بیش از ۴۱هزار نفر در مرز شلمچه خدمات حوزه سلامت دریافت کردند

آبادان – شبکه خبری خوزستان – دبیر ستاد اربعین دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: از ابتدای شروع خدمات‌ رسانی به زوار اربعین ۱۴۰۱ تاکنون به ۴۱هزار و ۴۱۶هزار زایر در مرکز شهید سلیمانی شلمچه خدمات حوزه سلامت ارائه شده است.

کد خبر : 36224
تاریخ انتشار : دوشنبه 21 شهریور 1401 - 12:12
بیش از ۴۱هزار نفر در مرز شلمچه خدمات حوزه سلامت دریافت کردند

به گزارش شبکه خبری خوزستان از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی آبادان دکتر سیدنادر نقیبی دوشنبه اظهار داشت: از ابتدای شروع حرکت زائران اربعین تاکنون ۳۱۲بیمار برای ادامه درمان به بیمارستان‌های شهرستان‌های آبادان و خرمشهر با آمبولانس‌های اورژانس ۱۱۵ اعزام و بیش از ۴۱هزار و ۱۰۰ نفر نیز در محل درمان شدند.
این مقام مسئول دانشگاه علوم پزشکی آبادان بیشترین مراجعه‌کنندگان مرکز بهداشتی درمانی و فوریت‌های پزشکی حاج قاسم سلیمانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان مستقر در مرز شلمچه را بیماران گرمازده و دارای علائم ضعف و بی‌حالی عنوان کرد و افزود: در این بازه زمانی به ۸۴مورد حادثه‌دیده ترافیکی نیز خدمات ارائه شده است.
وی بیان کرد:  تنها در تاریخ ۲۰ شهریورماه تعداد ۹هزار و ۸۲۳ نفر برای دریافت خدمات بهداشتی درمانی به این مرکز مراجعه کرده‌اند.

مرکز بهداشتی، درمانی و فوریت‌های پزشکی شهید حاج قاسم سلیمانی در مرز شلمچه در زمینی به مساحت پنج هزار و ۴۰۰ مترمربع و زیربنای سه هزار مترمربع ساخته شده است.

این مرکز با ۲۴ تخت بستری و ۶۰ تخت بستری موقت دارای اتاق پزشک، بخش بستری زنان و مردان، اتاق عمل، رادیولوژی، آزمایشگاه، اتاق احیاء(CPR)، داروخانه، واحد بهداشت (نمونه گیری)، هدایت عملیات فوریت‌های پزشکی، واحد مامایی و واحد تریاژ است.

مرز بین‌المللی شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و ۲۰ کیلومتری بصره عراق میزبان زائران اربعین حسینی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.