کد خبر : 26865
تاریخ انتشار : پنجشنبه 12 فروردین 1400 - 19:49
-

۱۰ هزار جوان در اندیکا بیکار هستند / آب پایداری در شهر وجود ندارد

۱۰ هزار جوان در اندیکا بیکار هستند / آب پایداری در شهر وجود ندارد

فرماندار اندیکا گفت: این شهر آب پایدار ۲۴ ساعته وجود ندارد و گاهی در هر چهار روز فقط یک یا دو بار آن هم برای چند ساعت آب داریم.

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از خبر روز؛ امرالله نوذری پیش از ظهر امروز جمعه در جلسه شورای برنامه‌ریزی این شهرستان اندیکا، به بازید نزدیک استاندار خوزستان از بخش‌های مختلف این شهرستان اشاره کرد و افزود: دردهای بسیاری داریم ولی امیدوار به خدا هستیم، به طور مثال ۱۰ هزار جوان در این شهرستان بیکار هستند.

وی با بیان اینکه در کل شهرستان اندیکا آب پایدار ۲۴ ساعته وجود ندارد، افزود: برخی مواقع چهار روز فقط یک یا دو بار آن هم برای چند ساعت آب داریم.

فرماندار اندیکا تصریح کرد: نه تنها در حوزه آب شرب بلکه در حوزه آب کشاورزی نیز ۲۸ هزار هکتار زمین کشاورزی مستعد و مردمانی که ۹۰ درصد آنها زندگی مرتبط با کار دامداری، دامپروری و کشاورزی دارند، از نعمت آب محروم هستند.

نوذری با اشاره به اینکه مردم اندیکا در حال حاضر کشاورزی را به صورت دیم انجام می‌دهند، اظهار کرد: هشت میلیارد مترمکعب آب ذخیره آبی در کنار رودخانه و… وجود دارد ولی حتی ۱۵ مترمکعب نیازها به این شهرستان تأمین نمی‌شود.

بنا به گفته وی، وضعیت بد راه‌های شهرستان اندیکا یکی از موانع عمده عقب‌ماندگی و مانع بزرگی برای توسعه این شهرستان محسوب می‌شود.

فرماندار اندیکا در این خصوص گفت: ۵۰۰ کیلومتر جاده خاکی و ۱۰۵ کیلومتر جاده صعب‌العبور اصلی برای تردد ناوگان حمل‌ونقل عمومی از وضعیت مناسبی در این شهرستان برخوردار نیستند و حتی یک اتوبوس در بخش‌های شهری در اندیکا وجود ندارد.

نوذری افزود: استاندارد خط توزیع برق ۳۰ کیلومتر است ولی در بخش چلو و بازفت این میزان تا هشت برابر یعنی ۲۴۰ کیلومتر افزایش یافته است که باعث افت فشار برق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در ۱۱ روستای شلا که دو روستای آن نیز جمعیت بالای ۳۰ خانوار هستند، بیان کرد: همچنین سه نقطه دیگر شهرستان آنتن دهی موبایل نداریم.

فرماندار اندیکا گفت: از اولین لوله‌گذاری‌های شرکت گاز دو سال می‌گذرد ولی تاکنون حتی یک متر ترمیم نوار حفاری انجام نشده است؛ به طور مثال در بخش دینه راک که دو روستا داریم یکی از روستاها لوله‌گذاری نشده و یا در روستای کوشک فقط ۵۰ درصد لوله‌گذاری انجام شده است که برای آنها باید گاز رسانی را انجام داد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.