کد خبر : 28890
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 تیر 1400 - 18:54
-

اخبارشادگان

مصطفی شکیبافر

۶۶ هزار راس دام در شادگان علیه بیماری آبله واکسینه شدند

۶۶ هزار راس دام در شادگان علیه بیماری آبله واکسینه شدند

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان شادگان :   ۶۶ هزار راس دام در شادگان علیه بیماری آبله واکسینه شدند     رئیس اداره دامپزشکی شهرستان شادگان گفت: ۶۶ هزار و ۱۷۷ رأس گوسفند و بز در شادگان علیه بیماری آبله واکسینه شدند.   سید حسین هاشمی در گفتگو با خبرنگار ما اظهارکرد: از این تعداد ۶۳

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان شادگان :

 

۶۶ هزار راس دام در شادگان علیه بیماری آبله واکسینه شدند

 

 

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان شادگان گفت: ۶۶ هزار و ۱۷۷ رأس گوسفند و بز در شادگان علیه بیماری آبله واکسینه شدند.

 

سید حسین هاشمی در گفتگو با خبرنگار ما اظهارکرد: از این تعداد ۶۳ هزار و ۱۸۲ راس گوسفند و ۲ هزار و ۹۹۵ راس بز علیه بیماری آبله واکسینه شدند.

 

وی افزود: واکسیناسیون این دام ها با هدف ایمن سازی دام های شهرستان شادگان علیه بیمار آبله و جلوگیری از انتقال احتمالی این بیماری به جامعه انسانی انجام شده است.

 

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان شادگان ادامه داد: بیماری آبله گوسفند و بز با توجه به شرایط و موقعیت ویژه شهرستان شادگان، به رغم اقدامات انجام گرفته مستمر و مؤثر در زمینه کنترل تردد دام، اجرای واکسیناسیون به موقع مؤثرترین و بهترین راهکار کنترل این بیماری است.

 

هاشمی در پایان گفت: بیماری آبله گوسفند و بز، یکی از مهمترین بیماری‌های واگیر در بین دام‌های سبک است که از طریق تماس مستقیم بین دامها در دامداریها، از دام آلوده به دامهای سالم گله منتقل می‌ شود و به سرعت به دام‌های گله سرایت کرده و باعث مرگ و میر دام‌های جوان می شود. خبرنگارناصرحکیمی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.