کد خبر : 15392
تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 اردیبهشت 1399 - 1:33
-

ضرورت تشکیل فراکسیون آب در مجلس شورای اسلامی

ضرورت تشکیل فراکسیون آب در مجلس شورای اسلامی

برای احقاق حق حقآبه گیران اصلی حوضه آبریز زاگرس نیاز به مطالبه قانونی و اصولی در چارچوب های ضابطه مند مجلس شورای اسلامی در طرح فراکسیون آب شدیدا احساس می شود. تشکیل فراکسیون آب فراتر از یک نیاز است یک احقاق حق و برنامه آبادگرانه ای که از تخریب وسیع استانهای آبی حوزه زاگرس خصوصا

برای احقاق حق حقآبه گیران اصلی حوضه آبریز زاگرس نیاز به مطالبه قانونی و اصولی در چارچوب های ضابطه مند مجلس شورای اسلامی در طرح فراکسیون آب شدیدا احساس می شود.

تشکیل فراکسیون آب فراتر از یک نیاز است یک احقاق حق و برنامه آبادگرانه ای که از تخریب وسیع استانهای آبی حوزه زاگرس خصوصا خوزستان جلوگیری می کند.

انتقال بی رویه آب بدون در نظر گرفتن آمایش سرزمین یک مصیبت جانکاهی است که ضررهای آن با تخریب زیست بوم جلگه خوزستان و تهدید سلامتی ساکنان آن و مهاجرت های گسترده ای بدنبال دارد.

بر همین نیاز گسترده تشکیل فراکسیون آب حوضه زاگرس برای منتخبین استان خوزستان توصیه میشود فراکسیونی با حضور تمام منتخبین خوزستان و دعوت از منتخبین استانهای مشترک در این حوضه و ملزم کردن حکومت تدبیر و امید به تعطیلی تمام پروژه های جهنمی انتقال آب ، یک راهکار منطقی و قانونی و یک پیش نیاز اصولی جهت جلوگیری از انتقال آب استان به شمار می آید.

با تشکیل فراکسیون آب حوضه زاگرس می توان
مصوبه سیزدهم شورای عالی آب، که با استناد به آن خواهان اجرای پروژه های بهشت آباد، کوهرنگ سه و دیگر پروژه های زاینده رود هستند را تعطیل کرد چرا که شورای عالی آب صراحتا اجرای این پروژه ها را منوط  به اخذ مجوز زیست محیطی کرده است.

شکل‌گیری این فراکسیون در مجلس و مشارکت نمایندگان در این فراکسیون می‌تواند در اعتلاء و ارتقای کمی و کیفی منابع آبی در کشور نقش اساسی داشته باشد.

جایگاه فراکسیون آب می‌تواند به عنوان یک حلقه ارتباطی و تکمیلی در توسعه آب در سطح فرا‌بخشی و ملی تاثیر‌گذار باشد.

ماموریت این فراکسیون که اساسنامه آن باید توسط متخصصان و اساتید آب خوزستان تصویب شود
سازوکار‌های ویژه، الزامات و قوانین خاص است که با در نظر گرفتن حقآبه گیران اصلی حوضه زاگرس که در همه جای جهان هم اولویت با مبدا است مدیریت آب را با توجه به نیاز زیست بوم منطقه و سپس نیاز ملی را تأمین ، تدبیر و مدیریت کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.