کد خبر : 14468
تاریخ انتشار : شنبه 23 فروردین 1399 - 19:39
-

یخچال ترین نمایندگان مجلس در خوزستان به تاریخ پیوستند!

یخچال ترین نمایندگان مجلس در خوزستان  به تاریخ پیوستند!

نگاهی به کارنامه ضعیف محیط زیستی نمایندگان مجلس دهم در خوزستان حاکی از تخریب گسترده طبیعت و زیست بوم ایران و خوزستان بود با توجه به مشکلات کلان محیط زیستی خوزستان کمیسیون کشاورزی ، آب ، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس که سه نفر آن از خوزستان هستند (نمایندگان شوش دزفول و اهواز) فریزر

نگاهی به کارنامه ضعیف محیط زیستی نمایندگان مجلس دهم در خوزستان حاکی از تخریب گسترده طبیعت و زیست بوم ایران و خوزستان بود

با توجه به مشکلات کلان محیط زیستی خوزستان کمیسیون کشاورزی ، آب ، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس که سه نفر آن از خوزستان هستند (نمایندگان شوش دزفول و اهواز) فریزر یا یخدان این یخچال بودند.

بررسی کارنامه این کمیسیون در برخورد با موضوعات مهم و اصلی کشور، شاهد فاصله معنادار مجلس دهم از «مجلس تراز» بوده‌ایم و نمایندگان مجلس در تشخیص اولویت‌ها و بررسی و حل مشکلات و معضلات اساسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور انتظارات انقلابی و جهادی نظام و رهبری را برآورده نکرده‌اند و به جای اهتمام در تشکیل حلقه‌های تخصصی «فراکسیون» برای تشخیص و حل مشکلات کشور، متأسفانه به مسائل دیگری پرداختند.

بر اساس گزارش‌های معاونت قوانین مجلس دهم، ۳۰ طرح و لایحه در این دوره مجلس به کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی ارجاع شده است. که نتایج آنها قابل تامل وتفکر است

طرح جامع منابع طبیعی و آبخیزداری کشور(منتظر بررسی در کمیسیون)

طرح کاهش الودگی هوای کشور(بایگانی شد!)

لایحه الحاق ایران به پروتکل ناگویا-دسترسی به منابع ژنتیکی و…- ( مستردشد)

لایحه همکاری با کشور همسایه عراق در زمینه حفظ نباتات( ردشد)

طرح ارزیابی زیست محیطی کشور ( منتظربررسی درکمیسیون)

طرح تشکیل صندوق حمایت از توسعه و کشت دانه های روغنی( منتظر بررسی درکمیسیون)

طرح نجات واحیای دریاچه ها و تالابهای کشور( بایگانی شد)

طرح حفظ اراضی کشور ( ردشد)

لایحه موافقتنامه پاریس( منتظر بررسی )

طرح الزام دولت به توقف مطالعه اجراء و توسعه انتقال آب و سدسازی در حوضه آبریز، رودخانه ها ، تالابها و دریاچه های محلی ( منتظر بررسی درکمیسیون)

لایحه پروتکل حفاظت از تنوع زیستی الحاقی به کنوانسیون چارچوب حفاظت از محیط زیست دریایی خزر( منتظر بررسی در کمیسیون)

مجموع طرحها و لوایح ارجاع شده به کمیسیون ٣٠ مورد که ١٣ مورد بررسی نشده!! ، ١٠طرح قانون شده ۴ مورد رد ، ٢ لایحه ادغام و ١ طرح به دولت برگردانده شد.

از مجموع ۳۰ طرح و لایحه ارجاع شده از سوی دولت و نمایندگان به کمیسیون کشاورزی، ۱۶ مورد طرح‌های باقی مانده از دوره‌های قبل !!! مجلس شورای اسلامی است که به عنوان مثال طرح جامع منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از زمان مجلس هفتم، منتظر بررسی کمیسیون‌های کشاورزی در هر دوره است. در دوره دهم نیز بخت این طرح در کمیسیون کشاورزی باز نشد و منابع طبیعی کشور باید منتظر کمیسیون کشاورزی مجلس یازدهم باشند.

همچنین ۴۷ سوال به کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی ارجاع داده شده است که ١٩ سوال انصراف نماینده و١١ درخواست تعویق ۵ اقناع و١٢ سوال عدم اقناع بوده اند.

حال که مجلس دهم هیچ گونه خدمتی به کشاورزی، محیط زیست ،آب و منابع طبیعی استان تقدیم نکرد بماند در سکوت مرگبار نمایندگان ناکارآمد خوزستان، شاهد طرح و پروژه های غارتگرانه وزارت نیرو بر سرشاخه های کارون سد و تونل کوهرنگ۳،سد و طرح انتقال آب خرسان و سد و تونل طرح جهنمی در منطقه بهشت آباد هستیم تا یخچال و سرمای نمایندگان دوره دهم مجل شورای اسلامی در خوزستان به تاریخ بپیوندد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.