جنگل داری شهری در جهان و کاشت کنوکارپوس در اهواز

در حالی بزرگ‌ترین جنگل‌های بارانی شهری به نام پروژه‌ی ادن (Eden) در انگلستان بازگشایی شد که شهرداران مناطق اهواز در عین دو و کیانشهری که قیمت زمین های آن شاید با زمین های شهر پاریس برابری می کند نهال کنوکارپوس معروف به مُردکاشته می شود. و شهر کارون که تا همین دو سه دهه پیش

کد خبر : 8463
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 آذر 1398 - 0:32
جنگل داری شهری در جهان و کاشت کنوکارپوس در اهواز

در حالی بزرگ‌ترین جنگل‌های بارانی شهری به نام پروژه‌ی ادن (Eden) در انگلستان بازگشایی شد که شهرداران مناطق اهواز در عین دو و کیانشهری که قیمت زمین های آن شاید با زمین های شهر پاریس برابری می کند نهال کنوکارپوس معروف به مُردکاشته می شود.

و شهر کارون که تا همین دو سه دهه پیش باغهای سیب اهوازی و تاکستان در نخلستان آن در منطقه معروف و مشهور بود را پر از کنوکارپوس کردند و شهرداری که کمک هزار نهال زینتی گل کاغذی را در مقابل کاشت نخل را پس زد تا کوت عبدالله همچنان بر کورس کنوکارپوس بتازد و مردمانی که محکوم و محروم از تنوع و غنای درختان بومی مثمر و زینتی هستند.

دو هفته پیش جوانان منطقه عین دو در پی کاشت این درخت مزاحم در خیابان ها منطقه خواستار کمک شدند
مشکل از شورای شهر پیگیری و مسئول منطقه مقرر کرد که جهت آبادانی منطقه عین دو و رهایی مردم از یکنواختی درختان استفاده از تنوع ،غنا وانواع گونه های درختان مثمر و زینتی را در دستور کار خود قرار دهند اما این مشکل تا امروز گره گشایی نشد.

فضاهای سبز از موارد جداناپذیر هر شهری هستند و امروزه ضرورت حفظ و توسعه آنها به منظور حفظ کیفیت زندگی و پایداری شهرها بیش از پیش احساس میشود. با این حال، فضاهای سبز برای ایفای نقش مهم خود باید دارای ویژگیهای خاصی از جمله تنوع گونه ای، وسعت، پراکنش و موقعیت مناسب باشند.

درختان و فضای سبز شهری به ویژه جنگلهای شهری در ارایه عملکردهای مختلف محیط زیستی مانند: تولید اکسیژن و جذب دی اکسیدکربن و سایر گازهای آلاینده هوا کاهش اثر گازهای گلخانهای و جزایر گرمایی ،محلی برای گذران اوقات فراغت شهروندان و ایجاد زیستگاهی برای پرندگان و سایر زیستمندان بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

اما در اهواز با وجود بودجه های کلان ، درآمد عظیم و حق الایندگی که ماهیانه به حساب شهرداری واریز می شود با آن هنوز کنوکارپوس خریداری می شود تا فاصله زیست مردم اهواز در وسط کنوکارپوس و کهور پاکستانی تا شهرهای لندن و چین و جنگل های بارانی شهری به یک رؤیا و آرزو تبدیل شود .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

خروج از نسخه موبایل