کد خبر : 12690
تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 اسفند 1398 - 19:57
-

احداث اولین گلخانه در شهرستان کارون

احداث اولین گلخانه در شهرستان کارون

احداث اولین گلخانه در شهرستان کارون مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کارون از احداث اولین گلخانه در این شهرستان خبر داد. به گزارش خبرنگارما جبار   حمادی اظهارکرد : با در اختیار قرار دادن زمینی به مساحت ۲ هکتار در مجتمع فارابی با هدف اجرای اشتغال گسترده و مولد با مساحت ۱۶۰۰۰ مترمربع سازه گلخانه، گام

احداث اولین گلخانه در شهرستان کارون

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کارون از احداث اولین گلخانه در این شهرستان خبر داد. به گزارش خبرنگارما جبار

 

حمادی اظهارکرد : با در اختیار قرار دادن زمینی به مساحت ۲ هکتار در مجتمع فارابی با هدف اجرای اشتغال گسترده و مولد با مساحت ۱۶۰۰۰ مترمربع سازه گلخانه، گام های اولیه طرح بزرگ کشت گلخانه ای در این شهرستان آغاز شد.
وی افزود: اعتبار این طرح ۴۹ میلیارد ریال است که از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ در دو بخش ساخت و سرمایه در گردش پرداخت خواهد شد، که ازاین اعتبار حدود ۲۰ درصد سهم آورده بهره بردار می باشد.

حمادی ادامه داد: بهره برداری از فاز اول یعنی بسترسازی اراضی و ساخت اولین مرحله از احداث گلخانه با پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصد در سال ۹۸ انجام و تا سال ۹۹ ادامه خواهد داشت.

مدیرجهادکشاورزی کارون عنوان داشت : کشت گلخانه ای به دلیل تاثیر فراوان در کاهش مصرف آب و نیز افزایش بهره وری محصول و کاهش خسارت های ناشی از بارندگی و حوادث غیرمترقبه به عنوان بهترین گزینه برای کشاورزان محسوب می شود.

حمادی در پایان گفت:با توجه به نیاز شدید محصولات غذایی برای جمعیت رو به افزون کشور و بی نیازی از واردات در راستای ایجاد امنیت غذایی و خودکفایی از یکسو و ضرورت توجه به محصولات ارگانیک و با کیفیت از سوی دیگر ایجاب میکند تا بیش از پیش به ایجاد طرح های زودبازده در بخش کشاورزی و کشت محصولات گلخانه ای اندیشیده شود. خبرنگار/حکیمی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.