یک میلیون و ۱۰۰ هزار زائر از مرزهای خوزستان عازم کربلا شدند

آبادان – شبکه خبری خوزستان – استاندار خوزستان گفت:یک میلیون و ۱۰۰ هزار زائر از ابتدای حرکت زائران اربعین حسینی تاکنون از گذرگاههای مرزی این استان به کشور عراق سفر کردند.

کد خبر : 36342
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 شهریور 1401 - 9:20
یک میلیون و ۱۰۰ هزار زائر از مرزهای خوزستان عازم کربلا شدند

به گزارش شبکه خبری خوزستان صادق خلیلیان سه‌شنبه در شلمچه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: از ۶ ماه قبل از طریق ستاد ملی اربعین روند خروج و ورد زائران در ۲ گذرگاه شلمچه و چذابه از جمله راه‌های مواصلاتی در راستای خدمت رسانی به زائران سامانده شد.

وی به برپایی بیش از یک هزار موکب در استان خوزستان برای استقبال و بدرقه زائران اربعین تا نقطه صفر مرزی اشاره کرد و افزود:با برنامه‌ریزی و هماهنگی با طرف عراقی ۷۰ موکب نیز در خاک عراق مستقر شده است.

خلیلیان گفت:جاده های مواصلاتی به طرف مرزهای شلمچه و چذابه با علائم راهنمایی و رانندگی مشخص ایمن‌سازی شد و در مسیرهای منتهی به پایانه های مرزی مه‌پاش و سایه بان مناسب نصب و مشکلی در تردد زائران اربعین در گذرگاههای استان خوزستان وجود ندارد.

وی به بازگشت ۴۰۰ هزار نفر از زائران از گذرگاههای اربعین حسینی خوزستان به کشور اشاره کرد و بیان داشت:با هماهنگی انجام شده مشکلی در بازگشت زائران به استانها و شهرهای خود وجود ندارد.

استاندار خوزستان همچنین گفت:در نزدیکی مرز شلمچه مرکز درمانی شهیدسلیمانی خدمات درمانی مناسبی به زائران ارائه می دهد و اتاق‌های سبز برای جلوگیری از گرمازدگی در مرز پیش‌بینی شده است.

تردد زائران اربعین از گذرگاه های مرزهای شلمچه و چذابه در استان خوزستان به صوت شبانه روزی ادامه دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

خروج از نسخه موبایل