کد خبر : 32757
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 بهمن 1400 - 11:45
-

زمین خواری

سید ابوالفضل حسینی

اجتماعی | استان البرز به صدر زمین خواری آمد

اجتماعی | استان البرز به صدر زمین خواری آمد
دی ماه ۱۴۰۰ در استان البرز ۱۶ مورد تعرض به مساحت ۵۲۷ هزار و ۷۴۰ مورد رفع اثر شد که نشان می‌دهد هر فقره زمین‌خواری به طور میانگین ۳۲ هزار و ۹۸۳ متر مربع بوده است.

شبکه خبری خوزستان | استان البرز به صدر زمین خواری آمد

 

 به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از رکنا، ماه گذشته ۱۶ فقره زمین‌خواری در استان البرز به وقوع پیوسته و به طور متوسط مساحت هر قطعه حدود ۳۳ هزار متر مربع بوده که بالاترین میزان تعرض به زمین‌های دولتی را از نظر مساحت در کشور به خود اختصاص داده است.
دی ماه ۱۴۰۰ در استان البرز ۱۶ مورد تعرض به مساحت ۵۲۷ هزار و ۷۴۰ مورد رفع اثر شد که نشان می‌دهد هر فقره زمین‌خواری به طور میانگین ۳۲ هزار و ۹۸۳ متر مربع بوده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد در استان البرز انواع زمین‌خواری اتفاق می‌افتد؛ از تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغی گرفته تا تصرف زمین در حاشیه رودخانه کرج، کاشت درخت، دیوارکشی، احداث بنا، محوطه‌سازی، ایجاد استخر، آلاچیق، دپوی مصالح و تصرف اراضی پایین دست استان.
پس از البرز، استان اصفهان با ۱۱ مورد از ۴۰۰ هزار و ۱۷۰ متر مربع از نظر شاخص مساحت زمین‌خواری قرار گرفته که تقریبا هر فقره زمین‌خواری ۳۶ هزار و ۳۷۹ مورد بوده است.
از دیگر موارد قابل توجه می‌توان به رفع ۷ مورد تعرض به مساحت ۲۳۷ هزار و ۶۶۷ متر مربع در استان خراسان رضوی و تعرض به ۳۰ مورد زمین دولتی در استان تهران به مساحت ۱۶۶ هزار هکتار اشاره کرد.
در دی‌ماه سال ۱۴۰۰ استان‌های فارس، تهران و ایرانشهر بهترین عملکرد را در رفع تعرض و استان‌های خراسان رضوی، مرکزی و خوزستان بهترین عملکرد را در اجرای احکام داشتند. آمار مذکور در عین حال که استان‌های تهران و البرز را در کانون توجه زمین‌خواران نشان می‌دهد، کماکان از قرار داشتن مناطق کویری در تیررس متعرضان به اراضی ملی و دولتی خبر می‌دهد.
آن‌طور که جواد خردمند ـ فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن ـ اعلام کرده است در دی ماه ۱۴۰۰ میزان دریافت گزارش مردمی از وقوع تصرف ۵۵۱ مورد بوده است. هموطنان می‌توانند موارد زمین‌خواری را با شماره تلفن ۱۶۵۶ گزارش دهند.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

خروج از نسخه موبایل