کد خبر : 3882
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 شهریور 1398 - 0:22
-

راه اندازی دو پروژه صنعتی در پالایشگاه /افتتاح آزمایشگاه عیارسنجی طلا

راه اندازی دو پروژه صنعتی در پالایشگاه /افتتاح آزمایشگاه عیارسنجی طلا

اولین بار در خوزستان طرح صنعتی پالایشگاه آبادان تحت عناوین «انجام خدمات مهندسی و نصب و راه اندازی پروژه بازیافت گازهای فلر» و «تامین آب خام مورد نیاز پالایشگاه آبادان از رودخانه بهمنشیر» و همچنین اولین آزمایشگاه عیارسنجی طلا در استان خوزستان با حضور دکتر سید زین العابدین موسوی، معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان

اولین بار در خوزستان
طرح صنعتی پالایشگاه آبادان تحت عناوین «انجام خدمات مهندسی و نصب و راه اندازی پروژه بازیافت گازهای فلر» و «تامین آب خام مورد نیاز پالایشگاه آبادان از رودخانه بهمنشیر» و همچنین اولین آزمایشگاه عیارسنجی طلا در استان خوزستان با حضور دکتر سید زین العابدین موسوی، معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان افتتاح و بهره برداری از آنها آغاز شد. به گزارش خبرنگارما ازآبادان۰
موسوی در این باره به خبرنگارما گفت: در ادامه افتتاح ۶۲ پروژه مرتبط با هفته دولت، امروز افتتاح ۲ پروژه را در حوزه پالایشگاه داشتیم که از نظر هدف و هم از نظرمبالغ کلانی که برای این پروژه ها هزینه شده، پروژه های بزرگ و قابل قبولی در زمینه رعایت مسائل زیست محیطی به شمار می روند.

وی اظهار کرد: با اجرا و اتمام پروژه انجام خدمات مهندسی و نصب و راه اندازی پروژه بازیافت گازهای فلر در پالایشگاه آبادان از سوختن، انتشار حجم زیادی از گازهای طبیعی فلر در محیط جلوگیری می شود ضمن اینکه مانع از اثرگذاری  گازهای گلخانه ای ناشی از سوختن به دلیل نبود زمان کافی در فرآیند احتراق می شود.
فرماندار ویژه شهرستان آبادان با اشاره به پروژه تامین آب خام مورد نیاز پالایشگاه آبادان از رودخانه بهمنشیر افزود: در این پروژه عظیم، آب خام مورد نیاز پالایشگاه آبادان از رودخانه بهمنشیر تامین می شود.

نماینده عالی دولت درآبادان ادامه داد: برای اجرای این پروژه که یک سال به طول انجامید۳۶۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
برای اجرا و انجام این  ۲ پروژه در پالایشگاه با ایجاد زمینه اشتغال برای ۱۳۵ نفر، ۶۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

فرماندار ویژه آبادان گفت : با توجه به هزینه کرد حدود ۱۹۰ میلیارد تومان اعتباری برای ۶۲ پروژه هفته دولت در آبادان ، در هیچ یک از شهرستانهای استان این حجم از افتتاحیه ها نبود و اگر این هزینه ها و اعتبارات را به پروژه های خوزستان اضافه کنیم، نشان دهنده آنست که در خوزستان پروژه های بسیار زیادی چه به لحاظ اعتباری و چه از نظر اجرای ۱۰۰ درصدی شان افتتاح شدند و این افتخاری برای دولتمرادان جمهوری اسلامی در خوزستان است که با توجه به تمامی مشکلات ناشی از سیل و خشکسالی که طی سال گذشته و امسال آن را تجربه کردیم، دستگاههای اجرایی ما توانستند آنها را به اتمام برسانند.
فرماندار ویژه شهرستان آبادان همچنین در حاشیه آئین افتتاح  آزمایشگاه عیار سنجی طلا در آبادان عنوان داشت : قبل از این برای انجام این آزمایش از خوزستان به تهران و اصفهان مراجعه می کردند اما در حال حاضر این آزمایشگاه در آبادان ساخته شده است و می تواند پاسخگوی نیازهای استان خوزستان و حتی سایر استانهای کشور باشد.
سوای از اعتباراتی که بابت اجرای این طرح صرف شده، این اتفاق خوبیست که می تواند نیاز سایر شهرهای استان خوزستان و حتی استانهای همجوار را نیز برآورده کند.

وی درپایان تصریع داشت : برای اجرای این پروژه مبلغ ۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان منطقه آزاد اروند و اداره استاندارد آبادان هزینه شده است. خبرنگار/اعظم حکیمی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.