسعه و پایداری شبکه در مناطق صعب العبور مانند اندیکا اظهار داشت: برای شهرستان اندیکا ۷ سایت جدید در حال راه اندازی است. با وصل رینگ دوم، شبکه این منطقه نیز پایدار می شود.

وی بیان داشت: مخابرات به سایر اپراتورها نیز خدمات لازم را ارائه می‌دهد تا کیفیت شبکه مناسب باشد و برای اهواز ۱۴ مرکز تلفن پرظرفیت داریم که برای پدافند غیرعامل این مراکز، دیزیل ژانراتورهایی طراحی شده است که در صورت قطعی برق، خللی به شبکه مخابرات وارد نشود.

گفت‌وگو از اکبر بهاری

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.