کد خبر : 3792
تاریخ انتشار : شنبه 9 شهریور 1398 - 8:34
-

استان خوزستان با کمبود ۷۰۰۰ معلم روبه‌رو است

استان خوزستان با کمبود ۷۰۰۰ معلم روبه‌رو است

استان خوزستان با کمبود ۷۰۰۰ معلم روبه‌رو است نماینده مردم اهواز،باوی،حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه در استان با کمبود ۷هزار نیرو در آموزش‌وپرورش مواجه هستیم و همیشه دلیل آن عدم توانایی دولت در تأمین اعتبار معرفی‌شده است. به گزارش شبکه خبری خوزستان و به نقل از تسنیم، جواد کاظم نسب الباجی

استان خوزستان با کمبود ۷۰۰۰ معلم روبه‌رو است

نماینده مردم اهواز،باوی،حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه در استان با کمبود ۷هزار نیرو در آموزش‌وپرورش مواجه هستیم و همیشه دلیل آن عدم توانایی دولت در تأمین اعتبار معرفی‌شده است.
به گزارش شبکه خبری خوزستان و به نقل از تسنیم، جواد کاظم نسب الباجی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه و اقتصاد مقاومتی بابیان این‌که امروزه فاضلاب اهواز در همه نقاط مشکل دارد اظهار داشت: همه روستاهای استان خوزستان بخصوص روستاهای شهرستان اهواز در حوزه آب روستایی مشکل‌دارند.

وی افزود: فاز اول طرح ۵۵۰هزار هکتاری به‌خوبی اجرا شد و منجر به رشد کشاورزی شده است.حق آبِه فاز دوم این طرح با توجه به جلساتی که با وزیر نیرو داشتیم در حال تأمین است اما نیاز است که سازمان برنامه‌ریزی و بودجه ورود کند تا شاهد شروع آن باشیم.

نماینده مردم اهواز،باوی،حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:وضعیت قطار شهری اهواز که چند سالی متوقف‌شده؛ نامعلوم است.با توجه به این‌که ممکن از در سال جاری بارندگی زیاد باشد انتظار داریم برای لایروبی رودخانه دز و کرخه اعتبار ویژه‌ای تخصیص داده شود.

الباجی با اشاره به مشکل کمبود نیروی انسانی در کادر آموزش‌وپرورش گفت: متأسفانه در استان با کمبود ۷هزار نیرو در آموزش‌وپرورش مواجه هستیم و همیشه دلیل آن عدم توانایی دولت در تأمین اعتبار معرفی‌شده است اما با توجه به نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی جدید، استان با مشکل کمبود معلم مواجه می‌شود.

وی تصریح کرد: جاده‌های روستایی و بین‌شهری که در سیل اخیر تخریب شدند نیازمند اقدام سریع برای ساخت آن‌ها است تا ارتباط بین روستاها و شهرها دوباره برقرار شود.

رشد خوزستان مساوی رشد اقتصادی کشور است

همایون یوسفی دیگر نماینده مردم اهواز،باوی،حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی در این جلسه گفت:کشور رشد اقتصادی در کشور وجود دارد اما به علت آن‌که زمینه اشتغال‌زایی نفت و یا دولت است این رشد اقتصادی با اشتغال‌زایی همراه نیست.

وی بابیان این‌که رشد خوزستان مساوی رشد کشور است افزود: در مدل‌های توسعه‌ای دنیا اغلب نقاط استراتژیکی مانند خوزستان را نقطه شروع انتخاب می‌کنند.

یوسفی افزود: در چند سال اخیر بیشتر واگذاری‌ها به بخش‌های شبه‌دولتی واگذارشده است و این موضوع باعث شده که ۴۰تا۴۵درصد اقتصاد کشور زیر نظر دولت و مجلس نباشد.

نماینده مردم اهواز،باوی،حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی بابیان این‌که در دنیا ۴۲درصد از رشد اقتصادی به رشد بهره‌وری مربوط است ادامه داد: این عدد در کشور ما به علت قطع ارتباط با دنیا و عدم استفاده از فنّاوری‌های برتر و سازمان‌های بین‌المللی به حدود ۷درصد می‌رسد.

وی به رتبه اول ایران در خاورمیانه از نظر نیروی انسانی اشاره کرد و گفت: ایران از نظر مهاجرت از بین ۹۱کشور دنیا رتبه اول را دارد اما کشوری مانند ترکیه که نیروی انسانی کمتری دارد ازنظر اقتصادی در رتبه ۱۵ دنیا قرار دارد.

یوسفی تصریح کرد: کل اعتباری که در اختیار دولت است حدود ۴۰۰هزار میلیارد تومان است اما شاهد هستیم که حدود ۱میلیون و ۷۰۰هزار میلیارد تومان نقدینگی در دست مردم است که می‌تواند برای اقتصاد کشور زیان‌بار باشد.

نماینده مردم اهواز با اشاره به این‌که در کشور حدود ۱۵۰هزار میلیارد تومان قاچاق وجود دارد خاطرنشان کرد: حدود ۱۷۰هزار میلیارد تومان در حوزه قاچاق مواد مخدر مصرف‌شده همچنین ۹۰۰هزار میلیارد تومان یارانه پنهان در اقتصاد کشور داریم.

وی ادامه داد: ۷۷هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی وجود دارد، تا زمانی که تکلیف پول‌های موجود در بازارهای غیررسمی مشخص نشود مشکل اقتصاد کشور حل نمی‌شود.

یوسفی به حذف چهار صفر از پول ملی اشاره کرد و گفت: با توجه به تجربه دیگر کشورها در این امر، زمانی می‌توان این کار را انجام داد که حداقل ۱۰سال ثبات اقتصادی برای کشور پیش‌بینی شود.

انتهای پیام/ ع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.