کد خبر : 11406
تاریخ انتشار : دوشنبه 21 بهمن 1398 - 7:57
-

یکی از راهبردهای بسیج رسانه زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا است

یکی از راهبردهای بسیج رسانه زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا است

رئیس سازمان بسیج رسانه خوزستان گفت: یکی از راهبردهای بسیج رسانه دیدار با خانواده شهدا و زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا است. همزمان با ایام الله دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی آئین تجلیل از نخستین خبرنگار شهید استان خوزستان با حضور رئیس سازمان بسیج رسانه خوزستان در اهواز برگزار شد. رئیس

رئیس سازمان بسیج رسانه خوزستان گفت: یکی از راهبردهای بسیج رسانه دیدار با خانواده شهدا و زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا است.
همزمان با ایام الله دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی آئین تجلیل از نخستین خبرنگار شهید استان خوزستان با حضور رئیس سازمان بسیج رسانه خوزستان در اهواز برگزار شد.

رئیس سازمان بسیج رسانه خوزستان در مراسم تجلیل از خانواده شهیدان غدیریان به عنوان نخستین خبرنگار شهید در اهواز اظهار داشت: یکی از راهبردهای بسیج رسانه دیدار و شناسایی شهدای خبرنگار است. گزارش های خبری شهید جمع آوری و چاپ می‌شود.

سجاد بهمئی در ادامه سخنان خود بیان کرد: یکی از راهبردهای بسیج رسانه دیدار با خانواده شهدا و زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا است.

وی در این مراسم که هیئت اندیشه ورز بسیج رسانه استان خوزستان نیز حضور داشت، افزود: خانواده شهدا حق بزرگی برگردن ملت ایران دارند و این دیدارها ضمن قدردانی، تجدید بیعت مجدد با آرمان‌های شهدا است. بویژه شهید غدیریان که از اصحاب رسانه بودند و در طول جنگ در قامت یک خبرنگار انقلابی به شهادت رسیدند.

رئیس سازمان بسیج رسانه خوزستان در ادامه با اشاره به برگزاری کنگره بزرگ شهدای خوزستان در سال ۱۴۰۰ عنوان کرد: یکی از اهداف و مقدمات این کنگره بزرگ همین دیدارها و همایش‌ها برای شناسایی و معرفی شهداست. بسیج رسانه در دوره جدید دنبال شناسایی این ظرفیت‌ها است.

در ادامه این جلسه معنوی محمد جعفر فلسفی عضو شورای بسیج رسانه خوزستان و از دوستان شهید غدیریان اظهار داشت: شهید غدیریان از نخبه های فرهنگی و علمی بودند. ایشان در آن دوران جزء اعضای اصلی حزب جمهوری اسلامی و مرتب با شهید بهشتی ارتباط مستقیم داشتند.

وی افزود: یکی از کارهای که رسانه باید انجام دهد، همین شناساندن شهدا است. وقتی دنیا و مردم شهید و عظمت آن را بشناسند به شهید و راه آن احترام خواهند گذاشت و دفاع خواهند کرد. حاج قاسم سلیمانی از شهدای است که در کنار اخلاص و ایمان بالای که داشت وقتی مردم رشادت های این سردار را دیدند؛ آن تشییع میلیونی را در دنیا به راه انداختند.

فلسفی سرپرست روزنامه کیهان خوزستان بیان داشت: باید همه تلاش کنیم یاد و راه شهدا را زنده نگه داریم. یکی از کوچکترین گام ها این است که رسانه ها مزین بنام و عکس شهدا باشند. این کار به نوبه خود برکات زیادی دارد.
حسن فارسی زاده دیگر عضو شورای هیات اندیشه ورز بسیج رسانه خوزستان در این دیدار اظهار داشت: گرامی‌داشت یاد ونام شهدا و این گونه برنامه ها باعث تلطیف قلوب و گره گشایی امورات زندگی می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از کاستی‌ها که در استان وجود دارد همین گمنامی شهدای نخبه است. بویژه بسیاری از شهدای که در اوایل انقلاب و جنگ به شهادت رسیدند از نوابغ و نخگبان بودند که لازم است اینها به جامعه شناسانده شوند.

همچنین در ادامه این مراسم افتخار فرج دیگر عضو شورای هیات اندیشه ورز بسیج رسانه خوزستان بیان داشت: لازم است با محوریت بسیج رسانه گزارش های رسانه ای شهید خبرنگار غدیریان جمع آوری و مجلد شود.

در پایان این مراسم برادر شهیدان غدیریان با تشکر از حضور اصحاب رسانه، گفت: برادرم علاقه بسیار شدیدی به دکتر بهشتی داشت و حتی در وصیت نامه هم به آن اشاره کرده است. او همیشه در کنار نظم و ولایت‌مداری توصیه موکد به ارتباط با روحانیت داشت. روز قبل از شهادت شهید بهشتی، برادرم در تهران نزد شهید بهشتی در حزب رفته بود و ۲ ساعت قبل از انفجار با شهید بهشتی جلسه داشته و قرار بود صبح مجددا با شهید بهشتی دیداری داشته باشد.

وی با اشاره به علاقه شهید غدیریان به دکتر بهشتی گفت: این عشق برادرم به شهید بهشتی زبانزد همه بود به طوری که در تشیع پیکر پاک احمد مردم شعار می دادند “بهشتی بهشتی مهمان برایت آمد” یا شعار می دادند “بهشتی بهشتی احمد به سویت آمد” و جالب اینکه احمد حدود ۷۰ روز بعد از حادثه حزب در سن ۱۹ سالگی در منطقه کرخه نور هنگام تهیه گزارش جنگی به شهادت رسید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.