کد خبر : 8400
تاریخ انتشار : دوشنبه 25 آذر 1398 - 18:48
-

برای اولین بار اجرای نمایشی متفاوت در شهرستان دشت آزادگان

برای اولین بار اجرای نمایشی متفاوت در شهرستان دشت آزادگان

مقام معظم رهبری در مورد رسالت هنر نمایش و نقش هنرمندان این عرصه فرموده‌اند: ظریف‌ترین و لمس‌نکردنی‌ترین احساسات و عواطف بشری را هنر تئاتر و بازیگری خوب در نمایش می‌تواند ارائه دهد و شما می‌توانید این کار را بکنید، این نقش شماست. گروه فرهنگی هنری ازدهار شهر سوسنگرد برای اولین بار در شهرستان دشت آزادگان

مقام معظم رهبری در مورد رسالت هنر نمایش و نقش هنرمندان این عرصه فرموده‌اند: ظریف‌ترین و لمس‌نکردنی‌ترین احساسات و عواطف بشری را هنر تئاتر و بازیگری خوب در نمایش می‌تواند ارائه دهد و شما می‌توانید این کار را بکنید، این نقش شماست.


گروه فرهنگی هنری ازدهار شهر سوسنگرد برای اولین بار در شهرستان دشت آزادگان نمایشنامه متفاوتی را اجرا کرد.

نمایش خرس نوشته آنتونی چخوف به کارگردانی سرکار خانم مریم طرفی وسرپرستی آقای سیدرضاخرسانی به مدت سه شب در سالن شماره یک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشت آزادگان در روزهای ۲۲ تا ۲۴ آذرماه سال جاری بر روی صحنه رفت.

سمیرنوف برای پس گرفتن پولی آمده است که پیش از مرگ شوهر خانم پوپوا به او قرض داده بود.خانم پوپوا همچنان در سوگ شوهر خود به سر می برد اما سمیرنوف می خواهد به هر شکل شده پول را از او پس بگیرد. او به شوهر خود قول داده بود که پول های قرض گرفته شده را پس دهد. مشاجرات آن ها باعث افزایش تنشی غیرضروری می شود.که بعد تبدیل به عشق ناگهانی می‌شود.

در صحنه آخر، زمانی که دعوا بین «سمیرنوف» مالک (طلبکار ) و پوپوا بیوه میخائیلویچ ( متوفی بدهکار) بالا می گیرد و منجر به دوئل می شود، دقیقا در صحنه حساس نشانه گرفتن تفنگ، نگاه مرد و زن با هم تلاقی می کند و دلباخته هم می شوند و دست از دوئل می کشند، مرد در برابر زن زانو می زند، ابراز احساسات می کند زن که تا آن لحظه صحبت از وفاداری به همسر مرده اش را می کرد هم فورا می پذیرد و در نهایت موضوع به ازدواج ختم می شود. در واقع این صحنه اوج نمایشنامه است و با تغییر موقعیت و با فرود به پایان می رسد.

نمایش خرس که نمایش برگزیده جشنواره ی منطقه ای خلیج فارس است با بازیگری بسیار زیبای بانوی پیشکسوت تئاتر شهرستان سرکارخانم زینب چلداوی وتعدادی از معلولین و همراهی سایر هنرمندان شهرستان دشت آزادگان اجرا شد.


جامعه هنرمندان شهرستان دشت آزادگان همچنان منتظر وعده‌های مسئولین در خصوص ساخت سالن نمایش بزرگ و مجهز و ساخت پلاتو هستند.

 

 

داوودعبیداوی خبرنگار شبکه خبری خوزستان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.