کد خبر : 10570
تاریخ انتشار : شنبه 5 بهمن 1398 - 7:57
-

اعتراف جدید پنتاگون: ۳۴ نظامی آمریکایی در حمله موشکی ایران دچار صدمات مغزی شده‌اند

اعتراف جدید پنتاگون: ۳۴ نظامی آمریکایی در حمله موشکی ایران دچار صدمات مغزی شده‌اند

سخنگوی پنتاگون تأیید کرد که دست‌کم ۳۴ نظامی آمریکایی طی حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد دچار صدمات مغزی (اعم از خفیف یا شدید) شده و تحت درمان قرار گرفته‌اند. به گزارش شبکه خبری خوزستان و به نقل از پایگاه خبری دیفنس‌ وان، «جاناتان هافمن» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز جمعه در یک نشست خبری

سخنگوی پنتاگون تأیید کرد که دست‌کم ۳۴ نظامی آمریکایی طی حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد دچار صدمات مغزی (اعم از خفیف یا شدید) شده و تحت درمان قرار گرفته‌اند.
به گزارش شبکه خبری خوزستان و به نقل از پایگاه خبری دیفنس‌ وان، «جاناتان هافمن» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز جمعه در یک نشست خبری تأیید کرد که تاکنون ۳۴ نفر از نظامیان آمریکایی که طی حمله موشکی ایران به پایگاه نظامی عین‌الاسد در عراق دچار صدمات مغزی شده‌اند، تحت درمان قرار گرفته و بعضاً به خارج از عراق منتقل شده‌اند.

این مقام آمریکایی در خصوص آخرین آمار مجروحان حمله موشکی ایران به عین‌الاسد گفت: «تاکنون بروز صدمات مغزی خفیف یا شدید در ۳۴ نفر از سربازان تشخیص داده شده است. ۸ نفر از آنها به آلمان اعزام شده و امروز نیز برای ادامه درمان وارد آمریکا شده‌اند؛ ۹ نفر به آلمان اعزام شده و هنوز در آنجا تحت ارزیابی یا درمان هستند؛ یک نفر به کویت اعزام شده که اکنون به عراق بازگشته است و ۱۶ نفر از آنها نیز در همان عراق باقی ماندند و اکنون به محل خدمت خود بازگشته‌اند.»

پنتاگون پس از چند روز پنهان‌کاری درباره آمار تلفات حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد، به‌تازگی اعلام کرده بود که ۱۱ نفر از نیروهای آمریکایی بر اثر این حمله موشکی دچار ضربه مغزی خفیف (concussion) شده‌اند و حتی دونالد ترامپ این آسیب‌دیدگی‌ها را تا حد «سردرد» تقلیل داده بود.
اما اینک پنتاگون نه‌تنها آمار مجروحان را افزایش داده، بلکه پذیرفته است که ضربه مغزی وارد شده به برخی نیروهای آمریکایی، خفیف نبوده است.

بامداد جمعه سیزدهم دی‌ماه سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب و «ابومهدی المهندس» جانشین فرمانده نیروهای حشد شعبی و تنی چند از دیگر اعضای این سازمان در حمله پهپادی ارتش آمریکا که به دستور شخص ترامپ انجام شد، در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد به شهادت رسیدند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه هجدهم دی در واکنش به ترور ناجوانمردانه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی توسط نیروهای آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد، این پایگاه را که بزرگترین پایگاه نیروهای آمریکایی در عراق و یکی از بزرگترین پایگاه‌های آنها در منطقه به‌شمار می‌رود موشک‌باران کرد.

در پی این حمله موشکی، رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد که هیچ‌یک از نظامیان این کشور در پایگاه عین‌الاسد آسیب ندیده‌اند و صرفاً خسارات جزئی به تجهیزات وارد شده است؛ ادعایی که در روزهای بعد پوچ بودن آن با افشاگری‌ رسانه‌ها مشخص شد و مقامات آمریکایی مجبور شدند به‌صورت قطره‌چکانی آمار تلفات پایگاه عین‌الاسد را اعلام کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.