اخبار مسجدسلیمان

سرباز انقلاب

دفاع مقدس | ۱۴ آبان سالگرد حمله موشکی رژیم بعث عراق به منطقه کلگه مسجدسلیمان + تصاویر

دفاع مقدس | ۱۴ آبان سالگرد حمله موشکی رژیم بعث عراق به منطقه کلگه مسجدسلیمان + تصاویر
کلگه که با گذشت ۳۸سال از این جنایت بسیار محروم و فاقد امکانات مناسب و مستحق محرومیت زدایی و حتی نامگذاری یک مکان بنام شهدای ۱۴آبان است.

 

ساعت ۱۵عصر ۱۴ آبان سال ۶۲ گوینده بخش فارسی زبان رادیو عراق با صدای زمخت و شمرده ای نعره زنان مردم بی دفاع شهرهای مختلف را به هجوم موشکی وحشیانه تهدید می کند و می گوید:

توجه ….توجه ….!

اهالی شهرهای مسجدسلیمان ؛ دزفول ؛ اندیمشک ؛ بهبهان و….هر چه سریعتر خانه های خود را ترک و به جاهای امن پناه ببرید.

و سپس تاکید می کند : هشدار دهنده معذور است!!

همه متوجه شدند که جنگ تحمیلی وارد فاز جدیدی به نام (( جنگ شهرها )) شده است

مردم محله کلگه مثل سایر محلات مسجدسلیمان با نگرانی به خط و نشان کشیدن گوینده بخش فارسی زبان رادیو عراق گوش می کنند.

اصطراب شدیدی همه را فرا گرفته است با اصابت دومین موشک یه کوههای کلگه همه بخوبی متوجه واقعیت تلخ قساوت دشمن بیرحم بعثی شده اند.

زنان همسایه در کلگه در گروه‌های چند نفره با نگرانی به دور هم جمع شده اند؛ و تهدیدهای گوینده عراقی را نقل می کنند…..حالا نوبت کدوم محله هست…. به نظر شما کی موشک میزنه!…. مردم چه گناهی دارند زور صدام به رزمندگان ایرانی نمیره مردم شهرها را قربانی می کند…. پدران که سعی در مواظبت از خانواده بی دفاع خود در برابر حمله احتمالی دارند فرزندان را از خروج از منزل منع می کنند.

در این حال هوا که شهر می رود تا حالت جنگی به خود بگیرد و حسینیه قمر بنی هاشم محله کلگه که توسط اهالی مومن محله ساخته شده در حال توزیع کالای های اساسی در بین تعدادی از اهالی است . عمو حسین بعد از چندین روز بنایی منزلش را دارد بازسازی می کند و نانوایی محله مشغول پخت و پز نان است و تعدادی از اهالی در صف نان هستند ؛ اما نگرانی از چهره همه می بارد.

۱۴آبان سال ۶۲ و هوا رو به خنکی می رود عقربه های ساعت کم کم به ۵عصر نزدیک می شود ؛ مسجدسلیمان برای سومین بار مورد حمله جنایت کاران بعثی قرار می گیرد ؛ صدای وحشتناک و کرکننده اصابت یک فروند موشک به کلگه گنبدی عظیم از دود و گرد غبار را به هوا می برد.

پایه های چوبی برق در هوا معلق زنان به اطراف پرتاب شده اند جاده ورودی محله با تخریب منازل مسدود می گردد. ترکش های گداخته موشک تا صدها متر پراکنده ۲۶ نفر از اهالی شهید ۴۶نفر مجروح و ۷۶ خانه با خاک یکسان می شود.

گودال عظیمی در محل اصابت موشک ایجاد می شود صدای شیون و ناله از هر طرف بلند می شود و اهالی سرگردان و حیران از بیم حمله مجدد شهر را ترک و به منطقه تمبی در اطراف شهر پناه می برند.

همزمان با مسجدسلیمان شهرهای بهبهان و اندیمشک هم از پایگاههای متحرک موشکی از خاک عراق هدف حمله موشکی قرار می گیرند و مردم بی دفاع به خاک و خون کشیده می شوند.

خانواده هایی چون شاقلیان که فرزندشان را در حمله نخست موشکی از دست داده اند حالا همگی شهید شده اند. دکتر محمود امینی که در حال رفتن به داروخانه اش بود در این حمله شهید شد تعداد زیادی از اهالی محل شهید و مجروح و محله به تلی از آوار تبدیل شد…..

این حمله موشکی سند گویایی از جنایت صدامیان کوردل است که در پی ناتوانی در مقابله با رزمندگان ایرانی عقده و کینه شکست های پی در پی را بر سر مردم بی دفاع خالی کردند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

و اما کلگه که با گذشت ۳۸سال از این جنایت بسیار محروم و فاقد امکانات مناسب و مستحق محرومیت زدایی و حتی نامگذاری یک مکان بنام شهدای ۱۴آبان است.

این روز در تقویم دفاع مقدس مسجدسلیمان باید به عنوان سندی از جنایات صدامیان و مظلومیت مردم بی دفاع کلگه باقی بماند.

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

خروج از نسخه موبایل