کد خبر : 25764
تاریخ انتشار : شنبه 18 بهمن 1399 - 9:56
-

۳۰ سرای نوآوری در دانشگاه آزاد ‌راه‌اندازی می‌شود‌

۳۰ سرای نوآوری در دانشگاه آزاد ‌راه‌اندازی می‌شود‌

منطقه آزاد اروند به لحاظ بازارسازی برای محصولات دانش بنیان می‌تواند نقش آفرینی کند و به دروازه‌ای برای معرفی و عرضه بسیاری از محصولات دانش بنیان به بازارهای بین المللی تبدیل شود.

قائم مقام معاونت فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد ‌از راه‌اندازی ۳۰ سرای نوآوری در دانشگاه آزاد خبر داد و گفت: سراهای نوآوری بر گرفته از مجموع سراهای بازار سنتی کشور با هدف ایجاد بازارهایی در حوزه فناوری نقش آفرینی اقتصادی است.

وحید ضرغامی در خرمشهر اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی با استفاده از نیروی انسانی ماهر و آموزش دیده و تجهیزات آزمایشگاهی، کارگاهی و زیرساخت‌های آموزشی آمادگی خدمت‌رسانی به کشور در عرصه های مختلف علمی را دارد.

وی ماموریت اصلی دانشگاه آزاد اسلامی را کارآفرینی و کمک به حل مسائل کشور دانست و افزود: زمانی دانشگاه رویکرد آموزشی داشت و پس از آن نیاز به پژوهش مطرح شد که دانشگاه آزاد در راستای آن فارغ التحصیل دکترا تربیت کرده است.
ضرغامی بیان داشت: فارغ‌التحصیلان دانشگاه نباید به دنبال استخدام در دستگاه‌های دولتی باشند بلکه باید با ایجاد کسب و کار باعث درآمدزایی برای خود و اثرگذاری مثبت در اقتصاد کشور باشند.

وی به راه‌اندازی ۳۰ سرای نوآوری با موضوع آمایشی در کشور اشاره کرد و گفت: سراهای نوآوری بر گرفته از مجموع سراهای بازار سنتی کشور با هدف ایجاد بازارهایی در حوزه فناوری نقش آفرینی اقتصادی است.

ضرغامی افزود:در حال حاضر در خوزستان سرای نوآوری نفت ،گاز و انرژی متناسب با شرایط بوم منطقه ایجاد شده است.

وی منطقه آزاد اروند را بزرگترین منطقه کشور به لحاظ فعالیت اقتصادی و توسعه تجاری عنوان کرد و گفت: منطقه آزاد اروند به لحاظ بازارسازی برای محصولات دانش بنیان می‌تواند نقش آفرینی کند و به دروازه‌ای برای معرفی و عرضه بسیاری از محصولات دانش بنیان به بازارهای بین المللی تبدیل شود.

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.