کد خبر : 33280
تاریخ انتشار : یکشنبه 1 اسفند 1400 - 6:02
-

مصطفی شکیبافر

ابقا،پاداش ضعف مدیریت در سازمان آب و برق خوزستان

ابقا،پاداش ضعف مدیریت در سازمان آب و برق خوزستان
ضعف مدیریت در سازمان آب و برق خوزستان در سال‌های اخیر تبعات اجتماعی، اقتصادی و ... جبران ناپذیری به دنبال داشت ولی همچنان تغییر و تحولی در مدیریت آن صورت نگرفته است.

فروردین ۹۸ بود که گنجایش مخازن سدهای خوزستان به پایان رسید و با بازشدن دریچه سدها، سیلاب استان خوزستان را فرا گرفت و دستور تخلیه ۹ شهر صادر شد؛ بخش‌هایی از حاشیه شهر اهواز نیز گرفتار این سیل شد که مردم و نیروهای جهادی جلوی خسارات بیشتر را گرفتند.

 

با توجه به گستردگی سیل خوزستان که طبق برخی برآوردهای رسمی ۱۵ هزار میلیارد تومان خسارت داشت، مطالبه مردم برای برخورد با مقصران بالا گرفت و رئیس جمهور سابق و سایر مقامات ارشد کشور دستور بررسی و محاکمه مقصران احتمالی را صادر کردند.

از جمله آیت الله رئیسی نیز به عنوان رییس قوه قضائیه در فروردین سال ۹۸ در سفر به مناطق سیلزده خوزستان اظهار داشت : به تعبیر کارشناسان و افراد ذیصلاح اگر در پیشگیری قدری بهتر عمل می‌کردیم شاهد چنین صحنه‌ها و مشکلاتی در استان نمی‌بودیم.

 

با نزدیک شدن به سومین سالگرد سیل اما در این مدت خبری از برخورد با مقصران سیل شنیده نشد؛ مسوولان مربوطه در خوزستان نیز یا در منصب خود باقی ماندند و یا به جایگاه دیگری منتقل شدند؛ از جمله شریعتی استاندار اسبق خوزستان که برای مدتی به عنوان رئیس سازمان استاندارد کشور منصوب شد.

 

یکی دیگر از مسوولان مربوطه فرهاد ایزدجو رئیس سازمان آب و برق خوزستان است که به عنوان متولی مدیریت سدها و منابع آبی با انتقادات زیادی مواجه بود اما او نه تنها در قبال سیل ۹۸ محاکمه نشد بلکه به مدیریت خود ادامه داد تا آنکه خوزستان، به فاصله زمانی اندک بعد از سیل، تنش آبی و بی آبی را تجربه کند.

از جمله آیت الله رئیسی نیز به عنوان رییس قوه قضائیه در فروردین سال ۹۸ در سفر به مناطق سیلزده خوزستان اظهار داشت : به تعبیر کارشناسان و افراد ذیصلاح اگر در پیشگیری قدری بهتر عمل می‌کردیم شاهد چنین صحنه‌ها و مشکلاتی در استان نمی‌بودیم.

حوادثی ناشی از ضعف مدیریت که هرکدام تبعات و خسارات جبران ناپذیری را به دنبال داشت و در سال جاری نیز مشکلات زیادی برای مردم به وجود آورد و زمینه سوء استفاده معاندان نظام را فراهم کرد.

 

علاوه بر آن، در سالهای اخیر بسیاری از پروژه‌های آبرسانی نیز با کندی پیش رفته یا متوقف شده که از جمله آن پروژه آبرسانی به مناطق شمال شرق استان است.

 

خوزستان با چندین سد و رودخانه، یک سوم آبهای سطحی کشور را در خود جای داده و از این جهت سازمان آب و برق خوزستان از جایگاه ویژه‌ای در وزارت نیرو برخوردار است و انتظار میرفت در دولت جدید شاهد رسیدگی به پرونده ضعف مدیریتی و ایجاد تغییر و تحول در این سازمان باشیم.

 

از ابتدای روی کار آمدن دولت جدید در خصوص تغییر مدیریت سازمان آب و برق خوزستان گمانه زنی های فراوانی وجود داشت تا آنکه خبری از ابقای ایزدجو مدیرعامل این سازمان رسانه‌ای شد خبری شوکه کننده که فارغ از صحت و سقم آن، نگرانی دلسوزان و مردم را به دنبال داشته است./فارس

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.