کد خبر : 7161
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 آبان 1398 - 16:50
-

از وضعیت خدمات شهری راضی نیستم / بودجه های عمرانی شهر باید به سمت تعاریف جدید هدایت شود

از وضعیت خدمات شهری راضی نیستم / بودجه های عمرانی شهر باید به سمت تعاریف جدید هدایت شود

شهرداری و آبفا کنترل خروجی دفع آب‌های سطحی و فاضلاب را با تقویت پمپهای به کار گرفته شده مدیریت کنند.

شبکه خبری خوزستان: نشست بررسی راهکارهای رفع آب گرفتگی شهری برگزار شد.

فرماندار ویژه آبادان: از وضعیت خدمات شهری راضی نیستم / بودجه های عمرانی شهر باید به سمت تعاریف جدید هدایت شود

دکتر سید زین العابدین موسوی معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان در نشست بررسی راهکارهای رفع آب گرفتگی  شهری که با حضور مدیران دستگاه‌های خدمات رسان برگزار شد با ابراز نارضایتی از عملکرد شهرداری‌ها و دستگاههای خدمات رسان در سو مدیریت  بحران آب گرفتگی بودجه های عمرانی آبادان باید به سمت تعاریف جدید خدمات شهری هدایت شوند.

به گزارش خبرنگار ما از شهرستان آبادان، موسوی با تشریح طیفهای گوناگون تزریق بودجه به شهرستان اظهار کرد : بودجه های عمرانی منطقه آزاد، شهرداری، مشارکتهای بخش خصوصی، بودجه های دولتی و سایر تخصیصها همگی نتوانستند وضعیت خدمات عمرانی شهری آبادان را بهبود ببخشند.

بودجه ی عمرانی منطقه آزاد چگونه مصرف می شود، نماینده عالی دولت در آبادان در ادامه افزود : ۳۵هزار هکتار اراضی تحت عنوان منطقه آزاد مصوب شده است که بخش اعظم آن در شهر آبادان ، محدوده و حریم آن خلاصه می شود. وقتی که یکی از رسالت‌های منطقه آزاد توسعه ی بخش عمرانی می باشد، مشخص است که بخش اعظم بودجه منطقه آزاد باید در این  محدوده مصرف گردد.

فرماندار ویژه آبادان ادامه داد: اگر برای خدمات شهری آبادان فرمولی وجود دارد بدانید این فرمول جواب نداده و نمی دهد.

مردم ناراحت هستند و حق دارند که ناراحت باشند. آنها اگر در مقابل کارنکرده ما بزرگواری می‌کنند به خاطر فهم و شخصیت بالایشان است نه چیز دیگر.

وی گفت :آب، برق، گاز و تلفن از مقدماتی ترین امکاناتی است که شهروندان باید داشته باشند. مگر می شود پس از گذشتن سالیان متمادی از جنگ این مشکلات وجود داشته و هنوز پیگیر این مقدمات باشند. همچنین متولیان امر باید در خصوص بدیهیات خدماتی که باید در اختیار شهروندان باشند مثل خیابان، کوچه، خدمات جمع آوری زباله، نخاله برداری و خدمات شهری به مردم توضیح بدهند. دقیقا وظیفه ی شهرداری و شورا و آبفا و سایر دستگاهها همین است .

موسوی تصریح کرد:دستگاه‌های متولی موظف هستند شهر را و بودجه هایشان را بر اساس اولویت نیازمندی مناطق تقسیم بندی کنند. مناطق مشکل دار و حاشیه ای در اولویت و مناطق برخوردار در رده دوم و سوم قرار گیرند و اینگونه نباشد که به یک منطقه خدمات بدهند و منطقه ی دیگری را فراموش کنند.

موسوی از عملیات‌های حفاری و گود برداری انتقاد کرد و بیان داشت:چرا عملیات های این چنینی در سطح شهر از صفر تا صد انجام نمی شود. چرا مکان‌هایی را که حفاری می کنید و شهرداری که هزینه این قبیل حفاریها را از دستگاهها گرفته است صرف اعاده به وضع سابق نمی کنید و به حالت اولیه در نمی آورید اقداماتی که شهرداری انجام می دهد در این باره کافی نیست. باید کارهایی انجام شود که کفایت پیدا کند. اگر مدیری کار کافی نمیتواند انجام دهد خودش کفایت اجرایی ندارد، پس بهتر است استعفا دهد. مردم مناطق ذوالفقاری، امیر آباد و دهکده بریم و سایر نقاط رها شده چه گناهی مرتکب شدند که اینگونه از بدیهی ترین خدمات محروم می شوند.

وی اداره آبفای آبادان و شهرداری را به همکاری بیشتر در این رابطه دعوت کرد و گفت: شهرداری و آبفا دائما کارهای محوله را به یکدیگر پاس ندهند. این دو دستگاه مکمل یکدیگر هستند. جلسات متعدد بگذارید و حتما برآیند آن حضور پر رنگ تر و موثر در بین مردم باشد. اکیپ هایتان را افزایش دهید تا مردم در مواقع بارندگی دچار مشکل نشوند.

وی در پایان تاکید کرد: شهرداری و آبفا کنترل خروجی دفع آب‌های سطحی و فاضلاب را با تقویت پمپهای به کار گرفته شده مدیریت کنند. تمام دستگاه‌های خدمات رسان هم باید در حالت آماده باش قرار داشته باشند. هیچ مدیری نیز بدون هماهنگی با فرمانداری، نباید منطقه را ترک کند.

شایان ذکر است در این نشست، مدیران مناطق سه گانه ی شهرداری، آبفا، اداره برق، هواشناسی، شرکت گاز گزارش عملکرد خود را به همراه پیشنهادات مربوطه در خصوص مدیریت بارندگی اخیر اعلام نمودند.

خبرنگار/ناصرحکیمی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.