کد خبر : 32160
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 آذر 1400 - 4:16
-

اخبار حوادث

حوادث | سارقین قطعات روی پل رودخانه کارون را با خود بردند

حوادث | سارقین قطعات روی پل رودخانه کارون را با خود بردند
این اتفاق یک معضل اجتماعی است که پیش آمده و آنچه که مشاهده می‌شود، سرقت اموال عمومی در اهواز به یک مسئله جدی تبدیل شده و به مسائل بزرگ‌تر مانند پل‌ها و به امنیت و سلامت مردم کشیده می‌شود.

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از فارس، هنوز زمان زیادی از اخراج نیروهای حراست پل‌ها نگذشته‌ بود که قطعات پل ششم به سرقت رفت و با گذشت ۵ روز از مسدود شدن پل، شهرداری اهواز هنوز هیچ توضیحی درباره مدت و جزئیات تعمیر آن نداده است.

با انتشار اطلاعیه‌ای از سوی شهرداری اهواز، پل ششم از روز هفتم آذرماه سال جاری به روی خودروها مسدود شد.

در این اطلاعیه‌ آمده بود: با توجه به مشکلات فنی و سازه ای پل فولاد اهواز (پل ششم)، جهت پیشگیری از خسارات جانی و مالی احتمالی و تشدید خطرات در اثر عبور و مرور خودروها، این پل از هفتم آذر ماه تا زمان تعمیر و مقاوم سازی آن مسدود شده و از تردد خودروها جلوگیری به‌عمل می‌آید.

علت مشکلات سازه‌ای این پل، سرقت قطعات فلزی آن اعلام شده و خسارت وارده به پل حدود ۴ میلیارد تومان برآورد شده است.

سرقت اموال عمومی یک معضل بزرگ کلانشهر اهواز است

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: این اتفاق یک معضل اجتماعی است که پیش آمده و آنچه که مشاهده می‌شود، سرقت اموال عمومی در اهواز به یک مسئله جدی تبدیل شده و به مسائل بزرگ‌تر مانند پل‌ها و به امنیت و سلامت مردم کشیده می‌شود.

وی توضیح داد: سرقت از پارک‌ها، درهای منهول ها که بر اساس اعلام سازمان آب و برق به صورت روزانه بیش از ۸۰۰ در به سرقت می‌رود، و حتی در موارد دیگر مانند کابل‌های برق نیز همواره مورد سرقت قرار می‌گیرد و این یک معضل جدی برای شهر اهواز تبدیل شده است که نیاز به حضور قانونی دستگاه‌های نظامی و امنیتی است.

محمودی توپ را در زمین شهرداری کوت عبدالله انداخته و گفته حفاظت از آن وظیفه آن شهرداری است اما عمده تردد مردم اهواز از این پل بوده و ضرورت دارد که شرکت فولاد به وظیفه خود در این خصوص عمل کند تا مشکل ترافیکی در شهر اهواز ایجاد نشود.

پاسخ شرکت فولاد خوزستان:پل تحویل شهرداری اهواز داده شده

شرکت فولاد خوزستان سازنده پل نیز اعلام کرده پل ششم اهواز (پل فولاد) پس از ساخت و تکمیل از طرف شرکت فولاد خوزستان در مردادماه ۱۳۸۶ افتتاح و در تاریخ ۱۱ دیماه ۱۳۸۹ طی صورتجلسه‌ای به شهرداری منطقه ۴ اهواز تحویل قطعی شده است.

بنابراین پس از تاریخ یادشده هیچگونه تعهدی متوجه این شرکت نخواهد بود، لذا اگر قصوری در نگهداشت از پل مذکور بروز یافته است‌ بایستی در نحوه حفاظت و بهره‌برداری از آن جستجو شود.

مشکلات ترافیکی پس از مسدود شدن پل

این پل محل تردد خودروهای سنگین صنایع فولاد استان و لوله سازی اهواز است و اهواز را به کوت‌عبدالله متصل می‌کند که مسدود شدن این پل مشکلات زیادی را برای مردم به وجود آورده است.

با این وجود اما شهرداری اهواز درخصوص مدت زمان تعمیر پل اطلاع‌رسانی نکرده و مشخص نیست تا چه زمان ادامه پیدا خواهد کرد.

تبعات اخراج نیروهای حراست شهرداری

همه این اتفاقات پس از اخراج ۳۸ نیروی حراست پل‌ها توسط شهرداری اهواز رخ داد؛ تجمع نیروهای اخراجی همراه با خانواده‌هایشان همچنان مقابل شورای شهر اهواز ادامه دارد.

هنوز شهرداری اهواز در خصوص علت اخراج نیروهای حراست و خسارت‌های ناشی از این تصمیم توضیحی نداده است.

به علت نامعلوم بودن مدت زمان تعمیر پل، جمعی از شهروندان در شبکه‌های اجتماعی از سپاه خواسته‌اند تا پل شناور نصب کند.

بنا بر این گزارش، پل ششم معروف به پل صنایع فولاد در جنوب شهر اهواز و در حدود محله چنیبه در غرب کارون قرار دارد که راه اصلی ارتباط کارخانه‌های نورد و صنایع دستی در دو سوی رودخانه کارون است.

عملیات ساخت این پل ۷۴۰ متری با عرض ۳۰ متر و ۴۰ سانتی‌متر در خرداد سال ۱۳۸۳ آغاز شد و در شهریور ۱۳۸۶ به بهره‌برداری رسید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.