کد خبر : 22989
تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 آبان 1399 - 15:37
-

۲میلیون کیت تست سریع کرونا وارد استان خوزستان شد

۲میلیون کیت تست سریع کرونا وارد استان خوزستان شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به ورود ۲ میلیون کیت تشخیص کرونا گفت: برای شناسایی سریع بیماران کرونایی از هفته آینده تست سریع در خوزستان شروع می‌شود.

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از تسنیم؛

به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، فرهاد ابول‌نژادیاناظهار داشت: هوا در خوزستان هنوز سرد نشده است و این احتمال جدی وجود دارد در صورت کاهش دما، کنترل کرونا سخت‌تر شود.

وی افزود: مردم باید همچنان و بیشتر از قبل دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند، که تا پیش از سرد شدن هوا، بتوانیم کنترل بیشتری روی کرونا داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان داشت: در دانشگاه علوم پزشکی اهواز یک هزار و ۲۰۰ تخت بستری عادی و ۳۵۰ تخت مراقبت‌های ویژه به منظور مراقبت از بیماران کرونایی در نظر گرفته شده است که از این تعداد ۶۰۰ تخت بستری عادی و ۲۸۰ تخت مراقبت های ویژه اشغال شده است.

وی ادامه داد: دو میلیون کیت تست سریع کرونا تهیه شده است و از هفته آینده تست‌های سریع در خوزستان آغاز می شود. با انجام تست‌های سریع، موارد شناسایی کرونا افزایش و نیاز به قرنطینه خانگی ضروری است.

ابول نژادیانگفت: برای اجرای بهتر قرنطینه در خوزستان دنبال استفاده از هتل‌ها، مهمانسراها و دیگر ظرفیت‌های قابل استفاده برای کنترل کرونا هستیم.

این مقام مسئول بیان داشت: با توجه به اینکه آمار مرگ های زودرس در خوزستان ۱۹ درصد است و بالا رفتن آمار مبتلایان به بیماری‌های مزمن می‌تواند در کنار طولانی‌تر شدن دوره کرونا، مرگ و میر خوزستان را در آینده بالا ببرد، بنابراین کنترل بیمارهای مزمن در استان ضروری است.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.