کد خبر : 29677
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 شهریور 1400 - 9:22
-

ویژه و مهم

وضعیت باغ موزه دفاع مقدس خوزستان همچنان نامعلوم است / این باغ موزه فقط ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد / سفر بیش از سه میلیون نفر سالیانه به خوزستان در قالب اردوهای راهیان نور

وضعیت باغ موزه دفاع مقدس خوزستان همچنان نامعلوم است / این باغ موزه فقط ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد / سفر بیش از سه میلیون نفر سالیانه به خوزستان در قالب اردوهای راهیان نور
تاریخ شفاهی نقش شهرستان‌های درگیر و پشتیبان جنگ در دوران دفاع مقدس با پیشرفت ۴۰ درصدی در سه سطح نقش مردم در دفاع مقدس، نقش دولت در دفاع مقدس و نقش نیروهای مسلح در حال تدوین است که تاکنون ۷۹۵ ساعت مصاحبه برای آن انجام شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان:

باغ موزه دفاع مقدس خوزستان فقط ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

 

شبکه خبری خوزستان | مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان گفت: تنها استانی که پنج باغ موزه در سطح استان دارد که باغ موزه دفاع مقدس مرکز استان هنوز به جایی نرسیده است.

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از مهر، سردار عبدالرضا مراد حاجتی شنبه شب در سومین شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان اظهار کرد: در خوزستانی هستیم که پایتخت دفاع مقدس است ولی همه مثال باغ موزه همدان را برای ما بیان می‌کنند.

وی با انتقاد از وضعیت نامعلوم باغ موزه دفاع مقدس خوزستان یادآور شد: خوزستان تنها استانی است که پنج باغ موزه دارد اما باغ موزه دفاع مقدس آن در مرکز استان هنوز به جایی نرسیده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان تصریح کرد: استان ۲۳ هزار شهید، ۳۵ هزار جانباز، سه هزار و ۵۰۰ آزاده سرافراز، ۱۹۶ شهید روحانی، یک هزار و ۵۰۰ شهید زن، ۴۲۲ شهید گمنام در ۱۳۴ نقطه، ۷۷ شهید مدافع حرم، ۲۵ شهرستان و ۳۵ یگان استانی درگیر در جنگ داشت.

حاجتی گفت: برای اردوهای راهیان نور سالانه بیش از سه میلیون نفر به خوزستان سفر می‌کردند؛ خوزستان دو مرز خروجی منهای آبی و هوایی دارد که به همین دلیل بیشتر عملیات‌های کشور در اینجا انجام شده و بیشترین شهدای کشور از اینجا پر کشیدند؛ تمام لشکرها، تیپ‌ها، ارتش، بسیج و سپاه شهدایی را تقدیم کردند، ولی باغ موزه این استان تنها ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان ادامه داد: تاکنون سه هزار و ۷۷۰ مدخل در گروه جغرافیا و نظامی، شهدا و اشخاص، گروه فرهنگی، سیاسی و اجتماعی گردآوری شده است.

وی گفت: در سال گذشته ۴۵ عنوان کتاب در حوزه ادبیات و تاریخ دفاع مقدس، هشت عنوان کتاب صوتی و دو عنوان کتاب ترجمه شده به زبان انگلیسی تهیه شد؛ همچنین در این میان داستان، شعر، خاطره و تاریخ شفاهی نیز موضوعیت کارهای تولیدی بوده است.

حاجتی افزود: جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه دفاع مقدس و مقاومت (رسام) برگزار و دو هزار و ۸۰۰ اثر (۵۹۲ اثر داخلی، دو هزار و ۲۰۸ اثر خارجی از ۱۰۸ کشور و ۵ قاره) به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

وی بیان کرد: تاریخ شفاهی نقش شهرستان‌های درگیر و پشتیبان جنگ در دوران دفاع مقدس با پیشرفت ۴۰ درصدی در سه سطح نقش مردم در دفاع مقدس، نقش دولت در دفاع مقدس و نقش نیروهای مسلح در حال تدوین است که تاکنون ۷۹۵ ساعت مصاحبه برای آن انجام شد.

حاجتی با اشاره به اینکه برنامه‌های بسیاری در هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود، عنوان کرد: بیش از ۶۰ عنوان برنامه محوری از جمله تجلیل از جانبازان، آزادگان، پزشکان شاخص دفاع مقدس، همراهان سرلشکر شهید علم الهدی، تولید و پخش ویژه‌برنامه روایت مردان ماندگار از رادیو به مدت هفت روز با حضور هفت راوی توانمند و تهیه و چاپ ویژه‌نامه در هفته دفاع مقدس اجرا می‌شود.

برنامه‌ریزی برای برگزاری باشکوه هفته دفاع مقدس، بررسی آخرین وضعیت باغ موزه دفاع مقدس استان خوزستان و بررسی آخرین وضعیت یادمان‌های شهدای گمنام خوزستان سه دستور کار این جلسه بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.