کد خبر : 32593
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 دی 1400 - 10:22
-

مطالبه شماره (۱) بدون تعارف با مدیران شهری

مطالبه شماره (۱)  بدون تعارف با مدیران شهری

هرانسانی به صورت طبیعی دارای حقوقی است . تمامی افراد بدلیل انسان بودن ، برخوردار از حق حیات ، حق آزادی ، حق داشتن کار ، حق داشتن مسکن، حق داشتن فضای شهری مناسب ، حق تعلیم و …. هستند.حقوق مردم در حکومت های اسلامی از درجه اهمیت بالاتری نسبت به سایر جوامع برخوردار است

هرانسانی به صورت طبیعی دارای حقوقی است . تمامی افراد بدلیل انسان بودن ، برخوردار از حق حیات ، حق آزادی ، حق داشتن کار ، حق داشتن مسکن، حق داشتن فضای شهری مناسب ، حق تعلیم و …. هستند.حقوق مردم در حکومت های اسلامی از درجه اهمیت بالاتری نسبت به سایر جوامع برخوردار است .
کشور ما کشوری اسلامی است که علی الخصوص پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی توجه ویژه ای به مردم و حقوق آنان دارد . یکی از مبانی حقوق مردمی در یک حکومت و در یک کشور ، فراگیر بودن قانون مداری در جامعه است . رعایت قانون و حقوق مردم مختص به یک استان و یا شهر نبوده و بایستی تمامی مردم کشور را شامل شود.
متاسفانه در شهرستان آبادان کمتر از دیگر مناطق به حقوق مردم توجه شده و مسئولان اهمال فراوانی اعمال نموده و تکالیف و وظایف خود را بدرستی انجام نمی دهند.
مردم آبادان که حقوق اولیه خود را مطالبه می کنند و خواستار حل معضلات خود هستند ، سازمان نبوده و فاقد مسئول دفتر ، روابط عمومی ، واحد رسیدگی به شکایات و … می باشند لذا تمامی خواسته ها و مطالبات خود را در قالب مکاتبات و ملاقات های حضوری و غیرحضوری با مسئولان مربوطه مطرح می کنند . اغلب مطالبات مردم شهرستان آبادان در باب مشکلات شهری ، استخدام فرزندان ، رسیدگی به امور زیست محیطی و … می باشد که از حقوق اولیه هر شهروند جامعه می باشد .
به عنوان مثال بیش از ۱۵ سال از درخواست مردم خیابان ذوالفقار ۹۲ جهت بهسازی خیابان می گذرد اما تاکنون نتیجه ای حاصل نشده است !!!
در این مدت بارها در قالب نامه های مکتوب ، متن های ارسالی در فضاهای اجتماعی مجازی ، ملاقات های حضوری با مدیران و مسئولان و دیگر راه های ارتباطی ، مطالبه و درخواست خود را به اطلاع مسئولین رسانده اند ولی این درخواست همچنان بدون پاسخ رها شده است !!!
حال سوال من اینست که با گذشت مدت مدیدی از مطالبه مردم محترم این منطقه ، بر چنین تکلیف گریزی و اهمال مسئولین چه نامی میتوان نهاد !!???
چند سال دیگر و چند نسل دیگر از فرزندان این منطقه بایستی مطالبه خود را فریاد بزنند تا مسئولین از خواب غفلت بیدار شوند ؟؟؟
حق و تکلیف واژه هایی هستند که اثر متقابل بر یکدیگر دارند . این ۲ واژه خصوصا در حکومت اسلامی اهمیت حقوق مردم را دوچندان می نماید . مسئولان و مدیران هر شهر نماینده ای از جانب حکومت هستند که علاوه بر اداره حوزه تحت اختیار خود موظف به رفع مسائل و مشکلات مردم هستند .
حال چگونه است که مردم را این چنین در بلاتکلیفی رها کرده اید ؟؟!!!
مردم هر کشوری اصلی ترین سرمایه آن کشور هستند ، شایسته نیست برای مسائل ساده ای همچون بهسازی خیابان ، آنان را آزرده خاطر کرده و از حل مسائل آنان سر باز بزنید.
امیرمومنان (ع) در عهدنامه مالک اشتر به حاکمان اسلامی می فرمایند : زمامدار هرگز نباید در اموری که مسئولیتش به عهده اوست و چشمان مردم آنها را می بیند خود را به غفلت بزند .
مقام معظم رهبری نیز به مسئولان فرموده اند : خدمت به مردم را عطیه الهی بدانید .
مردم ما مردمی شریف و نجیب هستند که در کمتر ممالکی مانند آنها را میتوان یافت ، بسیار از انصاف به دور است که با فرار از وظایف به آنان ضربه بزنید .
ذکر این نکته ضروری است که با وجود تمامی مشکلات و عدم رسیدگی مسئولان ، مردم ما همچنان با انگیزه به پیگیری مطالبات خود خواهند پرداخت و هیچکدام از این سستی ها و کاستی ها نمی تواند بذر ناامیدی را در دل آنها بکارد.
پیرامون ما شهدای زنده و جانبازان ۸ سال دفاع مقدس زندگی می کنند که بر اعمال ما نظارت دارند ،اینان کسانی هستند که ایثار را به اجرا درآورده اند و مصداق بارز فداکاری هستند . از مسئولان تقاضاداریم این بزرگواران را سرلوحه خود قرار داده وبا کمی تامل در معنای ایثار و خدمت به مردم احساس تکلیف بیشتری نموده و در صدد رفع مشکلات مردم برآیند.
در پایان عرض میکنم بنده در کسوت مطالبه گر و در حمایت از فرزندان متعهد و ولایتمدار شهرم قلم میزنم و فعالیت های اینجانب هرگز به منظور کسب تصدی مقامی نبوده و نخواهد بود .

آیات فاطمی اصل
گروه مردمی بدون تعارف با مدیران شهری

بیست و هشتم دی ماه سال ۱۴۰۰

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

خروج از نسخه موبایل